وکیل ارث و میراث تهران

وکیل ارث و میراث تهران

وکیل ارث و میراث تهران


با معرفی وکیل ارث و میراث تهران همراهتان هستیم.

یکی از موضوعاتی که هر فرد در طول زندگی خود حتما با آن مواجه خواهد شد موضوع ارث و میراث است.

اخیرا در فیلمی با عنوان شادروان که از سینمای ایران اکران شده است به بخشی از مشکلات موجود بعد از فوت شخص و عدم تعیین تکلیف حساب بانکی پیش از فوت پرداخته شده است.

اما بهتر بود در همین سلسله فیلم های آموزش، نکات آموزشی بیشتری به جای آموزش جعل اسناد و غصب عنوان، برای مخاطبین مورد بررسی قرار می‌گرفت.

تیم تحقیقاتی موسسه حقوقی بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به عنوان وکلای تخصصی ارث و میراث در تهران، به موضوعات مبتلا به در این حوزه پرداخته که نظر شما را به مطالعه آن جلب می‌کنیم.وکیل ارث و میراث تهران

راهکار برداشت از حساب بانکی در صورت فوت مورث

به محض صدور گواهی فوت به صورت آنلاین از ثبت احوال و به منظور جلوگیری از سوء استفاده احتمالی تمامی حساب‌های بانکی متوفی مسدود و غیر قابل دسترسی خواهد شد.

در اینگونه موارد و در صورتی که حساب بانکی جهت هزینه های کفن و دفن و یا ترخیص جنازه از بیمارستان، توسط خود متوفی اختصاص داده شده است، به محض فوت و قبل از صدور گواهی فوت، نسبت به انتقال وجوه موجود در کارت یا حساب بانکی اقدام کنید.

وکیل قاچاق میراث فرهنگی

اما نکته مهم محدودیت انجام تراکنش است. در این گونه موارد راهکار چیست؟

افتتاح حساب مشترک با یکی از اشخاص امین راه مناسبی است. به این شکل که با مراجعه در زمان افتتاح حساب، می‌توان دو نفر را به عنوان صاحب حساب معرفی نمود؛ اما هر یک از این دو نفر حق برداشت صد در صد از حساب را دارا باشند.

به محض فوت، شخص دارنده حق امضا می‌تواند نسبت به انتقال کل موجودی به حساب دیگر اقدام نماید.وکیل ارث و میراث تهران

وکالت جهت برداشت از حساب متوفی

دادن وکالت محضری رسمی به شخص دیگر نیز قابل انجام است؛ اما باید دقت داشته باشید که وکالت نیز مانند بقیه اسناد وکالتی به محض ثبت گواهی فوت باطل می شود.
بنابراین در اینگونه موارد نیز قبل از صدور گواهی فوت نسبت به ارائه وکالت به شعبه بانک و درخواست انتقال موجودی اقدام نمایید.

اگر اسم یکی از ورثه در گواهی انحصار وراثت نیامده باشد تکلیف چیست؟

صدور تصدیق وراثت یا گواهی انحصار وراثت به عهده شوراهای حل اختلاف است؛ در زمان درخواست صدور گواهی حصر وراثت، شناسنامه و کارت ملکی متوفی و همه ورثه مطالبه می شود.

در صورتی که از وجود ورثه دیگری بی اطلاع هستید حتما درخواست استعلام از ثبت احوال نمایید؛ اما اگر سهوا و از روی اشتباه نام یکی از ورثه جا افتاده باشد درخواست صدور گواهی اصلاحی را ارائه کنید.

اگر معلوم شود به عمد نام ورثه را نداده‌اید و یا جائی که خودتان ورثه محسوب نمی‌شوید به دروغ درخواست گواهی حصر وراثت کرده باشید مجازات جرم کلاهبرداری برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

وکیل انحصار وراثت شمال تهران

جرایم در حکم کلاهبرداری

ماده 9 قانون تصدیق انحصار وراثت

هرگاه معلوم شود که مستدعی تصدیق با علم به عدم وراثت خود تحصیل تصدیق وراثت نموده و یا با علم به وجود وارثی غیر از خود‌ تحصیل تصدیق بر خلاف حقیقت کرده است کلاهبردار محسوب و علاوه بر ادای خسارت به مجازاتی که به موجب قانون برای این جرم مقرر است ‌محکوم خواهد شد.

آیا شاهد دروغین در گواهی انحصار وراثت معاون در جرم کلاهبرداری است؟
شهادت دروغ در تحصیل انحصار وراثت

در قانون تصدیق انحصار وراثت، مجازات شهادت دروغ تعیین شده است. این قانون، مجازات معاونت در کلاهبرداری را برای این عمل در نظر نگرفته است. مجازات شاهد دروغین در اخذ گواهی انحصار وراثت مجازات شهادت دروغ است.

ماده 10 قانون تصدیق انحصار وراثت

هر شاهدی که در موضوع تحصیل تصدیق وراثت برخلاف حقیقت شهادت دهد برای شهادت دروغ تعقیب و به مجازاتی که برای این‌ جرم مقرر است محکوم خواهد شد.وکیل ارث و میراث تهران

مجازات شهادت دروغ چیست؟

ماده 650 قانون مجازات اسلامی کتاب تعزیرات:
جزای نقدی اصلاحی ۱۳۹۹/۱۱/۰۸- هر کس در دادگاه نزد مقامات رسمی شهادت دروغ بدهد به سه ماه و یک روز تا دو سال حبس و یا به ۲۵/۰۰۰/۰۰۰ تا ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

مجازات مذکور در این ماده علاوه بر مجازاتی است که در باب حدود و قصاص و دیات برای شهادت دروغ ذکر گردیده است.

تصدیق خسارت در دیوان عدالت اداری

مشاوره با وکیل تخصصی ارث و میراث و انحصار وراثت چه فایده‌ای دارد؟

در این نوشته با بعضی از جرایم ناخواسته در حوزه ارث و میراث آشنا شدید. اگر از ابتدا با مشورت وکیل تخصصی پرونده ارث و انحصار وراثت مشاوره کرده و با راهنمایی وی نسبت به ثبت درخواست و ارائه مستندات و مدارک اقدام کنید پیش بینی های لازم جهت کاستن از عواقب احتمالی خواهید داشت.

  • تسریع در روند تکمیل پرونده.
  • اطمینان از صحت درستی اظهارات در دفترخانه و شعبه شورای حل اختلاف.
  • تقدیم به موقع لوایح و مدارک مورد نیاز.
  • ارائه راهکار جهت تقسیم ارث بعد از صدور گواهی.
  • تحریر یا مهر و موم، رد یا قبول ترکه با دیدی باز.

از مزایای داشتن وکیل در پرونده ارث و میراث و انحصار وراثت است.وکیل ارث و میراث تهران

اگر مالی از متوفی نزد ما باشد و ورثه را نشناسیم چه راهی دارد؟

به محض اطلاع از فوت شخص طلبکار یا کسی که اموال وی نزد ماست باید ورثه وی را شناسایی کنیم، اگر ورثه را نمی‌شناسید می‌توانید به عنوان ذینفع درخواست گواهی انحصار وراثت نمایید.

با استعلام از ثبت احوال ورثه مشخص خواهند شد، اگر ورثه ای نداشته باشد باید اموال را به دادگاه محل سکونت تحویل دهید.

کلاهبرداری در انحصار وراثت

در این گونه موارد می‌توانید به اداره سرپرستی مراجعه کنید و در تهران دادسرای ناحیه 25 ویژه سرپرستی و امور حسبی متکفل این مهم است و در شهرستانها نیز دادستان عمومی و انقلاب این وظیفه را به عهده دارد.

در صورتی عدم تحویل اموال مجهول الوارث یا بلاوارث ممکن است به مجازات جرم خیانت در امانت محکوم شوید.وکیل ارث و میراث تهران

ماده 6 قانون تصدیق انحصار وراثت

اگر اموال منقول (اموال قابل جابجایی مانند خودرو) و غیرمنقول (اموالی که قابل جابجایی و نقل مکان نیستند مانند خانه و زمین) و وجه نقد متعلق به اشخاص مجهول‌الوارث که در تصرف دولت یا موسسات تجارتی و یا صرافی و… یا اشخاص است در ظرف ده سال نسبت به مال منقول و وجه نقد و بیست سال نسبت به مال غیرمنقول از تاریخ فوت مالک کسی به عنوان وراثت‌ ادعا ننماید دیگر ادعایی پذیرفته نخواهد شد.

لذا اموال مزبوره متعلق به دولت است که به مصرف موسسات خیریه برساند.

موسسات تجارتی و صرافی و غیره و یا اشخاصی که اموال مجهول‌الوارث نزد آنها است مکلفند به وسیله پارکه‌های بدایت هر محل آن‌ اموال را تسلیم و یا تادیه (پرداخت) به دولت نمایند.

ماده 11 قانون تصدیق انحصار وراثت

هرگاه متصرفین مال متعلق به اشخاص مجهول‌الوارث و یا مدیونین به اشخاص مزبور بعد از انقضاء مدتی که به موجب ماده ۶ مقرر ‌است مال و یا دین و یا منافع حاصله از آن را مطابق تبصره ماده مذکور به دولت تسلیم و یا تادیه ننمایند به مجازاتی که به موجب قوانین جزائی برای‌ خیانت در امانت مقرر است محکوم خواهند شد.
‌در صورتی که متصرف یا مدیون شرکت باشد مدیر شرکت و یا شعبه آن که متصرف و یا مدیون است مسئول اجرای مقررات تبصره ماده ۶ بوده و در‌صورت تخلف به مجازات مذکور فوق محکوم خواهد شد.

مجازات خیانت در امانت چیست؟

اصلاحی سال ۱۳۹۹- هرگاه اموال منقول یا غیرمنقول یا نوشته‌هایی از قبیل سفته و چک و قبض و نظایر آن به عنوان اجاره یا امانت یا رهن یا برای و‌کالت یا هر کار با اجرت یا بی اجرت به کسی داده شده و بنابراین بوده است که اشیاء مذکور مسترد شود یا به مصرف معینی برسد و شخصی که آن اشیاء نزد او بوده آنها را به ضرر مالکین یا متصرفین آنها استعمال یا تصاحب یا تلف یا مفقود نماید به حبس از سه ماه تا یک سال و شش ماه محکوم خواهد شد.وکیل ارث و میراث تهران

ماده 12 قانون تصدیق انحصار وراثت

اگر مال در معرض تلف و تضییع بوده و یا اعتبار مدیون (بدهکار) و یا کسی که مال نزد اوست مشکوک باشد محکمه میتواند برای حفظ‌ مال اقدامات لازمه را اعم از فروش یا تودیع آن به محل معتبری و یا گرفتن ضامن به عمل آورد.

تقسیم اموال قبل از فوت چه مزیتی دارد؟

وکیل تخصصی ارث و میراث تهران توضیح می دهد:
یکی از راههای سهولت در تقسیم اموال بعد از فوت، به نام زدن ورثه قبل از فوت است. اما این نگرانی وجود دارد که بعد از تملک و تحویل اموال به ورثه، خود مورث دیگر مالی نداشته باشد.

برای حل این مشکل، به نظر دکتر محمد رضا مهری وکیل تخصصی ارث شمال تهران، می توان از تاسیس حقوقی به نام انتقال ملکیت با حفظ منافع به صورت عمری استفاده کرد.

تصرف ملک ورثه ای

صلح عمری راهکاری مناسب برای تقسیم ارث قبل از فوت است. به این معنی که ملکیت را در دفتر اسناد رسمی انتقال می‌دهیم اما استفاده و انتفاع از ملک را تا زمان زنده بودن برای خودمان محفوظ خواهیم داشت.

حتی امکان شرط فسخ و استرداد مالکیت را هم می توان در سند گنجاند.

در صورتی که قصد انتقال اموال قبل از فوت به ورثه دارید حتما با وکلای تخصصی مشاوره نمایید.

کلاهبرداری در انحصار وراثت چگونه است؟

هرگاه درخواست کننده گواهی انحصار وراثت با علم به عدم وراثت گواهی دریافت نماید و یا با علم به وجود وارثی غیر از خود‌ گواهی انحصار وراثت بر خلاف حقیقت دریافت نموده باشد، کلاهبردار محسوب می‌شود.

برای صدور گواهی انحصار وراثت به کجا باید مراجعه کرد؟

باید خواسته خود را در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت نمود و پس از ثبت به شورای حل اختلاف برای رسیدگی ارجاع خواهد شد.

 

 

 

 

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

وکیل ارث و میراث تهران

5/5 - (26 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *