وکیل دادسرای مرکز تهران

وکیل دادسرای مرکز تهران

وکیل دادسرای مرکز تهران


با معرفی وکیل دادسرای مرکز تهران همراه شما هستیم.

دستگاه عدالت در مسیر پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی عامه مردم است. اما مقام و ارگان صلاحیت داری نیز باید وجود داشته باشد، که به طور خاص بتواند به نیابت از جامعه، از حقوق آنها صیانت (محافظت) نماید و بلکه به اقامه و احیای حقوق ایشان مبادرت ورزد.

در بسیاری از کشورها و از جمله ایران، نهاد دادسرا از طریق تعقیب، محاکمه و مجازات متجاوزین به حقوق مردم، را عهده دار است.
دادسرای مرکز به جرایم رسیدگی و تحقیق را انجام می‌دهد، که در مورد دادگاه کیفری، انقلاب و یا نظامی باشد.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل دادسرای مرکز تهران پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

موارد مورد صلاحیت دادگاه های انقلاب

طبق بیان وکیل دادسرای مرکز تهران، یکی از انواع مراجع قضایی، دادگاه انقلاب می‌باشد که در قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب، به بررسی آن و مواردی که صالح به رسیدگی است، بیان شده است.

دادگاه انقلاب در مرکز هر استان و مناطقی که ضرورت تشکیل آن را رییس قوه قضاییه تشخیص می‌دهد، تحت‌ نظارت و ریاست اداری حوزه قضایی تشکیل می‌گردد.

دادگاه انقلاب نیز مانند هر حوزه قضایی دیگر نیز به تعداد لازم شعبه دادگاه، قاضی تحقیق، دفتر دادگاه، واحد ابلاغ و اجراء احکام و در صورت لزوم یک واحد ارشاد و ‌معاضدت قضایی خواهد داشت و در صورت تعدد شعب دارای یک دفتر کل نیز خواهد بود.

قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی

بنابر قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب، دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی به ۶ مورد را دارد که به شرح ذیل است:

افساد فی الارض، محاربه،اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی؛
توهین به مقام معظم رهبری و بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ایران؛
مقابله با نظام در اشکال توطئه علیه نظام، اقدام مسلحانه، ترور و تخریب مؤسسات؛
جاسوسی علیه نظام جمهوری اسلامی و در جهت منافع اجانب؛
جرایم مربوط به قاچاق و معاملات مواد مخدر.
دعاوی مرتبط با اصل ۴۹ قانون اساسی.

سایر مواردی که به موجب قوانین خاص، در صلاحیت دادگاه انقلاب قرار گرفته است. مانند:

ماده ۴۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲ و اصلاحات 1400

رسیدگی به جرایم قاچاق كالا و ارز سازمان یافته و حرفه‌ای، قاچاق كالاهای ممنوع و قاچاق كالا و ارز موجب مجازات حبس و یا انفصال (برکناری) از خدمات دولتی در صلاحیت دادسرا و دادگاه انقلاب است.

سایر پرونده‌های قاچاق كالا و ارز، تخلف محسوب و رسیدگی به آن در صلاحیت سازمان تعزیرات حكومتی است. چنانچه پرونده‌ای، متهمان متعدد داشته و رسیدگی به اتهام یكی از آنان در صلاحیت مرجع قضائی باشد، به اتهامات سایر اشخاص نیز در این مراجع رسیدگی می‌شود.

اموال ناشی از قاچاق

تبصره: در صورتی‌ كه پس از ارجاع پرونده به سازمان تعزیرات حكومتی و انجام تحقیقات محرز شود رسیدگی به جرم ارتكابی در صلاحیت مرجع قضایی است، شعبه مرجوعٌ‏‌الیه (شعبه‌ای که پرونده به آن ارجاع شده است) مكلف است بلافاصله قرار عدم صلاحیت خود را صادر كند.

این قرار پس از تأیید مقام مافوق شعبه در سازمان تعزیرات حكومتی و یا در صورت عدم اعلام نظر آن مقام ظرف مدت یك هفته، قطعی است و پرونده مستقیماً به مرجع قضایی دارای صلاحیت ارسال می‌شود.

پلیس امنیت اقتصادی چیست؟

ماده ۱۱ قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امو سمعی و بصری فعالیت‌های غیر مجاز می‌نمایند مصوب ۱۳۸۶

این ماده نیز رسیدگی به جرایم موضوع قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیر مجاز دارند را در صلاحیت دادگاه های انقلاب می داند.

هر چند دادگاه های کیفری ۲ و دادگاه انقلاب دارای صلاحیت‌های ذاتی متفاوتی می‌باشند، ولی انجام تحقیقات مقدماتی در جرایم موضوع جرایم در صلاحیت محاکم مذکور بر عهده دادسرایی واحد، تحت عنوان دادسرای عمومی و انقلاب قرار دارد.

دادگاه انقلاب جهت رسیدگی به جرایمی که موجب مجازاتی که در بند الف و ب و پ و ت ماده ۳۰۲ از قانون آیین دادرسی کیفری ذکر شده با نصاب یک رئیس و دو مستشار تشکیل می‌شود که با حضور دو عضو هم رسمیت میابد و برای رسیدگی به دیگر موضوعات با حضور رئیس و یا دادرس علی البدل با حضور یک مستشار نیز تشکیل می‌شود.

وکیل دادسرای مرکز تهران

ماده ۳۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری بیان می‌دارد، که جرایم زیر در صلاحیت دادگاه کیفری یک می‌باشد، به این معنی که این جرایم فقط در دادگاه انقلاب رسیدگی می‌شوند:

الف.جرایمی که مجازات آنها سلب حیات می‌باشد.
ب.جرایمی که موجب حبس ابد می‌باشد.
پ. جرایمی که موجب مجازات قطع عضو و یا جنایت عمدی علیه تمامیت جسمی به اندازه نیمی از یک دیه کامل و یا بیش از آن باشد.

با توضیحاتی که وکیل دادسرای مرکز تهران ارائه دادند، صلاحیت دادگاه‌های انقلاب، یعنی مواردی که به موجب قانون، دادگاه انقلاب اختیار رسیدگی به آنها را دارد، مشخص شد.

یکی از مهمترین جرایمی که در دادسرا مرکز و دادگاه انقلاب بررسی و رسیدگی می‌شود، بحث قاچاق است که دارای ابعاد تخصصی است که در ادامه توسط وکیل دادسرای مرکز تهران ارائه خواهد شد.

وکیل دادگاه پولی و بانکی

انواع قاچاق

در نوعی تقسیم‌بندی، قاچاق به ۴ دسته کلی: قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا و ارز و قاچاق اسلحه تقسیم نموده، البته هرکدام از این قوانین پوشش دهنده مسائل مربوطه دیگر نیز می‌شوند.

مراجع صالح رسیدگی به جرم قاچاق: (تفکیک صلاحیت به اعتبار تخلف و جرم)

مطابق با ماده ۴۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رسيدگي به جرائم قاچاق كالا و ارز سازمان‌يافته و حرفه‌اي، قاچاق كالاهاي ممنوع و قاچاق كالا و ارز مستلزم حبس و يا انفصال (برکناری) از خدمات دولتي در صلاحيت دادسرا و دادگاه انقلاب است.

ساير پرونده‌هاي قاچاق كالا و ارز، تخلف محسوب و رسيدگي به آن در صلاحيت سازمان تعزيرات حكومتي است.

چنانچه پرونده‌اي، متهمان متعدد داشته و رسيدگي به اتهام يكي از آنان در صلاحيت مرجع قضائي باشد، به اتهامات ساير اشخاص نيز در اين مراجع رسيدگي مي‌شود.

حدود صلاحیت دادسرا و دادگاه انقلاب

  • جرایم قاچاق کالا و ارز سازمان یافته و حرفه ای، خواه موضوع قاچاق مشمول ماده ۱۸ باشد یا ماده ۲۲ یا غیر
  • قاچاق کالاهای ممنوع (ماده ۲۲ و تبصره ها و سایر قوانینی که ورود یا صدور کالایی را ممنوع مرده باشند)
  • مجازات مالی جزای نقدی.
  • ضبط وجوه حاصله از قاچاق کالای ممنوع.
  • قاچاق هر نوع کالا و ارزی که مشمول مجازات حبس و یا انفصال (برکناری) از خدمات دولتی باشد.
  • ضبط آلات و ادواتی که جهت ساخت کالای ممنوع به منظور قاچاق یا تسهیل ارتکاب قاچاق کالای ممنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • منصرف از تخلفات و مصادیق و تعریف بعمل آمده آن، سایر جرایم در حوزه و قلمرو و جرم قاچاق کالا و ارز اعم از اینکه مشمول ماده ۱۸ باشند یا ۲۲ولی به طریق سازمان یافته و یا توسط قاچاقچی حرفه‌ای محقق شده باشد.

مجازات قاچاق چیست؟

وکیل دادسرای مرکز تهران در پاسخ به این پرسش بیان داشتند، مجازات قاچاق بسته به نوع جرم متفاوت است و مجازات آن از جریمه نقدی تا اعدام خواهد بود.
به طور مثال یکی از خفیف‌ترین مجازات‌ها مربوط به قاچاق کالاهای مجاز بوده، که برابر بند الف ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جریمه نقدی یک تا دو برابر ارزش کالا می‌باشد.

یکی از شدید و سخت‌گیرانه ترین مجازاتها در زمینه قاچاق، مربوط به قاچاق انسان بوده و در صورتی که سن فرد قاچاق شده کمتر از 18 سال تمام باشد، ممکن است موضوع از مصادیق محاربه و افساد فی الارض باشد. (مستنبط از تبصره یک ماده 3 قانون مبارزه با قاچاق انسان)

آدرس دادسرای مرکز تهران

تهران، نبش میدان 15 خرداد
در مورد دادسرای مرکز تهران و جرایمی که در دادسرای مرکز و دادگاه انقلاب بررسی و رسیدگی می‌شود، همیشه پیچیدگی و ابعاد حقوقی زیادی در مورد آنها وجود دارد، دکتر محمد رضا مهری و گروه وکلای مهر پارسیان باتجربه و سابقه بالایی که در این زمینه دارند در جرایمی که در دادگاه انقلاب رسیدگی می‌شوند، به طور تخصصی اعلام وکالت می‌نمایند.

وکیل دادسرای مرکز تهران باید در حوزه جرایم کیفری، قاچاق کالا و ارز و تمام جرایم و قوانین مرتبط تخصص و تجربه داشته باشد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد خصوص جرایم کیفری دارید، می‌توانید از وکیل دادسرای مرکز تهران و وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

وکیل پایه یک دادگستری مرکز تهران

به همین جهت ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه دادسرای مرکز تهران، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

صلاحیت دادگاه چیست؟

صلاحیت دادگاه به معنی اختیار و تکلیفی است که قانون‎‌گذار برای رسیدگی به پرونده به دادگاه داده است به طور مثال به جرم قاچاق دارو به موجب قانون در دادگاه انقلاب رسیدگی خواهد شد.

آیا دادگاه انقلاب می‌تواند به همه جرایم رسیدگی کند؟

خیر، دادگاه انقلاب از دادگاه‌های کیفری است، که صلاحیت آن برای رسیدگی به جرایم در قانون مشخص شده و فقط به جرایمی که در قانون ذکر شده است، رسیدگی می‌نماید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

صلاحیت دادگاه چیست؟

صلاحیت دادگاه به معنی اختیار و تکلیفی است که قانون‎‌گذار برای رسیدگی به پرونده به دادگاه داده است به طور مثال به جرم قاچاق دارو به موجب قانون در دادگاه انقلاب رسیدگی خواهد شد.

آیا دادگاه انقلاب می‌تواند به همه جرایم رسیدگی کند؟

خیر، دادگاه انقلاب از دادگاه‌های کیفری است، که صلاحیت آن برای رسیدگی به جرایم در قانون مشخص شده و فقط به جرایمی که در قانون ذکر شده است، رسیدگی می‌نماید.

5/5 - (42 امتیاز)

5 دیدگاه

  • سلام روز بخیر من یک باری داشتم از بانه به تهران می‌آوردم و در مسیر ایست چک کردن و گفتن بار قاچاق و باید ماشین توقیف کنن من خیلی عصبانی بودم شروع کردم به داد زدن و فحش دادن و به اقای خمینی  توهین کردم الان حکم من چیه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      رسیدگی به این پرونده در صلاحیت دادگاه انقلاب می باشد. برای اظهار نظر در خصوص کیفر شما باید با وکیل متخصص این مورد مشاوره انجام دهید. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *