وکیل تخلفات ساختمانی شمال تهران

وکیل تخلفات ساختمانی شمال تهران

وکیل تخلفات ساختمانی شمال تهران


امروز با موضوع معرفی وکیل تخلفات ساختمانی شمال تهران و پاسخگویی به سوالات تخلفات ساختمانی با شما هستیم.

شرایط تعیین جریمه در کمیسیون ماده صد شهرداری همواره مورد اختلاف مودیان و اعضای کمیسیون بوده و اختلافات درباره تخلفات ساختمانی در تهران و سایر کلانشهرها منجر به تشکیل پرونده های متعدد در حوزه اعتراض به نحوه تعیین جریمه و صدور رای در کمیسیون ماده صد شهرداری های سراسز کشور شده است.

دفتر وکالت محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی شهرداری ها در ایران، به سوالاتی که از سوی کاربران شبکه های اجتماعی موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان واصل می شود پاسخ خواهد داد.

 

نکات مهم در معرفی تخلفات ساختمانی شمال تهران

  • برای جستجوی وکیل متخصص تخلفات ساختمانی در تهران چه باید کرد؟
  • آیا صدور حکم جریمه بعد از احداث غیر قانونی بنا صحیح است؟

 

سوال کاربران شبکه های مجازی دفتر وکالت محمدرضا مهری

شخصی بعد از مراجعه به شهرداری و اخذ پروانه ساحتمانی اقدام به احداث بنا نموده و ۲ طبقه فوقانی مازاد بر پروانه با هماهنگی و موافقت شفاهی شهرداری را ساخته و هم اکنون پرونده مذکور در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح و نهایتا جریمه شده است.

حال برای ۲ طبقه فوقانی خارج از پروانه که در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه شده است آیا شهرداری می تواند علاوه بر جریمه، عوارض دریافت کند؟

منظور همان عوارضی که برای طبقاتی که با پروانه ساخته شده و در صدور پروانه در یافت گردیده برای این ۲ طبقه نیز قابل اخذ می باشد یا همان جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ کفایت می کند؟

 

پاسخ محمدرضا مهری

اخذ عوارض بعد از کمیسیون به استناد رای 786 سال 1396 هیات عمومی دیوان عدالت اداری، قانونی شناخته شده اما تاریخ محاسبه آن باید به تاریخ صدور پروانه و یا نهایتا وقوع تخلف باشد نه نرخ روز.

وکیل تخلفات ساختمانی شمال تهران

 

سوال کاربران شبکه های مجازی دفتر وکالت محمدرضا مهری

اگر فردی به عنوان همسایه به پروانه صادره در همسایگی خود معترض باشد و از طریق دیوان ابطال پروانه را بگیرد چه اتفاقی بعد از آن رخ می دهد، همسایه بر اساس پروانه مثلا طبقه اضافی را ساخته و شاید به دلیل گذر زمان به پایانکار و نقل و انتقال بعدی هم رسیده باشد؟

پاسخ محمدرضا مهری

الف) صدور رای به ابطال پروانه لزوما مستلزم صدور حکم تخریب نیست.

ب) در موارد تخریب می توان از عامل صدور پروانه یعنی شهرداری از دادگاه عمومی ادعای خسارت نمود.

قطعه زمینی در منطقه شرق اصفهان خریداری نمودم که همسایه غربی از حریم زمین خود خارج شده بود و در زمینی که می خواستم خرید کنم به متراژ 21 متر ساخت غیر مجاز انجام داده بود.

 

سوال کاربران شبکه های مجازی دفتر وکالت محمدرضا مهری

هنگام قولنامه زمین، همسایه متصرف در بنگاه حاضر شد وتعهد داد که هر زمان خواستم ساخت و ساز کنم قسمت متصرف شده را که ورودی زمین می باشد  آزاد نماید، اما متاسفانه ایشان از انجام اینکار سرباز می زند، به ماده100 شهرداری شکایت نمودم شهرداری بعد از بررسی گفت زمین همسایه متصرف در خارج از محدوده شهری است و تنها همان 21 متری که در زمین بنده ساخته شده جزء محدوده شهری آمده و به همین دلیل ماده 100 شهرداری نمی تواند اقدامی انجام دهد و ساخت غیر مجاز و تصرف شده را تخریب نماید.

چه اقداماتی جهت احقاق حق می توان انجام داد؟ آیا می توانم از  طریق محاکم قضایی با توجه به سبق سابقه تصرف همسایه، شکایت کیفری نمایم؟

لازم به توضیح است که زمین بنده قولنامه ای می باشد که مالکیت رسمی بنده از طریق کانون کارشناسان رسمی دادگستری مورد تایید و در استعلام شهرداری موجود است.

جواب

دو اقدام در این خصوص و احقاق حق متصور است:

الف) اگر ملک داخل حریم شهر باشد کمیسیون ماده 100 صالح به رسیدگی است و اگر خارج از آن باشد کمیسیون تبصره 2 بند 3 ماده 99 صالح به رسیدگی می باشد و باید نسبت به این تخلف رسیدگی نماید لازم به ذکر است که وقوع بخشی از ملک در حریم شهر مانع صلاحیت کمیسیون ماده 99 به عنوان صلاحیت اصلی نیست.

ضمن اینکه شهرداری نمی تواند نظر به عدم صلاحیت کمیسیون ماده 100 دهد و باید به تقاضای شاکی پرونده را لزوما ارجاع به ماده صد کند تا آن مرجع خود راجع به صلاحیت یا عدم صلاحیت تصمیم بگیرد.

ب) دعوای حقوقی با موضوعاتی مانند (تصرف عدوانی و خلع ید یا اثبات مالکیت) و دعوای کیفری با موضوع تصرف عدوانی احتمال زیادبه نتیجه نخواهد رسید. صرفا دعوای الزام به انجام تعهد به عنوان یک دعوای حقوقی متصور است.

 

سوال کاربران شبکه های مجازی دفتر وکالت محمدرضا مهری

شهرداری شهرستان چابهار بنابر مصوبه شورای شهر به ازای هر صدمتر مربع زيربنا در احداث هتل خواهان جانمايی چهار پاركينگ مي باشد كه اين موضوع بر خلاف ضوابط و آيين نامه های طراحی هتل و أماكن اقامتی است، جهت أخذ پروانه هتلي با زيربنای دوازده هزارمترمربع به شهرداری چابهار مراجعه كرديم اظهار مي‌دارند بايستي به ازاي هر صدمترمربع چهار پاركينگ، يعني مجموعا ٤٨٠ پاركينگ در طرح تامين كنيد و يا به ازای هر پاركينگ كمتر هفت ميليون و پانصد هزارتومان جريمه پرداخت كنيد كه عملا رقم سرسام آوری خواهد شد. آيا مي‌توان  عليه اين مصوبه اعتراض نمود؟

جواب

اگر مصوبه مربوط به طرح تفصیلی شهر باشد نمیتوان ابطال کرد اما اگر مصوبه صرف تصویب شورای شهر باشد خارج از صلاحیت شورا است که احتمال ابطال آن در هیات عمومی وجود دارد.

وکیل تخلفات ساختمانی شمال تهران

 

سوال کاربران شبکه های مجازی دفتر وکالت محمدرضا مهری

 آیا با دادخواست می‌شود جریمه کمیسیون ماده صد را وصول کرد یا خیر؟

جواب

خیر زیرا که مطابق قانون شهرداری (تباصر ماده 100) درصورت عدم پرداخت جریمه پرونده مجددا در همان کمیسیون مطرح و باید رای تخریب صادر شود. و این موضوع تکلیف است و شهرداری دارای اختیار (ارسال به کمیسیون ماده صد یا ارائه دادخواست حقوقی)  در این خصوص نیست ماده 100 نیز از عبارت «مکلف است» استفاده نموده که موید است. لذا در صورت تجویز ارائه دادخواست برای وصول مطالبات حکم تکلیفی و آمره قانونگذار نقض می گردد به عبارتی دیگر قانونگذار در تبیین وصول جریمه تخلفات ساختمانی در مقام بیان بوده است که صلاحیت ذاتی ثانویه ماده صد می باشد.

 

وکیل تخلفات ساختمانی شمال تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل شهرداری در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

وکیل تخلفات ساختمانی شمال تهران

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *