وکیل رفع سوء پیشینه کیفری

وکیل رفع سوء پیشینه کیفری

وکیل رفع سوء پیشینه کیفری


اگر فردی به اتهام یک جرم مورد پیگیری قضایی قرار بگیرد و برای او حکم محکومیت کیفری صادر شود؛ در سابقه کیفری وی درج خواهد شد؛ اما وکیل رفع سوء پیشینه کیفری در این مقاله به بررسی مواردی خواهد پرداخت؛ که موجب رفع سو پیشینه کیفری خواهد شد.

محکومیت موثر کیفری در صدور گواهی عدم سوء پیشینه از سوی اداره سجل کیفری، یکی از شروط محسوب می‌شود.

موارد استفاده از این گواهی، در زمان استخدام‌های دولتی و خصوصی، صدور جواز کسب و پروانه شغلی، ثبت شرکت تجاری و گاهی نیز مورد استفاده برای سفارت‌های کشورهای خارجی است.

براساس قانون مجازات اسلامی، امکان رفع اثر از محکومیت کیفری سابق پیش‌بینی شده است.

مباحثی که در این مقاله توسط وکیل رفع سوء پیشینه کیفری، بررسی خواهند شد:

سوء پیشینه کیفری چیست؟

محکومیت موثر و غیر موثر کیفری چیست؟

محرومیت اجتماعی بر اثر ارتکاب جرم چیست؟

مشاغلی که با داشتن سوء پیشینه کیفری موثر نمی‌توانیم تصدی کنیم؛ چه مشاغلی هستند؟

قوانین مرتبط با سوء پیشینه کیفری چه قوانینی هستند؟

بهترین وکیل رفع اثر از پیشینه کیفری کیست؟

پس از اجرای مجازات شلاق به دلیل داشتن رابطه نامشروع چند سال سابقه محکومیت باقی می‌ماند؟

آیا امکان پاک شدن پیشینه کیفری از سوابق فرد در اداره آگاهی وجود دارد؟

برای جستجوی دفتر وکیل رفع سوء پیشینه کیفری چه باید کرد؟

با داشتن سوء پیشینه کیفری می‌توانیم دسته چک از بانک بگیریم؟

محرومیت‌های اجتماعی شامل چه محرومیت‌هایی می‌شود؟

راه عملی رفع اثر از پیشینه کیفری موثر و غیرموثر چیست؟

ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی

محکومیت قطعی کیفری در جرایم عمدی پس از اجرای حکم یا شمول مرور زمان در مدت زمان مقرر در این ماده محکوم را از حقوق اجتماعی به عنوان مجازات تبعی محروم می‌کند.

الف: ۷ سال در محکومیت به مجازات‌های سالب حیات و حبس ابد از تاریخ توقف اجرای حکم اصلی.

ب: سه سال در محکومیت به قطع عضو و قصاص عضو در صورتی که دیه جنایت وارد شده بیش از نصف دیه مجنی‌علیه (فردی که جنایت بر روی او واقع شده) باشد، نفی بلد (تبعید) و حبس تا درجه ۴

پ: دو سال در محکومیت به شلاق حدی، قصاص عضو، در صورتی که دیه جنایت وارد شده نصف دیه مجنی علیه یا کمتر از آن باشد. و حبس درجه ۵.

در غیر موارد فوق، مراتب محکومیت در پیشینه کیفری محکوم درج می‌شود؛ لکن در گواهی‌های صادره از مراجع ذیربط منعکس نمی‌شود؛ مگر به درخواست مراجع قضایی برای تعیین یا بازنگری در مجازات.

در مورد جرایم قابل گذشت در صورتی که پس از صدور حکم قطعی با گذشت شاکی یا مدعی خصوصی، اجرای مجازات موقوف شود، اثر تبعی آن نیز رفع می‌شود.

در عفو و آزادی مشروط، اثر تبعی محکومیت پس از گذشت مدت‌های فوق از زمان عفو یا اتمام مدت آزادی مشروط رفع می‌شود.

محکوم در مدت زمان آزادی مشروط و همچنین در زمان اجرای حکم نیز از حقوق اجتماعی محروم می‌گردد.

تعریف سوء پیشینه موثر کیفری موثر و غیر موثر

بر اساس قانون، در موارد فوق، امکان صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای محکوم وجود ندارد.

اما اگر مجازات تعیین شده غیر از موارد فوق باشد، اداره سجل کیفری دادسرای محل سکونت موظف به صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری می‌باشد.

توجه داشته باشید که دادسرا حق ندارد، در گواهی صادر شوده قید کند که متقاضی سابقه موثر کیفری ندارد؛ بلکه صراحتا بر عدم وجود پیشینه کیفری باید تاکید شود.

در صورتی که مقام قضایی از انجام این امر استنکاف ورزد موضوع از طریق دادسرای انتظامی قضات قابل شکایت است.

صرفا در استعلام‌های مراجع قضایی که در بازنگری حکم یا صدور آزادی مشروط مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ درج سوابق کیفری مجاز است.

اما در محکومیت‌های کیفری غیر موثر دادسرا نمی‌تواند این موارد را در گواهی صادر شده درج کند و تخلف از قانون محسوب می‌شود؛ مرجع رسیدگی به تخلفات قضات نیز دادسرای انتظامی قضات است.

ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی

دادگاه می‌تواند فردی را که به حد، قصاص یا مجازات تعزیری از درجه شش تا درجه یک محکوم کرده است، با رعایت شرایط مقرر در این قانون، متناسب با جرم ارتکابی و خصوصیات وی به یک یا چند مجازات از مجازات‌های تکمیلی زیر محکوم نماید:

الف- اقامت اجباری در محل معین

ب- منع از اقامت در محل یا محلهای معین

پ- منع از اشتغال به شغل، حرفه یا کار معین

ت- انفصال از خدمات دولتی و عمومی

ث- منع از رانندگی با وسایل نقلیه موتوری و یا تصدی وسایل موتوری

ج- منع از داشتن دسته چک ویا اصدار اسناد تجارتی

چ- منع از حمل سلاح

ح- منع از خروج اتباع ایران از کشور

خ- اخراج بیگانگان از کشور

د- الزام به خدمات عمومی

ذ- منع از عضویت در احزاب، گروهها و دستجات سیاسی یا اجتماعی

ر- توقیف وسایل ارتکاب جرم یا رسانه یا موسسه دخیل در ارتکاب جرم

ز- الزام به یادگیری حرفه، شغل یا کار معین

ژ- الزام به تحصیل

س- انتشار حکم محکومیت قطعی

مدت مجازات تکمیلی بیش از دوسال نیست مگر در مواردی که قانون به نحو دیگری مقرر نماید؛ چنانچه مجازات تکمیلی و مجازات اصلی از یک نوع باشد، فقط مجازات اصلی مورد حکم قرار می‌گیرد.

آیین‌نامه راجع به کیفیت اجرای مجازات تکمیلی ظرف شش ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون توسط وزیر دادگستری تهیه می‌شود و به تصویب رئیس قوه قضائیه می‌رسد.

آیین نامه راجع به نحوه اجرای مجازات‌های تكمیلی موضوع ماده 23 قانون مجازات اسلامی ‌مصوب 1392/2/1

الف- اقامت اجباری در محل معین

در مورد حكم به اقامت اجباری در محل معین،‌ قاضی اجرای احكام بعد از اجرای حكم اصلی محكوم را جهت اجرای حكم در خصوص اقامت اجباری احضار می‌كند.

پس از حضور محكوم، قاضی مذكور با تنظیم صورتجلسه مفاد حكم و محدوده محلی كه باید در آن اقامت داشته باشد را به او تفهیم می‌كند.

در صورتی كه محل اقامت اجباری، محلی غیر از حوزه قضایی مرجع مجری حكم باشد؛ قاضی اجرای احكام از طریق اعطاء نیابت قضایی كه مشتمل بر مشخصات محكوم علیه، مدت اقامت اجباری و دستورات دادگاه است، از مرجع مجری نیابت اجرای حكم را تقاضا می‌كند.

در این صورت قاضی اجرای احكام رونوشتی از دادنامه قطعی صادره را نیز به ضمیمه ارسال می‌كند.

نظارت بر اجرای صحیح حكم اقامت اجباری به عهده مرجع مجری نیابت است.

اعزام محكومان اقامت اجباری به محل تعیین شده به عهده نیروی انتظامی یا سایر ضابطین دادگستری است كه این وظیفه به عهده آنان است.

چنانچه محكوم علیه (فردی که حکم به ضرر آن صادر شده است) درخواست كند كه رأساً به محل اقامت اجباری عزیمت كند با موافقت قاضی اجرای احكام، می‌تواند خود را به محل اقامت اجباری معرفی كند.

در این صورت، قاضی اجرای احكام با اعطای نیابت قضایی، اجرای حكم را از مرجع مجری نیابت درخواست می‌كند و نسخه‌ای جهت ارائه به آن مرجع تحویل محكوم می شود.

در صورتی كه محكوم علیه جهت تحمل حبس در زندان باشد؛ قاضی اجرای احكام مراتب محكومیت به اقامت اجباری را به زندان اعلام تا اقدامات مذكور در این ماده و مواد 1 و 2 توسط قاضی ناظر زندان انجام گردد.

امتناع محکوم از عزیمت به محل تبعید

در صورتی كه محكوم به اقامت اجباری، مخفی یا متواری گردد یا از رفتن به محل اقامت امتناع نماید؛ به دستور قاضی اجرای احكام بازداشت و تحت مراقبت مأموران انتظامی یا سایر ضابطین دادگستری مربوط، با رعایت مواد 1 و 2 این آیین‌نامه به محل اجرای حكم اعزام می‌شود.

در صورتی كه اعزام محكوم به محل اقامت اجباری به علت عذر موجه، از قبیل حوادث غیر مترقبه ممكن نباشد، پس از رفع مانع یاد شده اقدام خواهد شد.

شروع محكومیت اقامت اجباری، از روز حضور در محل به نحو مذكور در تبصره (1) و یا حضور وی از طریق اعزام احتساب خواهد شد.

پس از حضور محكوم در محل اقامت اجباری، قاضی اجرای احكام، محكوم را به نیروی انتظامی محل معرفی و كیفیت اجرای حكم را به آن مرجع اعلام می‌كند.

محكوم به اقامت اجباری مكلف به اجرای دستور قضائی مرجع مجری نیابت از حیث حضور در دفتر اجرای احكام یا مرجع انتظامی محل در زمان های تعیین شده است.

نیروی انتظامی محل مكلف است فرمانداری و اداره اطلاعات محل را از حضور محكوم مطلع كند.

محكوم موظف است پس از استقرار در محل اقامت اجباری، نشانی محل اقامت جدید خود را در اسرع وقت حسب مورد به مرجع مجری حكم اعلام كند.

محكوم به اقامت اجباری در صورت عدم توانائی مالی و عدم امكان اشتغال در محل اقامت، به نهادهای حمایتی از قبیل كمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی و یا شهرداری محل معرفی خواهد شد.

اعطای مرخصی به محكومان اقامت اجباری بر اساس ضوابط مرخصی زندانیان، حسب مورد با موافقت قاضی اجرای احكام یا قاضی مجری نیابت است.

در صورت اعطای مرخصی، مراتب به نیروی انتظامی محل اعلام می‌شود.

چنانچه به لحاظ بروز مشكلات ناشی از اجرای حكم، امكان اجرای حكم فراهم نباشد؛ به نحوی كه مستلزم تغییر محل اقامت اجباری باشد؛ مرجع اجرای حكم می‌تواند از دادگاه صادر كننده حكم قطعی تقاضای تغییر محل مذكور را بنماید؛ اتخاذ تصمیم در این مورد با دادگاه مذكور خواهد بود.

منع از اقامت در محل یا محل‌های معین

هرگاه حكم دادگاه مستلزم منع اقامت در محل یا محل‌های معین باشد؛ قاضی اجرای احكام مفاد حكم و محدوده محل یا محل‌هایی كه باید از اقامت در آنها خودداری كند را به محكوم تفهیم می‌كند.

چنانچه محل یا محل‌های ممنوعه كه توسط دادگاه معین شده خارج از حوزه قضایی دادگاه باشد؛ قاضی اجرای احكام از طریق اعطاء نیابت قضایی به مرجع قضایی مربوط نسبت به اجرای حكم اقدام می‌كند.

قاضی اجرای احكام مراتب را به نیروی انتظامی محل یا محل های ممنوعه اعلام می‌کند تا در صورت مشاهده محكوم علیه در آن محل یا محل‌ها، مراتب را جهت اتخاذ تصمیم مقتضی به مرجع قضایی اعلام كند.

محكوم مكلف است در صورت تغییر نشانی محل اقامت، نشانی جدید خود را به مرجع مجری حكم اعلام نماید.

منع از اشتغال به شغل، حرفه یا كار معین

چنانچه حكم دادگاه مستلزم محكومیت به منع از اشتغال به شغل، حرفه یا كار معین باشد:

اگر محكوم اشتغال به آن داشته باشد، قاضی اجرای احكام مراتب حكم را حسب مورد به كارفرما و یا بالاترین مدیر یا مسئول محل اشتغال محكوم ابلاغ می‌نماید.

اشخاص یاد شده موظفند ضمن رعایت دستور قضایی مراتب را به قاضی اجرای احكام اعلام نمایند.

چنانچه محكوم دارای جواز كار یا پروانه اشتغال باشد:

با رعایت ماده 30 قانون مجازات اسلامی، مصوب 1/2/92، جواز كار یا پروانه اشتغال وی از طریق مرجع مربوط و با اعلام قاضی اجرای احكام لغو می گردد.

در صورتی كه محكوم اشتغال نداشته باشد، قاضی اجرای احكام به وی ابلاغ می كند، از اشتغال به شغل یا حرفه یا كاری كه به موجب حكم دادگاه منع گردیده، خودداری نماید.

انفصال از خدمات دولتی و عمومی

در مورد حكم انفصال (برکناری) از خدمات دولتی و عمومی:

قاضی اجرای احكام مفاد حكم دادگاه مبنی بر انفصال محكوم از خدمات دولتی و عمومی را جهت اجرا به دستگاه اجرایی یا نهاد یا سازمان متبوع مستخدم ابلاغ تا مطابق مفاد آن اقدام كند.

مسئولیت اجرای مفاد حكم دادگاه با بالاترین مقام دستگاه خواهد بود.

منع از رانندگی با وسایل نقلیه موتوری و یا تصدی وسایل موتوری

در مورد حكم به محكومیت منع از رانندگی با وسایل نقلیه موتوری و یا تصدی وسایل موتوری:

قاضی اجرای احكام مطابق رأی دادگاه مراتب را به معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جهت ابطال گواهینامه ابلاغ می­‌كند.

مرجع مذكور پس از اجرای دستور قضایی نتیجه را به مرجع مجری حكم اعلام می‌كند.

هرگاه نیروی انتظامی تخلف محكوم از مفاد حكم را در هریك از نقاط كشور مشاهده كند:

مراتب را جهت اتخاذ تصمیم مقتضی به مرجع مجری حكم اعلام می‌كند.

منع از داشتن دسته چك و یا اصدار اسناد تجارتی

هرگاه محكومیت مبنی بر منع از داشتن دسته چك باشد، قاضی اجرای احكام مراتب را به منظور عدم صدور دسته چك به بانك مركزی اعلام می‌كند.

در صورت صدور حكم محكومیت مبنی بر منع از اصدار چك قاضی اجرای احكام مراتب را به بانك یا بانك‌های مربوط جهت انسداد حساب جاری وی اعلام می‌كند.

ضمناً مراتب به بانك مركزی اعلام می شود تا به بانكها اعلام نماید از افتتاح مجدد حساب جاری برای محكوم خودداری كنند.

همچنین، قاضی اجرای احكام به محـكوم اخطار می‌كند برگ یا برگ‌های سفید دسته چك را كه در اختیار دارد، جهت ابطال برگه‌ها به مرجع مجری حكم تحویل دهد.

با تحویل برگـه یا برگـه‌های مذكـور، قاضی اجرای احكام با تنظیم صورتجلسه ای كه به امضای وی و محكوم می‌رسد؛ مبادرت به ابطال آنها می‌كند.

چنانچه محكوم اعلام نماید برگه چك در اختیار ندارد، به ترتیب فوق صورتجلسه می‌گردد.

در مـورد صدور حكم مبنی بر منع از اصدار سایر اسناد تجارتی قاضی اجرای احكام مفاد حكم را به محكوم ابلاغ و تفهیم می‌كند كه از اصدار آنها خودداری كند.

بانك مركزی مكلف است مشخصات محكومان موضوع این ماده را از طریق سامانه به كلیه بانكها اعلام كند.

منع از حمل سلاح

در مورد محكومیت به منع حمل سلاح:

قاضی اجرای احكام موظف است مفاد حكم دادگاه مبنی بر ممنوعیت از حمل سلاح را به مرجع صادر كننده پروانه حمل و سایر مراجعی كه مجاز به صدور پروانه حمل سلاح هستند، اعلام كند.

همچنین، قاضی مذكور موظف است به محكوم اخطار نماید، سلاح خود را جهت توقیف به اجرای احكام تحویل دهد.

پس از ارائه سلاح به اجرای احكام، قاضی اجرای احكام با تنظیم صورتجلسه ای كه به امضای وی و محكوم می رسد، سلاح را تحویل گرفته و آن را جهت توقیف به مرجع ذی ربط ارسال می كند.

مرجع صادر كننده پروانه حمل سلاح، مطابق رأی دادگاه، موظف به ابطال پروانه مذكور می باشد.

منع خروج اتباع ایران از كشور

در صورت صدور حكم مبنی بر منع از خروج تبعه ایران از كشور، قاضی اجرای احكام موظف است اقدامات زیر را انجام دهد:

الف- مراتب محكومیت محكوم را با ذكر مشخصات كامل و شماره ملی به انضمام گزارشی از مفاد حكم قطعی و مدت زمان محكومیت جهت اعلام به مراجع ذیربط قانونی به دادستان كل كشور اعلام كند.

ب- به اداره گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام كند تا پایان مدت محكومیت از پذیرش درخواست صدور گذرنامه برای وی مطابق حكم دادگاه خودداری كند.

پ- به محكوم اخطار كند در صورتی كه گذرنامه برای وی صادر گردیده آن را به قاضی اجرای احكام تحویل دهد.

در صورت تحویل، گذرنامه را جهت ابطال به اداره گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارسال كند.

اخراج اتباع خارجی از كشور

در مورد حكم به محكومیت اخراج تبعه خارجی از كشور، قاضی اجرای احكام پس از اجرای مجازات اصلی، از طریق مرجع انتظامی نسبت به اخراج وی اقدام می كند.

هرگونه تردد یا اقامت تبعه مذكور در قلمرو جمهوری اسلامی ایران درمدت مقرر در حكم ممنوع است.

مرجع مذكور موظف است پس از اجرای دستور قضایی مراتب را به مرجع مجری حكم اعلام كند.

الزام محكوم به خدمات عمومی

نحوه اجرای حكم دادگاه مبنی بر الزام محكوم به خدمات عمومی براساس آیین نامه اجرایی ماده 79 قانون مجازات اسلامی است.

منع عضویت در احزاب، گروه­ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی

چنانچه حكم دادگاه مبنی بر منع از عضویت در احزاب، گروه­ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی باشد:

قاضی اجرای احكام موظف است، حكم دادگاه مبنی بر منع محكوم از عضویت در احزاب، گروه­ها و دستجات سیاسی و اجتماعی را به مراجع مربوط اعلام نماید.

همچنین، حسب مورد به حزب یا گروه یا دستجات اعلام نماید، مطابق حكم دادگاه از ادامه عضویت یا پذیرش محكوم خودداری شود.

توقیف وسائل ارتكاب جرم یا رسانه یا موسسه دخیل در ارتكاب جرم

در موردی كه حكم دادگاه مستلزم توقیف وسیله ارتكاب جرم یا رسانه و یا موسسه دخیل در ارتكاب جرم باشد:

قاضی اجرای احكام مطابق رأی دادگاه مراتب توقیف را به مدت مقرر در حكم به محكوم ابلاغ و نیز دستور توقیف آن را به نیروی انتظامی صادر می كند.

نیروی انتظامی موظف است نسبت به توقیف وسایل مزبور اقدام كند. نحوه و مكان نگهداری به ترتیبی است كه توسط قاضی اجرای احكام تعیین می شود.

توقیف نشریات و مطبوعات چاپی به وزارت ارشاد و مراكز چاپ آنها اعلام می‌شود.

توقیف رسانه‌های الكترونیكی و یا داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای به ترتیب مقرر در مواد 40، 41 و 42 قانون جرایم رایانه‌ای مصوب سال 1388 خواهد بود.

الزام به یادگیری حرفه، شغل یا كارمعین

در مــورد حكم دادگاه مبنــی برالزام محكوم به یادگیری حرفه، شغل یا كار معین، به محكوم اخطار می‌شود:

طبق رأی دادگاه در یكی از مراكز مورد تایید قاضی اجرای احكام مبادرت به یادگیری حرفه، شغل یا كار كند.

محكوم موظف است در پایان هر ماه گزارش كار خود را به ضمیمه تاییدیه مركز پذیرش، به قاضی اجرای احكام ارائه كند.

الزام به تحصیل

ماده 20- در مورد محكومیت الزام به تحصــیل، به محكوم اخطار می‌شود:

طبق رای دادگاه در یكی از آموزشگاه­های معتبر مورد تایید قاضی اجرای احكام مبادرت به تحصیل كند.

محكوم موظف است در پایان هر ماه گزارش كار خود را به ضمیمه تاییدیه آموزشگاه مربوط به دادسرا ارائه كند.

انتشار حكم محكومیت قطعی

ماده 21- چنــانچه حكم قطعی دادگاه مبتنی بر انتشار آن باشد،‌ مفاد حكم دادگاه در یك نوبت در یكی از روزنامه‌های محلی منتشر می‌شود؛ مگر اینكه دادگاه به نحو دیگری مقرر داشته باشد.

در صورتی كه حكم صادره از موارد مذكور در تبصره ماده 36 قانون مجازات اسلامی،‌ مصوب 1392 باشد، مفاد حكم قطعی به تشخیص دادگاه در رسانه ملی یا یكی از روزنامه های كثیرالانتشار منتشر می‌شود.

هزینه نشر آگهی های مذكور توسط اداره امور مالی دادگستری محل پرداخت می‌شود.

ماده ۲۶ قانون مجازات اسلامی

حقوق اجتماعی موضوع این قانون به شرح زیر است:

الف- داوطلب شدن در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا

ب- عضویت در شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام یا هیات دولت و تصدی معاونت رئیس جمهور

پ- تصدی ریاست قوه قضائیه، دادستانی کل کشور، ریاست دیوان عالی کشور و ریاست دیوان عدالت اداری

ت- انتخاب شدن یا عضویت در انجمنها، شوراها، احزاب و جمعیت‌ها به موجب قانون یا با رای مردم

ث- عضویت در هیاتهای منصفه و امناء و شوراهای حل اختلاف

ج- اشتغال به عنوان مدیر مسوول یا سردبیر رسانههای گروهی

چ- استخدام و یا اشتغال در کلیه دستگاههای حکومتی اعم از قوای سه گانه و سازمانها و شرکتهای وابسته به آنها، صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران،

نیروهای مسلح و سایر نهادهای تحت نظر رهبری، شهرداریها و موسسات مامور به خدمات عمومی و دستگاههای مستلزم تصریح یا ذکر نام برای شمول قانون بر آنها

ح- اشتغال به عنوان وکیل دادگستری و تصدی دفاتر ثبت اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و دفتریاری

خ- انتخاب شدن به سمت قیم، امین، متولی، ناظر یا متصدی موقوفات عام

د- انتخاب شدن به سمت داوری یا کارشناسی در مراجع رسمی

ذ- استفاده از نشانهای دولتی و عناوین افتخاری

ر- تاسیس، اداره یا عضویت در هیات مدیره شرکت‌های دولتی،

تعاونی و خصوصی یا ثبت نام تجارتی یا موسسه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و علمی

مستخدمان دستگاههای حکومتی در صورت محرومیت از حقوق اجتماعی، خواه به عنوان مجازات اصلی و خواه مجازات تکمیلی یا تبعی، حسب مورد در مدت مقرر در حکم یا قانون، از خدمت منفصل می‌شوند.

هر کس به عنوان مجازات تبعی از حقوق اجتماعی محروم گردد پس از گذشت مواعد مقرر در ماده (۲۵) این قانون اعاده حیثیت می‌شود و آثار تبعی محکومیت وی زائل می‌گردد.

مگر در مورد بندهای (الف)، (ب) و (پ) این ماده که از حقوق مزبور به طور دایمی محروم می‌شود.

محرومیت‌ها از حقوق اجتماعی در این ماده به صراحت درج شده است؛ برای اطلاعات بیشتر با وکلای متخصص کیفری مشاوره نمایید.

راه عملی رفع اثر از سوء پیشینه کیفری

صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری به صورت سیستمی توسط دفاتر خدمات قضایی الکترونیک انجام خواهد شد.

باید به یکی از دفاتر پلیس به اضافه ده مراجعه کنید؛ پس از انگشت نگاری، در صورت نداشتن سابقه گواهی صادر می‌شود.

جهت معرفی بهترین وکیل رفع سوء پیشینه کیفری با موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری، تماس بگیرید.

برای گرفتن گواهی عدم سو پیشینه کیفری از چه طریقی اقدام کنیم؟

چنانچه دارای سو پیشینه کیفری هستید باید از طریق اداره سجل کیفری اقدام نمایید و اگر فاقد سابقه کیفری هستید؛ از طریق سامانه ثنا می‌توان گواهی عدم سوپیشینه کیفری دریافت نمود.

مدت آزادی مشروط چه مدت است؟

مدت آزادی مشروط نمی‌تواند شامل بقیه مدت مجازات است و به طور کلی نمی‌تواند کمتر از یک سال و بیشتر از پنج سال باشد.

 

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تهران به یکی از راه‌های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل رفع سوء پیشینه کیفری

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل رفع سوء پیشینه کیفری

09120067664

09120067669

09121281014

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل رفع سوء پیشینه کیفری

5/5 - (36 امتیاز)

6 دیدگاه

  • شرایط صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری غیر حضوری چیه؟
    من میتونم از سایت قوه قضائیه گوهای عدم سوء پیشینه بگیرم؟

    • دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور گواهی الکترونیکی عدم سوء پیشینه در کمتر از ۳ ساعت خبر داد.

      به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران علی القاصی با اشاره به اقدامات گسترده دادسرای تهران در راستای تحقق سند تحول قضایی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف قوه قضاییه برای اجرایی شدن سند تحول قضایی و بهره گیری از سامانه‌های ارتباطی نوین با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اقدامات موثری در این حوزه انجام شده است.

      وی ادامه داد: یکی از این اقدامات صدور گواهی عدم سوء پیشینه برای اشخاص متقاضی در کمتر از سه ساعت و در ساعات اداری از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی Adliran.ir است که بر این اساس برای متقاضیان ،گواهی عدم سوپیشینه به سرعت صادر می‌شود.

      القاصی با بیان اینکه تسریع در صدور گواهی عدم سوء پیشینه یکی از مطالبات متقاضیان از دستگاه قضایی است؛ تاکید کرد: بر پایه این اقدام بر خلاف روش سنتی سابق که میانگین صدور گواهی حدود ۱۰ روز طول می کشید در روش جدید علاوه بر کاهش زمان صدور گواهی عدم سوپیشینه، هزینه آن نیز به یک سوم روش سابق کاهش یافته است.

      وی با تاکید اینکه متقاضیان گواهی دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارد، بیان کرد: بسیاری از شهروندان و مراجعه کنندگان از روش دسترسی جدید بی اطلاع هستند بنابراین از متقاضیان درخواست گواهی عدم سوء پیشینه تقاضا می شود با مراجعه به سایت مذکور و انتخاب گزینه ” ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه ” نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

      موسسه حقوقی بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

  • سلام وقت شما بخیر، در سال99 برام سابقه ای ایجاد شد ولی چون بار اولم بود زندان نرفتم و الان درخواست گواهی عدم سوء پیشینه دادم و این ابلاغیه برام آمده که با توجه به ضرورت بررسي درخواست مطروحه به واحد سجل كيفري دادسراي عمومي و انقلاب مراجعه نمایید یعنی چی؟ چرا باید حضوری برم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما دارای سابقه کیفری موثر نمی‌باشید و در صورت استعلام، گواهی عدم سو پیشینه صادر خواهد شد، حضوری مراجعه نمایید تا گواهی عدم سو پیشینه را دریافت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روز بخیر
    من میخواستم بدونم اگر تو یک جرمی مثل توهین و فحاشی من محکوم بشم ولی بتونم رضایت شاکی رو جلب کنم بازهم سو سابقه میشه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در مورد جرایم قابل گذشت در صورتی که پس از صدور حکم قطعی با گذشت شاکی یا
      مدعی خصوصی، اجرای مجازات موقوف شود، اثر تبعی آن نیز رفع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *