وکیل دفاع از حمل و نگهداری سلاح

وکیل دفاع از حمل و نگهداری سلاح

وکیل دفاع از حمل و نگهداری سلاح


وکیل دفاع از حمل و نگهداری سلاح در دفاع از موکلین خود در دادگاه انقلاب و سایر مراجع رسیدگی، تلاش در کاهش مجازات و تبرئه نمودن موکل می‌نماید.

اغلب پیش می‌آید شکارچیان و تفنگداران برای فرار از اتهام و ضبط اسلحه دفاعیاتی اشتباهی را مطرح می‌نمایند که در آخر منجر به محکومیتشان می‌گردد.
با توجه به سوالات مکرر شما مخاطبان گرامی دارای سلاح نمونه پرونده‌ای را به صورت مستند در خصوص حمل و نگهداری سلاح بررسی می‌نماییم.

چنانچه در این خصوص نیازمند مشورت گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری هستید؛ با شماره‌های مندرج در انتهای این مقاله تماس بگیرید.

در مفاد گزارش پرونده مذکور اشاره شده است که در پی بازرسی از منزل و خودروی آقای رسول از خودروی به شماره 59–86 یک قبضه اسلحه شکاری به همراه 8 عدد تیر کشف شده است.

اما آنچه که مشخص نیست نحوه این تحصیل (به دست آوردن) دلیل است که در تمام مقاطع پرونده نیز بدون اشاره مغفول مانده است.

وکیل دادگاه کیفری دو تهران

متهم یک دفاع بی‌اساس که روال اینگونه دفاعیات واهی (بیهوده) را مطرح می‌نماید (که اگر با وکیل مشورت می‌نمود اینچنین نمی‌شد) و به نوعی به قصد فرافکنی و فرار از مجازات در دادسرا اظهار نموده که سلاح شکاری متعلق به پدربزرگم بوده و در حال حاضر ایشان فوت شده است.

لذا اسلحه دست من می‌باشد؛ من هم چون چوپان بودم برای نگهداری گله از اسلحه استفاده می‌کرده ام؛ فشنگ‌ها را نیز قبول دارم و از این طریق خواسته است هم توجیهی برای نگهداری از اسلحه بیاورد و هم دلیلی بر جواز استفاده آن و بدتر آنکه چرا برای این جرم قرار کفالت صادر شده است!

ایرادات وارده به رسیدگی اتهام حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیر مجاز

در قرار جلب به دادرسی به ماده 19 قانون مجازات اسلامی از حیث طبقه‌بندی و حدود صلاحیت محکمه اشاره شده است و در خصوص اصل جرم به بند الف ماده 6 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات اشاره شده است که این امر به درستی صورت پذیرفته است.

متهم در جلسه رسیدگی اتهامات وارده را قبول نموده و اقرار نمود اسلحه را برای چوپانی و نگهداری از گله مورد استفاده قرار می دادم و مشخصا طبق اقرار که ملکه دلایل است به سراغ امر دیگری نمی‌رویم.

دادگاه با رویکرد تفسیر شرایط به نفع متهم ضمن بیان اینکه اتهام متهم صرفا نگهداری سلاح و مهمات بوده صورتجلسه کشف اسلحه از متهم توسط مامورین نیروی انتظامی، اقرار صریح و کاشف از واقع متهم مبنی بر نگهداری اسلحه و مهمات مزبور در مرحله تحقیقات مقدماتی مورد مداقه قرار داده است.

روند نگهداری و درمان مجنون مرتکب جرم

به نوعی فاش‌گویی یا راستگویی متهم را مزیت تلقی کرده است و اشاره به عدم ارائه دفاعیات متعارض با اظهارات سابق خود در مرحله تحقیقات مقدماتی، داشته است.

دادگاه به درستی در استناد خود به قانون مواد 4 و 18 را نیز علاوه بر بند الف ماده 6 از قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب 1390، مورد استناد قرار داده و برمبنای آن حکم صادر نموده در حالی که به این مادتین در دادسرا اشاره‌ای نشده بود.

با توجه به اینکه نامبرده به پرداخت جزای نقدی به نفع صندوق دولت محکوم شده است به درستی نسبت به ضبط اسلحه و مهمات مکشوفه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) حکم صادر شده است.

اما در محتویات پرونده در مقطع دادسرا تعیین تکلیفی موقتی نسبت به سلاح به نحو مرقوم در پرونده درج نشده بوده است و به صورتجلسه ضابطین اکتفا شده است.

نکات مهمی که وکیل دفاع از حمل و نگهداری سلاح بررسی خواهند نمود:

دفتر وکیل دفاع از حمل و نگهداری سلاح کجا واقع شده است؟
مستند قانونی برای مجازات حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز چیست؟
نشانی وکیل دفاع از حمل و نگهداری سلاح کجاست؟
نحوه دفاع در پرونده حمل و نگهداری سلاح چگونه است؟
کدام دادگاه صلاحیت رسیدگی به اتهام نگهداری و حمل سلاح را دارد؟

شاکی: دادستان
متهم: آقای رسول

موضوع پرونده: حمل و نگهداری سلاح
شرح شکواییه: حمل و نگهداری سلاح

روند رسیدگی به اتهام حمل غیر مجاز سلاح جنگی

احتراما به استحضار می‌رساند در پی بازرسی از منزل و خودروی آقای رسول به نشانی… از خودروی به شماره 586 یک قبضه اسلحه شکاری به همراه 8 عدد تیر کشف گردید لذا مراتب جهت رسیدگی لازم به حضور تقدیم می‌گردد.

تحقیقات دادسرا حمل و نگهداری سلاح

متهم در دادسرا اظهار نمود:
سلاح شکاری متعلق به پدربزرگم بوده و در حال حاضر ایشان فوت شده است؛ لذا اسلحه دست من می‌باشد؛ من هم چون چوپان بودم برای نگهداری گله از اسلحه استفاده می‌کرده‌ام؛ فشنگ‌ها را نیز قبول دارم.

نحوه دفاع در اتهام خیانت در امانت

قرار کفالت به استناد بند ح ماده 217 و ماده 250 قانون آیین دادرسی کیفری با مبلغ 300 میلیون ریال از حال تا ختم دادرسی و اجرای رای برای متهم صادر گردید.

مفاد قرار به متهم تفهیم شد؛ اظهار داشت کفیل معرفی می‌کنم؛ آقای علی کفالت متهم را قبول نمود.

قرار جلب به دادرسی حمل و نگهداری سلاح

در خصوص اتهام آقای رسول فرزند هاشم دائر بر حمل و نگهداری غیرمجاز مهمات سلاح شکاری به شرح 8 عدد فشنگ مربوط به سلاح ساچمه‌زنی حسب گزارش کلانتری و ضمائم پیوست صورتجلسه تعیین نوع سلاح و مهمات توسط مرجع انتظامی، اقرار صریح متهم و سایر قرائن اثباتی بزهکاری (مجرم بودن) مشارالیه (ایشان) محرز و مسلم بوده.

مستندا به ماده 19 قانون مجازات اسلامی و بند الف ماده 6 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات قرار جلب به دادرسی صادر و اعلام می‌گردد.

قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات

کیفرخواست حمل و نگهداری سلاح

درخصوص اتهام آقای رسول فرزند هاشم دائر بر حمل و نگهداری غیر مجاز مهمات سلاح شکاری به شرح 8 عدد فشنگ مربوط به سلاح ساچمه زنی حسب گزارش کلانتری و ضمایم پیوست صورتجلسه تعیین نوع سلاح و مهمات توسط مرجع انتظامی، اقرار صریح متهم و سایر قرائن اثباتی، جرم مذکور در تاریخ 17/1/99 محرز بوده و مستندا به ماده 19 قانون مجازات اسلامی و بند الف ماده 6 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات متهم گناهکار بوده و تقاضای مجازاتش می‌شود.

مفسد فی الارض کیست؟

جلسه دادرسی وکیل دفاع از حمل و نگهداری سلاح
تعیین وقت رسیدگی و دعوت از طرفین و نماینده دادستان
متهم در جلسه رسیدگی اتهامات وارده را قبول نموده و اقرار نمود اسلحه را برای چوپانی و نگهداری از گله مورد استفاده قرار می‌دادم.

حکم دادگاه درباره اتهام حمل و نگهداری سلاح

در خصوص اتهام آقای رسول فرزند هاشم 32 ساله به شماره ملی… شغل آزاد فاقد سابقه محکومیت موثر کیفری و آزاد با صدور قرار قبولی کفالت دائر بر حمل و نگهداری غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری از نوع ساچمه زنی و حمل و نگهداری غیرمجاز مهمات سلاح شکاری به شرح 8 عدد فشنگ مربوط به سلاح ساچمه زنی در تاریخ 17/1/99موضوع کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب به شماره 993 دادگاه ضمن بیان این که اتهام متهم صرفا نگهداری سلاح و مهمات بوده با عنایت به محتویات پرونده، صورتجلسه کشف اسلحه از متهم توسط مامورین نیروی انتظامی، اقرار صریح و کاشف از واقع متهم مبنی بر نگهداری اسلحه و مهمات مزبور در مرحله تحقیقات مقدماتی و حضور در جلسه رسیدگی دادگاه و عدم ارائه دفاعیات متعارض با اظهارات سابق خود در مرحله تحقیقات مقدماتی، لذا بزهکار متهم به شرح فوق محرز است.

مستندات دادگاه در ضبط مهمات و سلاح به نفع وزارت دفاع

دادگاه به استناد مواد 4 و 18 و بند الف ماده 6 از قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب 1390، نامبرده را به پرداخت 20 میلیون ریال جزای نقدی به نفع صندوق دولت و همچنین ضبط اسلحه و مهمات مکشوفه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) محکوم می‌نماید.

رای صادره حضوری بوده و ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان می‌باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل دادسرا و دادگاه انقلاب در تهران، مشاوره آنلاین با وکیل تخصصی قاچاق سلاح و مهمات، مشاوره نحوه دفاع در پرونده قاچاق سلاح، با گروه وکلای مهر پارسیان تماس بگیرید.

مجازات قاچاق اسلحه و مهمات چیست؟

مجازات اصلی قاچاق اسلحه و مهمات حبس و جزای نقدی است و میزان این مجازات‎ها براساس نوع کالا تعیین خواهد شد.

آیا حکم دادگاه درباره حمل سلاح قابل اعتراض است؟

حکم دادگاه براساس میزان مجازات تعیین شده، قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور می‌باشد.

 

 

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

3/5 - (4 امتیاز)

6 دیدگاه

  • سلام، وقت بخیر. بنده نگران هستم تا در محله ای که برای رسیدن به محل کار خود از آن عبور میکنم اتفاقی برایم بیفتد و به همین دلیل یک کارد در ماشین شخصی خود نگهداری میکنم تا اگر اتفاقی افتاد بتوانم از خودم دفاع کنم. میخواهم بدانم آیا نگهداری چاقو و کارد جرم است؟

    • سلام. بر اساس ماده 4 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، وارد کردن هر نوع سلاح، مهمات، اقلام و مواد تحت کنترل به کشور، خارج کردن آنها از کشور، ساخت، مونتاژ، نگهداری، حمل، توزیع، تعمیر و هرگونه معامله آنها بدون مجوز مراجع ذی‌صلاح جرم است و مرتکب به مجازاتهای مندرج در این قانون محکوم می‌شود. همچنین در ماده 6، مجازات چنین جرمی معلوم است و به این ترتیب، هر کس به طور غیرمجاز سلاح سرد را خریداری، نگهداری یا حمل نماید یا با آن معامله دیگری انجام دهد، به حبس از نود و یک روز تا شش ماه یا جزای نقدی از ده میلیون تا بیست میلیون ریال محکوم می‌شود.
      جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067662

  • سلام وقتتون بخیر، آیا موقع دستگیری به جرم حمل اسلحه کلت امکان گذاشتن وثیقه تا زمان رسیدگی دادگاه هستش و اینکه میزان وثیقه چقدره حدودا؟ و اگر بعد از اعلام حکم قطعی شخص خودشو معرفی نکنه چی میشه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      میزان وثیقه متناسب با نوع جرم خواهد بود و در صورتی که متهم خود را معرفی ننماید وثیقه به نفع دولت ضبط می‌شود. می‌توانید برای دریافت توضیحات و اطلاعات بیشتر با وکیل متخصص در امور کیفری با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام آقای مهری من تو دادگاه برای حمل اسلحه محکوم شدم به جزای نقدی و 7 سال حبس میخواستم بدونم میتونم به حکم اعتراض کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، حکم دادگاه براساس میزان مجازات تعیین شده، قابل اعتراض و تجدیدنظرخواهی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *