واردات مجاز و غیرمجاز گوشی همراه

واردات مجاز و غیرمجاز گوشی همراه

واردات مجاز و غیرمجاز گوشی همراه


با موضوع واردات مجاز و غیرمجاز گوشی همراه همراه شما هستیم.

موبایل یکی از لوازم ضروری زندگی در عصر مدرن است که در ایران هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در حالت کلی واردات و ترخیص و ورود به بازار خرید عمده گوشی‌های تلفن همراه به صورت تجاری نیازمند و مستلزم داشتن کارت بازرگانی از سوی گمرک و داشتن جواز ثبت سفارش است.

تنها نمایندگی‌های مجاز برای پرداخت حقوق ورودی این امکان را دارند که از ضمانت‌نامه‌های بانکی جهت پرداخت هزینه‌های گمرکی بهره بگیرند.

در صورت واردات اصولی و قانونی انواع گوشی‌های موبایل، شناسه بین‌المللی آن‌ها در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت می‌گردد که از طریق پیامک‌ قابل استعلام است.

شماره موبایل وکیل تجدید نظر

به این صورت که شناسه ۱۵ رقمی گوشی موبایل را به این شماره پیامک می‌کنید و از طریق واحد تجارت، پیامک تائید آن برای شما ارسال می‌شود.

در طی پروسه و مراحل ثبت سفارش و ترخیص کالا، باید اسناد و مدارک لازم جهت ترخیص کالا از گمرک به صورت فیزیکی یا الکترونیکی تهیه، آماده‌‌سـازی و ثبت شده و هزینه‌های آن که شامل مالـیات، حقوق گـمرکی، سود بازرگانی و و دیگر تسهیلات ارائه شده به واردکنندگان و صادرکنندگان است؛ ارائه یا اظهارشود.

سوالاتی که در مقاله واردات مجاز و غیرمجاز گوشی همراه توسط وکیل متخصص گمرکی بررسی می‌شود:

  • واردات غیر مجاز گوشی از چه طریقی انجام می‌شود؟
  • آیا واردات گوشی همراه مسافر غیر قانونی است ؟
  • واردات چه کالاهایی ممنوع است؟
  • مجازات واردات غیر مجاز گوشی همراه چیست؟
  • بهترین وکیل در امور صادرات و واردات را چگونه پیدا کنیم؟

از آنجایی که انجام این اقدامات یک کار تخصصی و پیچیده و نیازمند آشنایی کامل با پروسه آن است، معمولاً فرآیند ترخیص شدن کالا از گمرک را به فردی به نام ترخیص‌کار می‌سپارند.

گوشی‌هایی که همراه با مسافر به گمرک اظهار می‌شوند، بایستی به گمرک ارائه و رجیستر شوند و در ضمن سود بازرگانی نیز برای این گوشی‌ها دو برابر پرداخت می‌گردد.

موسسات و شرکت‌های وارد کننده گوشی موبایل جهت واردات جدیدترین مدل گوشی‌های معرفی شده از طرف برندهای گوناگون، ابتدا بایستی از طریق تیم ترخیص‌کار و کارشناسان ثبت سفارش، گوشی‌های مورد نظر خود را معرفی نمایند.

شکایت از سارق گوشی موبایل

برای این کار تیم ترخیص، گوشی‌های مورد نظر را در سامانه جامع ترخیص لوازم و تجهیزات ارتباطی و فناوری ثبت نام می‌نمایند و سپس به پیگیری و انجام سایر مراحل می‌پردازند.

آن دسته از گوشی‌های موبایل که برای اولین بار وارد کشور می‌شوند، به منظور قیمت‌گذاری در گمرک نیز مستلزم داشتن جواز استاندارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌باشند.

چنانچه این مجوز را اخذ نکرده باشند قیمت‌گذاری آن‌ها انجام نخواهد شد؛ نکته قابل ذکر دیگر اینکه در صورتی که گوشی موبایلی از طریق مسافری وارد ایران شود ضروری است که از طریق سامانه همتا IMEI یا ریجستری آن مورد بررسی قرار گیرد و این گوشی حتماً باید قبلا یک بار از طریق گمرک وارد کشورشده باشد تا برای آن مراحل قیمت‌‍گذاری و تست فنی طی شود.

در غیر این‌صورت گوشی برای واردات مسافری مجوز ترخیص دریافت نمی‌کند.

برای واردات مولتی برندها هم این روند وجود دارد. واردکنندگان باید تائیدیه استاندارد گوشی موبایل را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را دریافت کنند، تا بتوانند گوشی‌های وارداتی خود را از گمرک ترخیص کند.

تفاوت کالای وارداتی در گرفتن مجوز یا بی نیاز بودن از کسب مجوز است، ضمن اینکه سایر ضوابط و الزامات قانونی در هر حال و بدون تفاوت در خصوص هرکالاهایی که موفق به اخذ مجوز برای واردات قطعی یا حتی موقت و بعضا ترانزیت خارجی می‌گردد لازم الرعایه می‌باشد.

مصادیق کالای قاچاق

قوانین کلی صادرات و واردات

مقررات صادرات و واردات کالا و انجام خدمات مربوطه نسبت به کلیه صادرکنندگان، واردکنندگان و نیز آنهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است؛ بموجب این قانون تعیین و کلیه قوانین مغایر با آن لغو می گردد.

طبق قانون کالاهای صادراتی و وارداتی به سه گروه زیر تقسیم می شوند :

  • کالای مجاز: کالایی است که صدور یا ورود آن با رعایت ضوابط، نیاز به کسب مجوز ندارد.
  • کالای مشروط: کالایی است که صدور یا ورود آن با کسب مجوز امکان پذیر است.
  • کالای ممنوع: کالایی است که صدور یا ورود آن به موجب شرع مقدس اسلام ( به اعتبار خرید و فروش یا مصرف ) و یا بموجب قانون ممنوع گردد.

مبادرت به امر صادرات و واردات کالا به صورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی است که توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران صادر و به تایید وزارت بازرگانی می‌رسد .

شرایط واردات موبایل

شرایط واردات موبایل به ایران بدین صورت است که شما بعد از تهیه پروفرما، باید با در دست داشتن پروفرمای خود به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه کرده و مجوزهای لازم را کسب کنید و سپس اقدام به ثبت سفارش کالا در سازمان توسعه تجارت ایران کنید.

تعرفه و هزینه‌های واردات موبایل

برای وارد کردن گوشی موبایل به ایران، هزینه‌های متعددی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید که شامل این موارد است:

هزینه جابجایی گوشی‌های موبایل خریداری شده از کشور مقصد به ایران که می‌تواند از طریق زمین، دریا و یا هوا باشد.

مالیات بر ارزش افزوده که ۹٪ است و به هزینه‌های واردات موبایل به ایران افزوده می‌شود.

مالیات علی الحساب ۴٪

تعرفه واردات موبایل به ایران که از آن به عنوان حقوق ورودی گمرک یاد می‌شود؛ گمرک یک ارزش پایه برای گوشی موبایل مشخص می‌کند و سپس ۵٪ از این ارزش را به عنوان حقوق و عوارض اخذ می‌کند، معیار نرخ ارز را هم هر هفته بانک مرکزی به ادارات گمرک اعلام می‌کند.

نکات لازم برای وارد کردن موبایل

هر مسافر فقط امکان ثبت و ورود یک دستگاه گوشی موبایل را با استفاده از کد ملی و شماره پاسپورت خود دارد که در سامانه ثبت گوشی‌های مسافری که به سامانه نیروی انتظامی متصل شده است، ثبت می‌شود.

گوشی‌های موبایلی که همراه با مسافر به گمرک اظهار می‌شوند، باید به گمرک ارائه شده و رجیستر شوند و سود بازرگانی هم برای این گوشی‌های موبایل، دو برابر حساب می‌شوند که باید پرداخت شوند.

دسترسی غیر مجاز به گوشی دیگران

برای واردات جدیدترین مدل‌های گوشی‌های موبایل از برندهای مختلف، ابتدا بایستی این مدل‌ها به تیم ترخیص کار و کارشناسان ثبت سفارش معرفی شوند تا این تیم این مدل‌های جدید را در سامانه جامع ترخیص لوازم و تجهیزات ارتباطی و فناوری ثبت نام کنند تا سایر مراحل واردات موبایل به ایران، انجام شوند.

موبایل‌هایی که برای اولین بار وارد ایران می‌شوند، ابتدا باید جواز استاندارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را اخذ کرده باشند تا فرآیند قیمت گذاری برای آنها انجام شود.‌

داشتن تاییدیه استاندارد گوشی موبایل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور برای ترخیص گوشی‌های موبایل وارداتی از گمرک، ضروری است‌.

مجازات واردات غیر مجاز گوشی از طریق مسافری

بر اساس اطلاعیه سامانه همتا، از این پس افرادی اطلاعات خود را برای واردات غیرمجاز گوشی از رویه مسافری در اختیار سودجویان دهند، مجازات خواهند شد.

خرید، فروش و سوءاستفاده از اطلاعات مسافران جهت ثبت گوشی تلفن همراه قاچاق یک الی پنج سال حبس در پی دارد و در صورت سازمان‌یافته بودن و تکرار عمل، علاوه بر جزای نقدی و شلاق تعزیری، مشمول 3 ماه الی 2 سال حبس نیز خواهد بود.

سامانه همتا به صورت پیوسته و متناسب با اقتضائات مختلف، رجیستری گوشی‌های ثبت شده از طریق اطلاعات مسافر را لغو نموده، همچنین اطلاعات متخلفین را به مراجع امنیتی و قضایی ارسال خواهد کرد.

حتما از طریق کد دستوری #777* اصالت گوشی را استعلام کرده و در صورت مسافری یا غیرقانونی بودن آن، از خرید امتناع کنند.

چرا که ثبت گوشی از طریق رویه مسافری، صرفا برای کالای همراه مسافر و استفاده شخصی وی مجاز بوده و هر زمان که تخلفی در مراحل ثبت آن احراز شود، آن تلفن همراه مسدود می‌شود.

روند نگهداری و درمان مجنون مرتکب جرم

بهترین وکیل امور گمرک

جهت برقراری ارتباط با وکلای متخصص برای مشاوره، بررسی و رسیدگی به دعاوی مرتبط با ترخیص کالا، صادرات و واردات و دریافت اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

آیا امکان واردات گوشی تلفن همراه با ارائه کارت ملی وجود دارد؟

هر مسافر امکان ثبت و ورود فقط یک دستگاه گوشی تلفن همراه را با استفاده از کدملی و شماره پاسپورت خود دارد.

چرا ورود آیفون 14 ممنوع شد؟

این مسائل به سیاست‌های اجرایی دولت برمی‌گردد، چون تفاوتی بین کالاها وجود ندارد و تمام برندها مصرفی هستند.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل واردات مجاز و غیرمجاز گوشی همراه در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

واردات مجاز و غیرمجاز گوشی همراه واردات مجاز و غیرمجاز گوشی همراه

5/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *