وکیل مالیات شمال تهران

وکیل مالیات شمال تهران

وکیل مالیات شمال تهران


با موضوع وکیل مالیات شمال تهران با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

ماليات (Tax) قسمتي از درآمد يا دارايي افراد است كه به منظور پرداخت مخارج عمومي و اجراي سياست‌هاي مالي در راستای حفظ منافع اقتصادی، اجتماعي، سياسي كشور به موجب قوانين و به‌ وسيله‌ اهرم‌های اداري و اجرايي دولت وصول مي‌شود.

عده‌اي از صاحب‌نظران ماليات را مبلغي مي‌دانند كه دولت از اشخاص، شركت‌ها و مؤسسات بر طبق قانون براي تقويت عمومی حكومت و تأمين مخارج عامه مي‌گيرد، پس ماليات برای پرداخت مخارج عمومي و اجراي سياست‌گذاري مالي لازم است.

مراحل اعتراض مالیاتی

البته قانون‌گذار در متن قانون ماليات‌هاي كشور اشاره‌اي به هدف توزيع عادلانه‌ ثروت نکرده است.

اگر به دنبال بهترین وکیل مالیات شمال تهران هستید ما به شما وکیل مالیات شمال تهران دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه دادگستری با سابقه قضاوت را معرفی می‌نماییم.

مالیات در تمام زمان و در تمام مسایل زندگی امروزی رخنه کرده است، منصفانه‌تر کردن مالیات و دفاع مالیاتی امری است که در حیطه تخصص وکیل مالیات شمال تهران قرار دارد.

نکات مهم وکیل مالیات شمال تهران

آیا افرادی که دارای فرزند معلول می‌باشند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود؟

در مورد معلولان و بیماران خاص و صعب العلاج علاوه بر هزینه­‌های مذکور در صدر ماده ۱۳۷ قانون مالیاتهای مستقیم (کسر هزینه‌های درمانی از درآمد مشمول مالیات بیمار یا افراد تحت تکفل وی)، هزینه مراقبت و توانبخشی آنان نیز قابل کسر از درآمد مشمول مالیات《معلول》 یا《بیمار》 یا《شخصی که تکفل او را عهده ‌دار است》 می‌باشد.

آیا تمام درآمدهای شرکت های دانش بنیان مشمول معافیت قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان می گردد؟

با توجه به ماده ۳ دستورالعمل اجرايي موضوع ماده ۲۲ آيين نامه اجرايي قانون حمايت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنيان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات مصوب ۵/ ۸/ ۸۹ مجلس شورای اسلامی مورخ ۱۶/ ۱۱/ ۹۲، تنها بخشی از درآمدهای شرکت که توسط کار گروه ارزیابی و تشخیص شرکتها و موسسات دانش بنیان به عنوان فعالیت دانش بنیان شرکت تایید و در سال مالی مشخص به سازمان امور مالیاتی ارسال شده باشد، از معافیت مالیاتی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاف خواهد بود.

دادرسی مالیاتی چیست؟

به کارهایی که مؤدی (مالیات دهنده) برای حل اختلاف خود با سازمان امور مالیاتی باید انجام دهد دادرسی مالیاتی می‌گویند.
قانونگذار برای ضابطه‌مند کردن دادرسی مالیاتی، چهارچوب‌هایی تعیین کرده و برای احقاق حقوق مؤدی مالیاتی، مراحل قانونی‌ را تعریف کرده‌ است.

پرونده مؤدی ممکن است در هر یک از این مراحل حل شود و در عین‌ حال ممکن است، به مرحله بعدی ارجاع شود، به مجموع این مراحل، چرخه دادرسی مالیاتی می‌گویند.

مراحل چرخه دادرسی مالیاتی:

  • رئیس اداره امور مالیاتی مربوطه
  • هیات حل اختلاف مالیاتی
  • شورای عالی مالیاتی
  • هیات سه‌نفری وزارت اقتصاد
  • دیوان عدالت اداری

به عبارت دیگر با توجه به دستورالعمل مذکور، کارگروه مصادیق فعالیتهای دانش بنیان هر شرکت را به صورت سالانه و پس از ارزیابی­های دوره‌ای و دریافت مستندات لازم طبق ضوابط مقرر به سازمان امور مالیاتی ارسال می­‌نماید.

آیا نسبت به پلمپ دفاتر قانونی جهت عملکرد 1400 منتهی به 1400/12/29 اقدام نموده اید.

باید بدانیم کلیه اشخاص حقوقی (مانند شرکت و موسسه) و همچنین اشخاص حقیقی (افراد انسان) که جزو گروه اول موضوع ماده ۲ آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم می‌باشند مکلف به تهیه و پلمپ دفاتر قانونی موضوع قانون تجارت خواهند بود.

به یاد داشته باشیم آخرین مهلت مقرر در این خصوص جهت پلمپ دفاتر سال مالی ۱۳۹۹، تا پایان اسفند سال جاری (۲۹/ ۱۲/ ۹۸) می‌باشد.

نمونه لایحه اعتراض به مالیات قطعی

به عبارتی مودیانی که دارای بدهی قطعی شده تا تاریخ ۳۰/ ۷/ ۹۸ بوده و مطابق مفاد بخشنامه فوق نسبت به پرداخت آن تا پایان سال ۱۳۹۸ اقدام ننمایند، و یا چنانچه نسبت به پرداخت بدهی قطعی صادره از مهر ۹۸ تا پایان سال ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ اقدام ننمایند به موجب ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم به عنوان مودی خوش حساب تلقی نشده و جرائم آنان در راستای ماده ۱۹۱ یاد شده قابل بخشودگی نمی باشد.

از جمله نکات مهم بخشنامه مورخ ۲۷/ ۵/ ۹۸ سازمان امور مالیاتی در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش:

شرایط بخشودگی مالیاتی چیست؟

مودیان مالیاتی توجه داشته باشند بخشودگی جرائم مالیاتی برای مدت پس از بخشنامه ۸ مرداد ۹۸ (یعنی از ۱/ ۱/ ۱۳۹۹ به بعد) محدود خواهد بود
با توجه به مفاد بخشنامه شماره ۴۱/ ۹۸/ ۲۰۰ مورخ ۸/ ۵/ ۹۸ (بخشودگی جرائم)،

مودیانی که دارای بدهی قطعی شده تا تاریخ ۳۰/ ۷/ ۹۸ بوده و مطابق مفاد بخشنامه فوق نسبت به پرداخت آن تا پایان سال ۱۳۹۸ اقدام ننمایند، به موجب ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم به عنوان مودی خوش حساب تلقی نشده و جرائم آنان در راستای ماده ۱۹۱ یاد شده قابل بخشودگی نمی‌باشد.

حواسمان به مالیات هنگام واگذاری اماکن تجاری باشد.

آیا می‌دانید هنگام واگذاری یک واحد تجاری از حیث حق واگذاری محل، واحد مالیاتی مربوطه، ارزش حق واگذاری محل (سرقفلی) را با توجه به موقعیت مکانی، ابعاد و… تعیین و ۲٪ از آن را به عنوان مالیات حق واگزاری محل مطالبه می نمایند.

این نرخ دو درصد، در همین آینده نزدیک، تبدیل به ۳ درصد خواهد شد…

مالیات سکه‌های طلا چگونه حساب می‌شود؟

در دستورالعمل مورخ ۱۲/ ۳/ ۹۸ سازمان امور مالیاتی کشور، دریافت کنندگان بیش از ۲۰ سکه طلا در سال ۱۳۹۷ ملزم به پرداخت مالیات شده اند.
خریداران زیر بیست سکه نیازی به ثبت نام و تشکیل پرونده مالیاتی ندارند.
جدول فوق میزان مالیات مقرر برای تعداد سکه های دریافتی را مشخص کرده است.
اشخاصی که در سال ۹۷ بیش از ۲۰۰ سکه خریداری کرده‌اند مشمول این دستورالعمل نیستند و باید اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند.
یعنی این دسته اشخاص که فهرست آنان نزد سازمان امور مالیاتی هست منتظر برگه های مالیاتی باشند.

مالیات طلا و پلاتین تعیین شد

ماده ۲۸ لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در ۳۰ دی ۹۸ به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

1- اصل طلا و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور، معاف از مالیات می‌باشد.
۲- اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده کالاهای موضوع این بند مشمول مالیات با نرخ نه درصد (۹درصد) می‌باشد.
۳- پس از راه اندازی سامانه مؤدیان، توضیح اینکه سامانه مودیان برابر ماده ۳ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان حداکثر تا اول اسفند ۱۳۹۹ توسط سازمان امور مالیاتی راه اندازی خواهد شد.

نمونه دادخواست مطالبه مال امانی منقول

عرضه کنندگان کالا و خدمات مربوط به این بند مکلفند کلیه عملیات خرید و فروش خود را در سامانه مزبور ثبت کنند.
درج ارزش اصل طلا و یا پلاتین، اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده به تفکیک در صورتحساب الکترونیکی الزامی است.

در صورت کتمان و یا عدم ثبت تمام یا برخی از معاملات در سامانه مذکور مشمول جریمه ای معادل نه درصد (۹ درصد) ارزش اصل طلا و پلاتین است که غیر قابل بخشودگی می باشد.

شرایط صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم

صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم:

منوط به پرداخت بدهی‌های مالیاتی قطعی (تمامی بدهی‌های مالیاتی قطعی شده مربوط به مالیات بر درآمد و حسب مورد، مالیات‌های تکلیفی، حقوق و نیز جرائم مالیاتی متعلقه مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم) مودی می‌باشد.

لذا می‌بایست جداً از تاخیر در صدور گواهی به منظور وصول بدهی‌های غیر قطعی و یا مطالبه بدهی های خارج از شمول (از جمله بدهی مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و بدهی مالیاتی اشخاص ثالث در همان محل) اجتناب شود.

ابطال رای هیات تجدید نظر مالیاتی

چنانچه رای هیات بدوی به مودی ابلاغ و مودی به آن معترض ولی در فرصت بیست روزه به آن اعتراض ننمود و فرصت طرح پرونده در هیات تجدید نظر را از دست داد اکنون راهکار قانونی چیست؟

مودی مالیاتی امکان اعتراض به دیوان عدالت اداری حداکثر ظرف مدت سه ماه ازتاریخ ابلاغ رای را دارد.

با توجه به تبصره ۳ ماده ۶۴ قانون مالیاتهای مستقیم؛

در مواردی که ارزش معاملاتی مطابق دیگر قوانین و مقررات 《ماخذ محاسبه عوارض و وجوه》 باشد و نظر به مصوبه هیات وزیران، سایر ادارات و… همچون شهرداری ها، ثبت اسناد و املاک و…،

فقط بایستی ۳۶% از ارزش معاملاتی تعیین شده را به عنوان ماخذ عوارض و وجوه خود محاسبه نمایند.

اظهارنامه های مالیاتی عملکرد تا چه زمانی بایستی مورد رسیدگی قرار گیرد؟

برابر ماده ۱۵۶ قانون مالیاتهای مستقیم ادارات امور مالیاتی مکلفند اظهارنامه های مالیاتی دریافتی را حداکثر ظرف مدت یکسال از تاریخ انقضاء مهلت تسلیم اظهارنامه رسیدگی و برگ تشخیص مالیاتی صادر و حداکثر تا سه ماه بعد به مودی ابلاغ نمایند.

یعنی اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۱۳۹۷ اشخاص حقیقی که موعد مقرر تسلیم آن تا ۳۱ خرداد ۹۸ می باشد بایستی تا ۳۱/ خرداد / ۱۳۹۹ رسیدگی و برگ تشخیص صادر و حداکثر تا پایان شهریور (۳۱/ ۶/ ۹۹) ابلاغ گردد.

روش های رسیدگی به اختلافات مالیاتی

۱. رییس امور مالیاتی (ممیزکل)
۲. هیات حل اختلاف مالیاتی (بدوی)
۳. هیات حل اختلاف مالیاتی تجدیدنظر
۴. هیات ماده ۲۱۶ قانون مالیات مستقیم
۵. شورای عالی مالیاتی
۶. هیات موضوع ماده ۲۵۱ مکرر
۷. دیوان عدالت اداری

توضیح اینکه مراجعه یا ارسال پرونده نزد هر یک از مراجع حل اختلاف مالیاتی فوق تابع شرایطی می باشد که لازم است به مقررات و مواد قانونی مربوطه مراجعه شود.

انحلال اشخاص حقوقی در قانون مالیات های مستقیم

اشخاص حقوقی که انحلال خود را اعلام نموده اند مکلف به تسلیم دو نوع اظهارنامه جداگانه می باشند.

برای تعیین ماخذ مالیات انحلال اشخاص حقوقی باید ابتدا به درآمدها و هزینه های شخص حقوقی منحله از اول سال مذکور لغایت تاریخ انحلال شخص حقوقی در اداره ثبت شرکت ها رسیدگی نموده و سود یا زیان دوره مذکور را مشخص کرد.

پس از تعیین سود و زیان مربوطه ترازنامه ای به تاریخ روز انحلال تهیه می گردد.

ضمن منظور نمودن سود و زیان دوره انحلال، دارایی های آن با رعایت تبصره های ۱ و ۲ ماده ۱۱۵ تعیین شده و سپس بدهی ها و سرمایه پرداخت شده و اندوخته ها و مانده سودهایی که مالیات آن قبلاً پرداخت گردیده است، از آن کسر می گردد و در نتیجه ماخذ محاسبه مالیات انحلال شخص حقوقی حاصل می گردد.

وکیل بخشودگی جرایم بانکی

مالیات مربوط به آخرین دوره عملیات شخص حقوقی که منحل می شوند (به استثنای مالیات مقطوع دارایی های املاک و سهام یا سهم الشرکه یا حق تقدم سهام شرکت ها)، به نرخ ۲۵ درصد موضوع ماده ۱۰۵ قانون مالیات مستقیم می‌باشد.

اشخاص حقوقی منحله پس از انحلال نیز باید باید جهت ختم امر تصفیه نسبت به اخذ و پلمپ دفاتر قانونی اقدام نمایند.

چنانچه بعد از پرداخت مالیات های موضوع ۱۱۴ لغایت ۱۱۶ درآمدی کسب نمایند که مشمول مالیات مقطوع فصل املاک و سهام یا سهم الشرکه و حق تقدم سهام (نرخ ماده ۵۹ و تبصره های ماده ۱۴۳) نباشد، طبق مقررات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود.

مودی مالیات کیست؟

اشخاصی که به موجب قانون باید پرونده مالیاتی تشکیل دهند و مالیات پرداخت کنند، مودی مالیاتی گفته می‌شوند.

شیوه اعتراض به مالیات چگونه است؟

رای هیات بدوی در هیات تجدید نظر قابل اعتراض است و رای هیات تجدیدنظر یا رای قطعی هیات بدوی در مدت زمان قانونی، در دیوان عدالت اداری قابل اعتراض است.

وکیل مالیات شمال تهران

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (28 امتیاز)

4 دیدگاه

  • با عرض سلام خدمت وکلای محترم مهر پارسیان
    سازمان مالیاتی شمال تهران در رسیدگی به پرونده مالیاتی بنده در سال 97 با توجه به اینکه تراکنشهای غیر مرتبط با درآمد تو حسابم زیاد بود برای من مالیات سنگینی بریده.
    هر چقدرم اعتراض میکنم تو گوششون نمیره.
    به نظرتون اگر وکیل خوب مالیاتی بگیرم میتونم حقمو زنده کنم یا فایده ای نداره؟
    ممنون میشم دکر مهری جواتب سوالمو بدن
    اگه لازم هست هزینه مشاوره ایشون رو پرداخت کنم تا بتونم آنلاین مشاوره بشم.

    • سلام و احترام

      تراکنش های بانکی صرفاً حکایت از عملیات بانکی است نه لزوماً درآمد مشمول مالیات

      همچنانکه اختلافات در خصوص نحوه رسیدگی به تراکنش های بانکی و دلیلی برای درآمد تلقی شدن یا نشدن آن، همچنان بین مودیان و سازمان امور مالیاتی پابرجاست، دادنامه دیگری از شعبه بدوی دیوان عدالت اداری صادر گردیده است تا با تأکید بر اینکه ” تعیین مالیات صرفاً بر اساس احراز درآمد و تحقق آن می باشد ” و ” اصل در تعیین مالیات، رسیدگی از طریق دفاتر و اسناد و مدارک مودی می باشد و در قانون، تشخیص برآوردی و تخمینی منع گردیده است ” نهایتاً در دادنامه صادره، این تصمیم برای چندمین بار اتخاذ گردیده است که ” چنانچه مودی اعلام نماید تراکنش های بانکی مورد نظر، منشأ غیر درآمدی داشته اثبات جنبه درآمدی برای این تراکنش ها بر عهده مامورین مالیاتی است.”
      و در نهایت با صدور این دادنامه، رای هیات تجدیدنظر مالیاتی نقض و رسیدگی در همان هیات با رعایت مفاد این دادنامه لازم دانسته شده است.

      موسسه حقوق بانکی مهر پارسیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *