وکالت تخصصی ملک

وکالت تخصصی ملک

وکالت تخصصی ملک


با موضوع وکالت تخصصی ملک همراهتان هستیم.

به عقیده وکیل تخصصی ملک، دعاوی و پرونده‌های ملکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین پرونده‌ها در امر وکالت می‌باشند و انتخاب و اعتماد به وکیل برای چنین دعاوی کار آسانی نیست.

دعاوی ملکی به سه بخش دعوای حقوقی، کیفری و ثبتی تقسیم می‌شوند؛ دعوای حقوقی ملکی به پرونده‌ها و دعاوی گفته می‌شود که در آنها جرمی واقع نشده و ناشی از یک اختلاف یا تخلفت از انجام تعهدات به وجود می‌آیند مانند طرح دعوای الزام به پرداخت ثمن (مبلغ) قراردادی.

دعوای کیفری ملکی، دعوایی است که در اثر وقوع یک جرم مانند فروش ملک غیر و … مطرح می‌شوند.

دعوای ثبتی ملکی دعاوی هستند که مرجع رسیدگی و حل اختلاف آنها مراجع ثبتی مانند اداره ثبت اسناد و املاک می‌باشد مانند دادخواست افراز (تقسیم) ملک مشاعی (مشترک) که جریان ثبتی آنها خاتمه یافته است.

همان‌گونه که بیان شد برخی از دعاوی و مشکلاتی که در خصوص املاک ایجاد می‌شود، جنبه کیفری و برخی از آن‌ها جنبه حقوقی و برخی دیگر نیز فقط از طریق اجرای ثبت قابل پیگیری می‌باشند.

برخی از دعاوی ملکی ممکن است دارای دو جنبه حقوقی و کیفری یا حقوقی و ثبتی و… باشند، نظیر تصرف عدوانی (تصرف غیرقانونی و بدون رضایت مالک) که دارای جنبه حقوقی و کیفری بوده و یا معامله معارض که دارای جنبه کیفری و ثبتی می‌باشد.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی توسط وکیل تخصصی ملک، به بررسی برخی از دعاوی ملکی پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

نحوه انتخاب بهترین وکیل ملکی تهران

  • انتخاب وکیل از طریق موتورهای جستجوگر گوگل.
  • انتخاب وکیل بر اساس رزومه و سابقه کاری.
  • معرفی وکیل تخصصی ملک از سوی دوستان و آشنایان و یا افرادی که قبلا مشکلات و پرونده ملکی داشته‌اند.
  • انتخاب وکیل از طریق اداره معاضدت قضایی کانون.

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی چیست؟

یکی از رایج ترین دعاوی حقوقی و ملکی، دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک است که طرح این خواسته و دفاع از آن نیازمند حضور وکالت تخصصی ملک می‌باشد.

دعوی الزام به تنظیم سند رسمی در یک معامله خرید و فروش زمانی مطرح می‌گردد که فروشنده به تعهد خود مبنی بر تنظیم سند رسمی به نام خریدار عمل ننموده و به موجب این دادخواست از دادگاه تقاضای الزام فرد به تنظیم سند را خواستار می‌شویم.

معمولا در دعاوی علت امتناع وخودداری فروشنده از تنظیم سند بالا رفتن ارزش ملک در فاصله زمانی انجام معامله و تنظیم سند است و یا اینکه بعضاً خریداران توانایی پرداخت مابقی ثمن (مبلغ قراردادی) را نداشته، بنابراین از تعهد خود شانه خالی می‌کند؛ لذا توصیه می‌شود وکالت در انتقال سند ملک به نام خریدار تنظیم شود.

خلع ید چیست

خلع ید به چه معناست؟

در تعریف خلع ید و دعاوی مرتبط به آن وکیل تخصصی ملک دعوای خلع ید یا دعوای خلع ید را از نظر حقوقی دعوا یا خواسته‌ای عنوان نمودند، که مالک یک مال غیرمنقول (مالی که قابل جابجایی و نقل مکان نیست مانند خانه، مغازه، زمین) به طرفیت متصرف غیرقانونی مال خود اقامه می‌کند و از دادگاه یا شورای حل اختلاف می‌خواهد که به روند تصرف غیرمجاز متصرف پایان بخشیده و ملک وی را از تصرف او خارج کرده و تحویل او بدهند.

وقتی فردی مال دیگری را بدون داشتن حقی یا حکم قانون، تصرف کند، مالک مال غیرمنقول مثل صاحب یک دستگاه آپارتمان یا یک قطعه زمین طبق قانون می‌تواند از دادگاه تقاضای خلع ید کند و کسی که مال دیگری را بدون داشتن حق، تصرف کرده، مکلف به تحویل مال به صاحب آن است.

آنچه درباره دعوای الزام به تنظیم سند رسمی باید بدانید:

به گفته وکیل تخصصی ملک در دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی، مواردی باید رعایت شوند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
در صورت فوت فروشنده این دعوی به طرفیت وراث مطرح می‌گردد.
اگر فروشنده ملک را به شخص دیگری منتقل کند، انتقال مال غیر محسوب می‌شود و امکان ابطال معامله دوم وجود دارد.

در این‌گونه موارد بهتر است قبل از طرح دعوی و انجام هرگونه اقدامی، خریدار اظهارنامه‌ای مبنی بر حضور فروشنده در تاریخ و محل مقرر در قرارداد به فروشنده بدهد.

نحوه تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی

اگر در قرارداد به زمان و مکان تنظیم سند اشاره نشده، ارسال اظهارنامه ضروری است؛ همچنین خریدار باید اطمینان حاصل کند که ملک مورد نظر دارای گواهی پایان کار و پروانه از شهرداری می‌باشد.
لازم به یادآوری است که ملک مورد نظر باید سابقه ثبت داشته باشد.

چگونه ملک برای مهریه توقیف می‌شود؟

طبق گفته‌های وکیل تخصصی ملک، در پرونده‌های مربوط به مهریه و در صورت درخواست زن، ملک یکی از مواردی است که امکان توقیف را خواهد داشت.

در مطالبه و اجرای مهریه در مواردی که مهریه ملک است؛ وکیل متخصص ملک که علاوه بر وکالت در خانواده به وکالت تخصصی ملک نیز شهرت دارد می‌تواند درست‌ترین دادخواست را طرح نماید چرا که زن برای مطالبه مهریه خود می‌تواند از طریق اجرای ثبت اسناد رسمی و یا دادگاه اقدام و با مراجعه به اجرای ثبت اسناد رسمی از اموال قابل توقیف شوهر استعلام بگیرد.

بنابراین زن می‌تواند در دادخواست مهریه، تقاضای توقیف اموال مانند توقیف منزل مسکونی برای مهریه، هزینه حق‌الوکاله وکیل و هزینه تمبر را به دادگاه خانواده ارائه دهد.

اگر در موردی وی توانایی پرداخت هزینه دادرسی را نداشته باشد، این امکان وجود دارد که وی دادخواست اعسار (نداشتن توانایی مالی) را نیز به دادگاه خانواده تسلیم کند.

دعوای تخلیه ید به چه معناست؟

دعوای تخلیه ید یکی از دعواهای رایج حقوقی ملکی است و دعوایی است که از سوی موجر (مالک) علیه مستاجر، در پایان مدت قرارداد یا پیش از آن طرح می‌شود.

در قراردادهای اجاره مدت زمان اجاره خانه قید می‌شود و براساس قرارداد و قانون مستاجر ملزم است در پایان مدت ذکر شده در قرارداد، ملک را تخلیه و به مالک تحویل دهد.

مگر آنکه برای تمدید مدت قرارداد، بین طرفین توافق حاصل شده باشد.

بازداشت اموال بدهکار مالیاتی

اما اگر توافقی حاصل نشود و مستاجر نیز ملک را خالی نکند موجر می‌تواند طرح دعوای تخلیه ید (پس گرفتن ملک در دست متصرف) را پیگیری و مستاجر را براساس قانون از ملک خود خارج کند.

دادگاه دارای صلاحیت برای صدور حکم تخلیه ید، دادگاه عمومی حقوقی محل وقوع ملک است اما در مواردی که صدور دستور تخلیه فوری مدنظر است، شورای حل اختلاف محل وقوع ملک امکان رسیدگی به تخلیه بد را خواهد داشت.

دعوی الزام به تحویل ملک چیست؟

وکیل تخصصی ملک در خصوص الزام به تحویل ملک، بیان داشتند، زمانی که ملکی براساس مبایعه‌نامه به خریدار فروخته شود و فروشنده به تعهد خود نسبت به تحویل ملک، عمل نکرده و شانه خالی کند دعوای الزام به تحویل ملک شکل می‌گیرد.

خواهان (فردی که طرح دعوا می‌کند) دعوای الزام به تحویل ملک مانند دعوای الزام به تنظیم سند رسمی، خریدار و خوانده (فردی که دعوا بر علیه او مطرح می‌گردد) این دعوا، فروشنده خواهد بود که ملک را تحویل نمی‌دهد.
دعاوی راجع به املاک باید در دادگاهی مطرح شود که ملک در حوزه قضایی آن‌ها می‌باشد.

پس از صدور رأی مبنی بر الزام خوانده به تحویل ملک و قطعی شدن آن، اجراییه صادر و پرونده به اجرای احکام می‌رود و اقدامات قانونی لازم در جهت تحویل ملک انجام می‌گیرد.

وکیل تخصصی سوءپیشینه کیفری

اگر ملک در اختیار شخص ثالثی (غیر از مالک) باشد و شخص ثالث هیچگونه قرارداد معتبری در ارتباط با آن ملک نداشته باشد، تصرف او در حکم غصب است، لذا برای تخلیه و تحویل ملک، نیاز به اقدام و دادخواست دیگری نیز نیست.
غصب تصرفی است که به صورت غیرقانونی و یا بدون اجازه مالک صورت می‌گیرد.

صورت مجلس تفکیکی به چه معناست؟

صورت مجلس تفکیکی نیز نوعی دعوای ملکی است که نیازمند وکالت تخصصی ملک است و سندی است که در آن مشخصات قسمت‌های تفکیکی یک ساختمان و واحدهای آن مشخص می‌شود.

این سند پس از انجام مراحل قانونی توسط وکیل تخصصی ملک، مأمور اداره ثبت بر اساس گواهی پایان کار ساختمان تهیه کرده و هدف از تنظیم آن تعیین مشخصات و حدود اربعه (مشخصات و متراژ چهار طرف ملک) هر واحد و قسمت مشاعات (مشترک) ساختمان است.
صورت مجلس تفکیکی باعث می‌شود تا سهم هر شخص از واحدهای تفکیکی معلوم شده و این کار مبنای تهیه سند برای هر واحد خواهد بود.

دریافت صورت مجلس تفکیکی چه مراحلی دارد؟

برای دریافت صورت مجلس تفکیکی، لازم است که وکیل ملکی گواهی عدم تجاوز ملک به شوارع (خیابان)، حریم و املاک مجاور مضاف بر گواهی عدم تعارض و امضاء صورت مجلس به وسیله نماینده و نقشه بردار ثبت، گواهی مالکیت متقاضی تفکیک به وسیله متصدی دفاتر املاک، گواهی عدم بازداشتی به وسیله متصدی دفتر بازداشتی، تطبیق و تایید مفاد صورت مجلس با ضوابط و مقررات مربوط به وسیله رئیس ثبت یا معاون وی و دستور وصول هزینه قانونی تفکیک به قسمت حسابداری، محاسبه هزینه تفکیک و تسلیم فیش بانکی به ذینفع و ضبط یک نسخه از آن پس از پرداخت در پرونده امضای صورت مجلس تفکیکی به وسیله رئیس ثبت یا معاون وی و صدور صورت مجلس تفکیکی و ارسال نسخه دوم به دفترخانه متقاضی به وسیله متصدی اموردفتری را ارائه و این مراحل را پشت سرگذاشت.

الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی

خسارت تأخیر در پرداخت ودیعه به چه معناست؟

ودیعه نوعی قرارداد است که به موجب آن فردی مال خود را جهت نگهداری برای مدت معینی به فردی دیگری می‌دهد، پولی که مستاجر پیش از مدت اجاره و جدای از اجاره بها به مالک می‌دهد نوعی ودیعه است.

پس از پایان قرارداد اجاره موجر باید پول ودیعه و یا پول پیش را به مستاجر بازگرداند، اما اگر موجر از این اقدام امتناع کند مستأجر می‌تواند به دادگاه برای دریافت مبلغ مراجعه کند.

همچنین مستاجر به دلیل تاخیر در بازگرداندن مبلغ ودیعه وارد شده، می‌تواند به ازای هر روز از تاخیر استرداد مبلغ ودیعه، حق التزام به یک مبلغ توافقی از موجر دریافت نماید.

بنابراین در زمان انعقاد اجاره‌نامه مستاجر باید ضمانت اجرایی برای خود قائل شود، تا اگر در پایان مهلت اجاره، موجر از بازگرداندن وجه خودداری کرد، مستاجر بتواند به طور رایگان نسبت به پس گرفتن ودیعه ملک اقدام کرده و خسارت تاخیر در پرداخت ودیعه را نیز مطالبه نماید.

بهترین وکیل وکالت تخصصی ملک

بهترین وکیل تخصصی ملک با سابقه و با تجربه می‌باشد، تمامی قوانین در خصوص ملک و املاک را مسلط است و به قوانین اشراف کامل دارد و از این جهت حضور وکیل با سابقه مهم است، زیرا به امور رسیدگی و رویه قضایی آشنایی دارد و عدم حضور وکیل وکیل ملکی در دعاوی ملکی ممکن است خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

چنانچه به دنبال دریافت مشاوره تخصصی با وکیل تخصصی ملک هستید، ما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری  را به شما معرفی می‌کنیم که دارای وکلای متخصص و باتجربه در زمینه ملک و دعاوی ملکی است.

جهت دریافت نوبت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از وکیل ملکی برای وکالت تخصصی ملک، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان، تماس حاصل نمایید.

دعوای خلع ید چیست؟

هرگاه ملک مورد تصرف غیر قانونی شخص دیگر قرار گرفته باشد برای خارج کردن ملک از دست متصرف غیرقانونی می‌توان دعوای خلع ید مطرح نمود.

دعوای تخلیه ید چیست؟

هرگاه متصرف قانونی پس از انقضای مدت از تخلیه ملک خودداری نماید باید دعوای تخلیه ید مطرح نماید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

وکیل ملکی کیست؟

وکیل ملکی تمامی قوانین و مقررات حاکم بر دعاوی ملکی را به خوبی میداند، لذا از آرای وحدت رویه و رویه قضایی حاکم آگاهی کامل دارد.

آیا امکان ضمانت نتیجه پرونده ملکی توسط وکیل وجود دارد؟

ادعای وکالت تضمینی و تضمین نتیجه پرونده علاوه بر قابلیت تعقیب کیفری قابل تعقیب انتظامی وکیل هم هست.

وکالت تخصصی ملک وکالت تخصصی ملک وکالت تخصصی ملک وکالت تخصصی ملک 

5/5 - (26 امتیاز)

15 دیدگاه

  • سلام
    من روی تابلوهای پست برق تو نیاوران یه آگهی دیدم نوشته بود وکالت ملک به صورت تخصصی و نوشته بود حق الوکاله رو آخر کار میگیرن و به شرط نتیجه.
    وقتی به دفتر این موسسه تو مجتمع تجاری سانا طبقه پنجم رفتم بین اوراق پرونده از من امضای مبایعه نامه ملک گرفتند و بعد از انجام‌کار با توجه به اینکه نتیجه نگرفتند و حق الوکاله نباید دریافت می شد تهدید کردند که اگر هزینه ها و حق الوکاله ندم ملک‌رو میفروشن با مبایعه نامه
    منم البته دادسرای شمیران و کانون شکایت و محکومشون کردم
    اما میخوام به همه بگم که به تبلیغات و تابلوها و بیلبوردهای بزرگ این موسسات حقوقی کلاهبردار اعتماد نکنن

    • سلام و عرض احترام
      متاسفانه تبلیغات موسسات حقوقی غیر مجاز که معمولا به واسطه اتصالشون با بعضی از نهادهای دولتی و حاکمیتی کسی هم حریفشون نمیشه زیاده و شاکی هم زیاد دارن.
      قبل از اینکه با هر وکیل یا موسسه حقوقی برای انجام کار قرارداد منعقد کنید حتما از اینکه مدیران موسسه حقوقی خودشون وکیل پایه یک دادگستری باشند اطمینان حاصل کنید.
      و اینکه حتما سابقه و رزومه افراد رو بررسی بفرمائید.
      وقتی دفتر وکالت در همون مجموعه سانا برای گرفتن پرونده خانم ها رو فریب میده که دادخواست طلاق بدن و اختلافاتشون رو با همسرشون بیشتر میکنه خیلی هم نمیشه توقع داشت.
      اولین وظیفه ذاتی وکیل اصلاح ذات البین و حل و فصل پرونده خارج از دادگاه است.
      وقتی وکیلی شما رو ترغیب به شکایت و طرح دعوی میکنه بدون اینکه هیچ راهکار سازشی ارائه بده صرفا به فکر جیب خودشه.

  • سلام من یک ملکی از یک آقای خریداری کردم سال ۹۸ و الان برای الزام سند رسمی نمیدونم چطور اقدام کنم چون این آقا فوت کردن من خوانده رو باید چه کسی اعلام کنم؟

  • سلام و وقت بخیر، یک قطعه زمین کشاورزی در دماوند به اندازه 14 هکتار با سند مشاعی به اسم پدر و پدربزرگم است. بعد از فوت پدربزرگم با سهم الارث پدرم و یک هکتار زمین عمویم که خریداری کردیم سهم پدر بنده 8 هکتار و نیم است. آیا از طریق اداراه ثبت می‌تونم درخواست سند جداگانه بدم؟ چون حدود 15 سال است که وراث پدربزرگم با ما بابت چاه زدن و… همکاری ندارن و باعث ضرر بسیار شده‌اند. در ضمن یکی از وراث عموم که حدود یک هکتار زمین سهم دارن شکایت کرده و درخواست تقسیم ترکه کرده و از دادگاه خواسته که زمین به مزایده بره. صلاحیت افراز یا غیر قابل افراز بودن زمین کشاورزی که سند مشاعی داره با دادگاه است یا اداره ثبت؟

    • سلام روزتون به خیر
      موضوع پرونده شما نیاز به مطالعه مستندات و مدارکتون داره و توضیحات شما گویا نیست.
      در صورت تمایل به مشاوره با وکیل متخصص ملک میتونین با شماره های اعلامی موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

  • با سلام و وقت بخیر، من با برادرم یه خونه شریکی سه دانگ سه دانگ داریم، اما من از حیاط و پارکینگ برخوردار نیستم و برادرم اجازه پارک ماشین رو به من نمیده، ایشان نه راضی به فروش سهم خودشون به من هست و نه به دیگری و چون 1 سند داریم من هم نمیتونم سهم خودم رو به کسی دیگه بفروشم و خود برادرم هم میگه نمیتونه ازم بخره . ممنون میشم راهنماییم کنید من الان چی کار باید بکنم که بتونم سهم خودم رو از ایشان بگیرم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      ابتدا از طریق اداره ثبت درخواست افراز ملک مشاعی را تقاضا نمایید که معمولا غیر قابل افراز تلقی می‌گردد، و بعد از دریافت رای عدم افراز، درخواست دستور فروش مال مشاعی را نمایید. می‌توانید در انجام مزایده شخاصا نسبت به خرید سهم ایشان اقدام کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روز بخیر من یک خونه ای رو اجاره کردم و صاحب خونه با اینکه تاخلیه کردم 100 میلیون از پول پیش من رو دوماه نمیده من میخوام بدونم میتونم در خواست ضرر و زیان داشته باشم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، مستاجر به دلیل تاخیر در بازگرداندن مبلغ ودیعه وارد شده، می‌تواند به ازای هر روز از تاخیر استرداد مبلغ ودیعه، حق التزام به یک مبلغ توافقی از موجر دریافت نماید.

  • سلام
    میشه لطف کنید بهترین وکیل ملکی شهرک امیر دشت کلاراباد چالوس رو به من معرفی کنید؟
    یه ویلا خریدم تو شهرک امیردشت متل قو ۱۱۰ میلیارد تومن و متوجه شدم قبلا ویلا به شخص دیگه ای با سند وکالتی فروخته شد.
    خواهش میکنم هر چه سریعتر جواب بدین

    • سلام جناب جعفری
      حتما خدمتتون هستیم میتونین از طریق پرسش و پاسخ در واتس آپ و یا آنلاین وقت مشاوره با یکی از وکلای تخصصی ملکی ما در استان مازندران داشته باشید تا مدارک و مستندات بررسی بشه.
      بعد از مطالعه مستندات شما و در صورت امکان کمک و پذیرش پرونده وکیل تخصصی ملک کلارآباد از طریق موسسه به شما معرفی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *