وکیل جرایم پزشکی زعفرانیه

وکیل جرایم پزشکی زعفرانیه

وکیل جرایم پزشکی زعفرانیه


امروز با موضوع وکیل جرایم پزشکی زعفرانیه در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.

وکیل جرایم پزشکی زعفرانیه در خصوص کوتاهی و قصور پزشک بیان داشتند: زمانی که پزشک تقصیر (کوتاهی) کند یا مرتکب قصور پزشکی شود مسئول است.

وقتی که پزشک عمدا از معالجه بیمار سرباز زند یا در درمان خود عملی را به صورت عمدی انجام دهد که به آسیب بیمار منجر شود، مرتکب جرم عمدی شده است.

باید توجه داشت که در جرایم پزشکی، تشخیص عمد یا غیرعمد بودن آن بسیار دشوار است و برعهده نظر کارشناسان و سازمان نظام پزشکی می‌باشد.

به طور مثال فردی که برای عمل لیپوماتیک در کلینیک جراحی محدود….. شعبه زعفرانیه.

بعد از مدتی متوجه شدند که شکمشان آب آورده و خونابه جمع شده و درد هم قطع نشده، آیا می‌شود عمل را تکرار کرد؟
آیا می‌شود خسارت گرفت؟
آیا می‌شود دیه دریافت نمود و کلی سوال دیگر که وکیل متخصص جرایم پزشکی پاسخگو خواهند بود.

شکایت از پزشک در معنای عام و جهان شمول آن، به معنای اقامه دعوای کیفری تحت عنوانی مجرمانه علیه پزشک در محکمه‌ای جزایی می‌باشد. طرف نخست که معمولا بیمار می‌باشد، شاکی نامیده می‌شود.

طرف دوم که پزشک است، به عنوان متهم حسب مورد به دادسرا یا سازمان نظام پزشکی یا هر دو مرجع احضار می‌شود، شکایت از پزشک دارای ابعاد قابل توجهی است که به شرح ذیل تقدیم حضور می‌گردد.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل جرایم پزشکی زعفرانیه پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان که در انتهای مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

شکایت از پزشک به چه معناست؟

طبق اظهارات وکیل جرایم پزشکی زعفرانیه، شکایت از پزشک در معنای خاص و ویژه آن دربردارنده شکایتی است که به موجب عارضه درمانی یا قصور (کوتاهی) پزشکی یا بی احتیاطی پزشک بر بیمار حادث شده است.

لذا مقصود از شکایت از پزشک که در مقالات دعاوی پزشکی مورد بحث قرار می‌گیرد، مقصود شکایت از جرایم پزشکی است که در دادسرای ویژه جرایم پزشکی و در سازمان نظام پزشکی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

وکیل جرایم پزشکی زعفرانیه

چه زمانی می‌توان از پزشک شکایت کرد؟
با توجه به قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و قانون نظام پزشکی و آیین نامه مربوط به آن می‌توان گفت، اعمال پزشکان خارج از محدوده تخصص و عدم رعایت نظامات و قوانین جزایی می‌تواند مورد تعقیب قضایی و انتظامی قرار گیرد و فرد متضرر می‌تواند از پزشک شکایت کند.

نحوه شکایت از پزشک متخلف چگونه است؟

وکیل جرایم پزشکی زعفرانیه بیان می‌دارد، با پیشرفت روز افزون در علم پزشکی و نوآوری‌های جدید در این عرصه که به شدت مورد استقبال عموم قرار گرفته است، به تبع آن تخلفات و جرایم این حوزه نیز افزایش یافته و شکایت از پزشک به امری رایج در عموم مردم تبدیل شده است.

اعمالی که از پزشک سر می‌زند مانند عمل سایر افراد جامعه زمانی می‌تواند جرم باشد که در قانون برای آن جرم انگاری صورت گرفته باشد.

به عبارت دیگر به استناد اصل قانونی بودن جرم و مجازات زمانی می‌توان فردی را مجرم دانست و مجازات کرد که فعل او در قانون جرم انگاری شده باشد.

در خصوص نحوه شکایت از پزشک نیز مانند سایر افراد جامعه می‌بایست از قاعده کلی تبعیت نمود.

برای شکایت از پزشک باید با طرح شکواییه از دادسرا خواستار این شد، که به جرم صورت گرفته از سوی پزشک مجرم رسیدگی کند.

البته قابل ذکر است که پزشکی مانند هر شغل دیگری دارای یک نهاد صنفی است به نام سازمان نظام پزشکی، که این سازمان نیز به تخلفات پزشکان رسیدگی می‌کند.

برای شکایت از پزشک به کجا مراجعه کنیم؟

در خصوص مراجعی که می‌توان در آن علیه پزشک طرح دعوا نمود و صلاحیت رسیدگی به دعاوی پزشکی را دارند، وکیل جرایم پزشکی، موارد زیر را بیان نمودند:

1- داسرای انتظامی پزشکان واقع در سازمان نظام پزشکی: مرجع رسیدگی به تخلفات پزشک.
2- محاکم عمومی دادگستری: مرجع رسیدگی به دعاوی پزشکی، زمانی که پزشک مرتکب جرم شده باشد.
3- شورای حل اختلاف ویژه امور بهداشت: در صورتی که میزان دیه کمتر از پنج میلیون تومان باشد شکایت از پزشک به این مرجع ارجاع داده می‌شود.

نحوه رسیدگی به شکایت از پزشک متخلف در سازمان نظام پزشکی

وکیل جرایم پزشکی زعفرانیه، در خصوص رسیدگی به این جرایم بیان داشتند: رسیدگی در سازمان نظام پزشکی پس از طرح شکایت از سوی بیمار و یا خانواده وی و یا وکیل دعاوی پزشکی و یا اعلام گزارش تخلف از سوی بازرسان سازمان یا سایر مراجع قانونی شروع شده و چنانچه سازش در شورای ویژه امور بهداشت صورت نپذیرد، پرونده به دادسرای انتظامی پزشکان ارجاع داده می‌شود.

دادسرای انتظامی پزشکان متشکل از دادستان و به تعداد مورد نیاز دادیار به تشخیص شورای عالی انتظامی می‌باشد، که با رای هیات مدیره و حکم ریاست سازمان انتخاب می‌شوند.

سوء استفاده پزشک از مقام و موقعیت شغلی:

گاهی پیش می‌آید که پزشکان از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کنند، مثلا پزشک عمومی خود را متخصص معرفی می‌کند که این عمل علاوه بر تخلف انتظامی که پیشتر بیان شد، جرم مستقلی تحت عنوان “جعل” را نیز در پی دارد.

پس از طرح شکایت از جانب بیمار یا خانواده وی یا اعلام تخلف انتظامی توسط بازرسان، موضوع به شورای حل اختلاف تخصصی در نظام پزشکی رسیدگی شروع می‌شود.

در صورت سازش، پرونده مختومه، در غیر اینصورت پرونده به دادسرای انتظامی ارجاع داده می‌شود.

در صورتی که پزشکان هم مرتکب تخلف انتظامی و هم جرم پزشکی شوند، در این صورت به تخلفات در سازمان پزشکی و به جرایم ارتکابی در دادسرا و دادگاه های کیفری رسیدگی می‌شود.

همه نکات ضروری در طرح شکایت از پزشک و ویژگی وکیل جرایم پزشکی 

وکیل جرایم پزشکی زعفرانیه، در خصوص شکایت از پزشک می‌گوید، شامل مواردی از قبیل ادله اثبات دعوا، انتساب نتیجه مجرمانه به پزشک و اثبات قصور و کوتاهی یا بی احتیاطی یا خطای پزشک یا عدم صلاحیت و تخصص پزشک باشد.

بسیار مهم است که موارد ضروری و بایسته های یک شکایت کیفری در متن و شرح شکایت از پزشک درج و قید گردد و این وکیل با تمام قوانین و روند رسیدگی قضایی آشنا باشد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل جرایم پزشکی هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه جرایم پزشکی زعفرانیه، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

انواع جرایم پزشکی چیست؟

جرایم ارتکابی در حیطه جرایم پزشکی بسیار گسترده هستند و می‌توان به مواردی همچون، سقط جنین به صورت غیر قانونی، انجام امور پزشکی بدون داشتن مدرک، اشتباه کردن در حین عمل، صدور گواهی به صورت غیر قانونی و… اشاره نمود.

تخلفات انتظامی در جرایم پزشکی چه می‌باشند؟

تخلفاتی که در حیطه کاری و وظایف محول شده توسط پزشکان انجام می‌گیرد، تخلفات انتظامی هستند که این تخلفات توسط سازمان نظام پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد و برای پزشک عواقبی مانند توبیخ، درج در پرونده، انفصال (برکناری) از شغل پزشکی و … در پی خواهد داشت.

دفتر وکالت وکیل آنلاین جرایم پزشکی در زعفرانیه تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی ویژه جرائم پزشکی و داوریی تهران
عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.
امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور در پرونده دادگاه جرایم پزشکی
بهترین وکیل فرجام خواهی پرونده جرایم پزشکی
نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران
وکیل جرایم پزشکی زعفرانیه

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی-خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10
تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین امور پزشکی در تهران

021-88663925
021-88663926
021-88663628
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی دادسرای پزشکی

09120067661
09120067662
09120067663
09120067664
09120067665
09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص دادسرای ناحیه 26

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.
وکیل جرایم پزشکی مهر پارسیان

4.9/5 - (60 امتیاز)

20 دیدگاه

  • سلام و عرض ادب خدمت وکلای محترم. من یک سال پیش نزد پزشک جراح عمل بینی انجام دادم. اوایل که متوجه شدم بینیم آسیب دیده و ظاهرش به هم ریخته دکترم گفت فعلا ورم داره و طبیعیه. حالا بعد از یک سال همچنان ظاهر بینی من مشکل داره و من به سختی نفس میکشم. لطفا راهنماییم کنید، اعتماد به نفسم خیلی اومده پایین. زده کل بینیمو خراب کرده. چی کار میتونم بکنم؟

    • سلام. باید به دادسرای ویژه جرایم پزشکی مراجعه کنید و از پزشک جراحتان شکایت کیفری کنید.
      در ضمن می‌توانیم پیش از طرح شکایت با پزشکان دیگری هم مشورت کنید و با وکیل جرایم پزشکی هم صحبت کنید و سپس از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نسبت به این امر اقدام کنید.
      جهت دریافت اطلاعات دقیق‌تر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.
      09120067669

  • بنده دختری 25 ساله هستم 5/1 سال پیش برای چکاب به دندانپزشک مراجعه کردم و تشخیص دادند که باید دندان های عقل بنده کشیده شود که در حین کشیدن فکم به خاطر قصور پزشکی و رعایت نکردن اصول پزشکی شکست و عصب را نیز قطع کرد که بنده چندین عمل جراحی فک انجام دادم در حال حاضر 5 سانت پلاتین در فک بنده وجود دارد و لب پایین به دلیل پارگی عصب بی حس شده است بعد ازانجام عمل های مختلف 20 روز فک بنده بسته بود و اذیت های زیادی از جمله از دست دادن کار خود و این حادثه برای بنده داشت در نهایت دکتر هزینه جراحی را پرداخت کردند ولی به دلیل رفتار های بد و سختی هایی که کشیدم از ایشان شکایت کردم حالا بعد از یک سال و نیم دوندگی رای اعلام شده به 1% دیه کامل بابت بی حسی لب که می گویند چون هزینه عمل فک را دکتر پرداخت کردند دیه تعلق نمی گیره این را هم اضافه کنم که بعدا فهمیدیم اصلا دندون عقل بنده نیازی به جراحی نداشت به نظر بنده ایشون با پارتی بازی به این رای رسیدن با این اوصاف میتوان حق و حقوقی در این مورد برای بنده قائل بود ؟

    • سلام اطلاعی از روند پرونده شما نداریم که بتونیم اظهارنظر کنیم.
      در هر صورت رای قطعی دادگاه صادر و ابلاغ شده بهتون

  • من 2 ماه پیش عمل لیفت صورت انجام دادم و الان صورتم از دوناحیه عفونت کرده و تازه متوجه شدم پزشک من پزشک عمومی هستن و جراح نیست و به دروغ به من خودشون متخصص زیبایی معرفی کردن من چطور میتونم از ایشون شکایت کنم ؟

  • سلام وقتتون بخیر من 2 ماه قبل عمل خارج کردن فیبروم داشتم و دوماه بعد از عمل متوجه شدم که دکتر نتونست عملم رو درست انجام بده و من دچار اسیب شدم ایا میتونم شکایت مطرح کنم ؟

    • سلام دوست عزیز
      باتوجه به توضیحات جنابعالی و آسیب وارد شده میتوانید جهت شکایت به دادسرا جرایم پزشکی مراجعه فرمایید و شکایت خود را مطرح نمایید همچنین میتوانید جهت مشاوره با وکیل متخصص جرایم پزشکی سرکارخانم توکل با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر. خواهر بنده به دلیل انجام جراحی زیبایی لیپوماتیک فوت شدن پزشکی قانونی علت فوت رو آسیب به کلیه ذکر کرده ولی متاسفانه به علت لابی قوی بین پزشکان و کمیسیون پزشکی جواب واضحی به ما نمی دهند و اظهار بی اطلاعی میکنند. ممنون میشم که یک راهکار قانونی به ما بدهید .

    • با سلام و احترام و عرض تسلیت خدمت شما و خانواده داغ دیده . شما منتظر نظر کمیسیون پزشکی باشید در صورتی که نتیجه به ضرر شما باشد میتوانید به نظریه کمیسیون پزشکی اعتراض نمایید. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و بررسی مدارکتان توسط وکیل متخصص در امور جرایم پزشکی با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید .

  • با سلام و وقت بخیر. بنده چند ماه گذشته یک عمل زیبایی انجام دادم، قبل ازعمل، از من هم تعهد و هم رضایت گرفتند ولی، بعد از عمل بنده هنوز هم همان مشکل را داشتم و همچنین از عوارض بعد ازعمل، مشکل کلیه نیز پیدا کردم و الان تحت درمان هستم، آیا با اینکه از من تعهد گرفته شده می توانم از پزشک خاطی شکایت کنم؟ ممنون میشم من را راهنمایی بفرمایید .

    • با سلام و احترام.
      بله، اگر تخلفی بوجود آمده باشد و یا قصوری از پزشک سر بزند، حتی اگر قبل از انجام درمان تعهد نامه از شما دریافت نماید، باز هم می‌توانید نسبت به پزشک طرح دعوی نمایید .اگر تعهد داده باشید و تمام عواقب درمان بر عهده شما هم باشد، به دلیل اینکه پزشک سوگند خورده است و مسئولیت صد در صد کار بر عهده او می‌باشد، اگر مشکلی بوجود آید تمام مسئولیت‌ها را باید برگردن بگیرد. شما میتواند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت مشاوره با وکلای متخصص در امور جرایم پزشکی‌‌با‌‌شماره 02188663925 تماس‌حاصل‌فرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، اگر از موارد قصور پزشکی باشد باید توسط هیئت پزشکان مورد بررسی قرار گیرد. و میتوانید شکایت خود را در هریک از سه مرجع سازمان نظام پزشکی یا شورای حل اختلاف و یا دادسرای ویژه جرایم پزشکی به طرفیت پزشک خاطی در دفتر خدمات قضایی ثبت نمایید.

  • سلام روز بخیر

    من پیش یکی از دکترهای خیلی معروف تهران عمل جراحی بینی انجام دادم الان بعد ۷ ماه غضروف های بینی من تحلیل رفت و دکتر اصلا کاری نمیکنه و میگه نهایتا برات پیوند میزنم درحالی که همه جا بهم میگن این عمل فایده ای نداره آیا من میتونم شکایت کنم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. اگر این مورد جز قصور پزشکی باشد شما میتوانید از طریق وکیل اقدام به شکایت فرمایید. یا به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید و ثبت شکایت نمایید.

  • سلام روز بخیر من پزشکم برام به گونه هام ژل تزریق کردن و الان صورتم دچار عفونت شدید شده دکترهای دیگه بهم گفتن این به خاطر استفاده از ژل نا مناسب و عدم استریل فضا بوده ابا من میتونم از پزشکم شکایت کنم ؟ کجا باید مراجعه کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. شما میتوانید بابت قصور در امر پزشکی از ایشان در دادسرا جرایم پزشکی یا دفاتر خدمات قضایی شکایت نمایید.

  • سلام من زایمان طبیعی داشتم و طی این زایمان پزشک قصور پزشکی داشت و دچار فیستول رکتوواژینال شدم، الان تحت درمانم، خود جراحم کارای درمانم رو پذیرفت ولی احتمال عود مجدد وجود داره من تا چه زمانی فرصت دارم از این پزشک شکایت کنم، اگر دوباره عود کنه مثلا چند سال دیگه می‌تونم شکایت کنم با توجه به مدارکی که الان دارم؟ و پزشک من به چی محکوم میشه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر پزشک مرتکب تقصیر شده باشد و آسیب و زیانی وارد کرده باشد یا جراحتی و بیماری را ایجاد کرده باشد، هم مرتکب تخلف شده است و هم از نظر کیفری و مدنی میتوانید از ایشان شکایت کنید و مجازات و دیه در پی دارد. میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور جرایم پزشکی با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *