مشاوره حقوقی فوری تلفنی

مشاوره حقوقی فوری تلفنی

مشاوره حقوقی فوری تلفنی


برای دریافت مشاوره حقوقی فوری تلفنی با شماره‌های مندرج در انتهای این مقاله تماس بگیرید.
اورژانس مشاوره حقوقی، کلینیک شبانه روزی حقوقی و مشاوره با وکیل، اصطلاحاتی هستند که برای مشاوره حقوقی فوری تلفنی به کار برده می‌شوند، همه گروه‌های ارائه خدمات در کشور، شماره‌های پشتیبانی 24 ساعته و شبانه روزی دارند.

در حرفه وکالت نیز پشتیبانی 24 ساعته و ارائه خدمات مشاوره حقوقی شبانه روزی از ضروریات محسوب می‌شود که به نظر مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان دکتر محمدرضا مهری از وظایف دولت‌هاست؛ اما در کشور ما این وظیفه دولت جهت تامین امنیت روانی شهروندان ابتر و کوتاه است.

به همین دلیل موسسه حقوقی و بین‌المللی مهر پارسیان با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری، امکان دریافت مشاوره حقوقی فوری تلفنی را برای هم‌میهنان عزیز در سراسر کشور با کمترین هزینه فراهم نموده است.
برای آشنایی با طرح‌های گوناگون ارائه خدمت وکالت و مشاوره حقوقی شبانه روزی با گروه وکلای مهر پارسیان تماس بگیرید.

در ادامه این مقاله بنا به تقاضای شما مخاطبان گرامی، به پرسش‌های برخی از مراجعه کنندگان در خصوص حضانت فرزندان، انواع مجازات‌های قانونی، حذف نام همسر از شناسنامه، کودک آزاری و اعاده دادرسی پاسخ داده می‌شود.

حضانت فرزند چیست و تحت چه شرایطی والدین حضانت را از دست می‌دهند؟

نکاتی درباره حضانت فرزند که باید بدانید و توسط مشاوره حقوقی فوری تلفنی پاسخ داده خواهند شد:
حضانت به معنی نگهداری از فرزندان است و براساس قانون سن بلوغ عامل محدودیت سنی حضانت طفل است؛ به طوری که حضانت فرزند قبل از طلاق والدین به عهده هردو والد یعنی پدر و مادر است.
سن حضانت فرزندان در دختران ۹ سال و برای پسران ۱۵ سال است؛ این بدین معنی است که والدین یا هر شخصی که حضانت فرزند به وی واگذار شده است؛ تا قبل از این سن حق ترک مسئولیت‌های خود در قبال فرزندش را ندارد.

در صورتی که والدین از همدیگر جدا شده باشند، اولویت نگهداری فرزند دختر و پسر تا سن هفت سالگی با مادر است؛ پس از سن ۷ سالگی به صورت عادی حضانت به پدر محول می‌شود؛ مگر آنکه والدین بر سر حضانت اختلاف داشته باشند که در این صورت دادگاه درباره حضانت طفل تصمیم می‌گیرد.

وکیل مجتمع قضایی شهید مدنی

اگر پدر دچار مشکلی مانند اعتیاد باشد حضانت کودک پس از هفت سالگی نیز به مادر اعطا می‌شود.
این حکم تا زمانی بر قوت خود باقی است که طفل به سن بلوغ برسد و پس از آن خود فرزند می‌تواند درباره ادامه زندگی با هر یک از والدین تصمیم بگیرد. اما در هر صورت پدر وظیفه تامین مخارج وی را برعهده دارد.

براساس ماده ۲۹ قانون حمایت از خانواده دادگاه باید در مورد حق حضانت فرزندان پس از طلاق از تصمیم بگیرد.
اگر والدین متقاضی طلاق توافقی فرزند دختر کمتر از ۹ سال و فرزند پسر کمتر از ۱۵ سال داشته باشند باید درباره حق حضانت فرزند بعد از طلاق، حق ملاقات، فرد عهده‌دار نفقه و میزان نفقه توافق کنند.
در صورت فوت یکی از والدین نیز حضانت طفل با والد زنده است.

مشاوره حقوقی فوری تلفنی با وکیل درباره تجاوز به عنف
هفت نکته درباره تجاوز جنسی

در بند ۲ تبصره ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی در خصوص شرایط و موارد تجاوز پیرامون اغفال دختران صحبت شده است که مبین می‌سازد در صورت تحقق شرایط مذکور، اشد مجازات (اعدام) برای مجرم از طرف قاضی صادر می‌گردد.
درپرونده‌های تجاوز قربانی باید ظرف 72 ساعت پس از وقوع رابطه جنسی جهت نمونه برداری از ترشحات داخل واژن برای تست دی ان ای به پزشکی قانونی مراجعه نماید.

اثبات رابطه جنسی از طریق مو یا منی شخص پس از طرح دعوی کیفری و پس از رابطه کشف و ضبط شده و از طریق آزمایش DNA اثبات خواهد شد.
بررسی و معاینه توسط پزشکی قانونی صرفا با شکایت شاکی و یا اعلام جرم توسط ضابطین قضایی و با معرفی‌نامه مرجع قضایی صورت می‌گیرد.

وکیل تخلیه فوری ملک

اثبات این نکته که عمل جنسی بدون رضایت انجام گرفته است بر عهده قربانی است.
در حین ارتکاب جرم تجاوز آسیبی جداگانه به فرد مورد تعرض قرار گرفته وارد شود می‌تواند دارای حکم قصاص، تعزیزی و یا دیه نیز باشد.
در قانون شخصی که به او تجاوز به عنف شده مرتکب هیچ جرمی نشده است و در جایگاه متهم و یا مجرم نیست.
مشاوره حقوقی فوری تلفنی

آشنایی با انواع مجازات در قوانین ایران

حد (حدود): به مجازاتی گفته می‌شود که نوع و میزان و کیفیت اجرای آن در شرع تعیین شده و قابل تعلیق و یا تعطیل کردن نیست و البته قاضی دادگاه هم حق کم یا زیاد کردن و یا تخفیف آن را ندارد مثل حد زنا /حد سرقت / حد مشروب.

قصاص: مجازاتی که مجرم به آن محکوم می‌شود و باید با جنایت او برابر شود نه کم نه زیاد، مثل قتل یا قطع کردن عمدی عضو بدن که برابر آن دست طرف هم باید قطع شود.
دیه: مالی است که توسط شرع برای جنایت بر حسب مورد تعیین شده است.
تعزیر: مجازاتی است که نوع و مقدار آن در شرع تعیین نشده و مقابل حدود است و به نظر حاکم (قاضی) واگذار شده است از قبیل حبس یا جرای نقدی و شلاق که میزان شلاق حتما باید کمتر از حد باشد.

مجازات بازدارنده: مجازاتی که از طرف حکومت به منظور حفظ امنیت و نظم و مراعات مصلحت اجتماع در مقابل تخلف از مقررات و نظامات حکومتی تعیین می‌شود.
از قبیل حبس، جریمه نقدی، تعطیل کردن محل کسب، لغو پروانه، محرومیت از حقوق اجتماعی، تبعید، منع اقامت در یک محل و…
البته در میان مجازات‌های که نامبرده شد اجرای مجازات حبس به شرایط خاص زمانی و مکانی بستگی دارد.

می‌خوام نام همسر قبلی را از شناسنامه حذف کنم
حذف نام همسر قبلی از شناسنامه، پاسخ توسط مشاوره حقوقی فوری تلفنی

براساس قانون در صورتی که طلاق قبل از رابطه جنسی اتفاق بیفتذ زن این اختیار را خواهد داشت که به وسیله وکیل خود و با ارائه گواهی پزشکی قانونی یا حکمی که دادگاه صادر نموده است، به ثبت احوال مراجعه کند.
سپس با انجام مراحل مربوط به آن و همچنین تکمیل فرم‌های مرتبط با موضوع، درخواست صدور شناسنامه المثنی کند.

در این حالت نام همسر قبلی او از شناسنامه‌اش حذف خواهد گردید.
برای مردان نیز این قانون جاری است و در زمانی که طلاق در دوران عقد انجام گیرد مرد نیز می‌تواند اقدام به حذف نام همسر خود از شناسنامه کند.
ولی اداره ثبت احوال در طلاق‌هایی که پس از برقراری رابطه جنسی صورت می‌گیرد از حذف نام همسر خودداری می‌کند.

قتل فرزند توسط مادر

بنابراین هنگامی که شخصی با طرح دعوا در دادگاه حقوقی اعم از اینکه خود شخصا و یا توسط وکیل صورت گرفته است از همسرش طلاق گرفته باشد با انتخاب نمودن همسر دوم و به ثبت رسمی رساندن آن ازدواج و ثبت شدن آن در شناسنامه، می‌تواند به اداره ثبت احوال مراجعه کرده و تقاضای خود، برای حذف نام همسر اولش را ارائه دهد در این صورت نام همسر اول او از شناسنامه حذف خواهد گردید.

عدم تمکین زن از شوهر چه مجازاتی دارد؟

مشاوره حقوقی فوری تلفنی با وکیل تخصصی خانواده در تعطیلات:
تمکین در لغت به معنی قدرت و سلطنت دادن است و همواره دو نوع تمکین مورد اشاره است که عبارتند از تمکین عام و خاص.
تمکین خاص در مورد مسائل جنسی است؛ این‌که زن رابطه متعارف جنسی با شوهرش را بپذیرد. البته این تنها وظیفه زن نیست و مرد نیز باید در راستای حسن معاشرت پاسخگوی نیاز جنسی زن باشد؛ بنابراین وظیفه برقراری رابطه جنسی از تکالیف مشترک است.

تمکین عام یعنی زن وظایف خود را نسبت به شوهر انجام دهد و از او در حدود قانون و عرف اطاعت کند و ریاست شوهر را در خانواده بپذیرد.
نقطه مقابل تمکین، نشوز (ناسازگاری) است و زنی که از شوهر اطاعت نکند ناشزه (ناسازگار) نامیده می‌شود.

جرایم پزشکی

اگر زن تمکین نکند، شوهر می‌تواند به دادگاه مراجعه کرده، الزام به تمکین بخواهد؛ همچنین زن ناشزه نمی‌تواند نفقه از همسرش بگیرد براساس ماده ۱۱۰۸ قانون مدنی:
«هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع کند مستحق نفقه نخواهد بود.»

زن همچنین در صورت عدم تمکین از برخی حقوق مالی بعد از طلاق همچون اجرت‌المثل ایام زوجیت و تنصیف اموال و دارایی‌های مرد پس از طلاق محروم می‌گردد.
همچنین مرد با گذشت مدت زمانی از عدم تمکین غیر موجه زن ، می‌تواند با مراجعه به دادگاه حکم ازدواج مجدد بگیرد.

کودک آزاری یک جرم است؟

کودک آزاری به تکرار و چرخه خشونت و جرائم خشن در جامعه می‌انجامد.
هرگونه آسیب جسمی، روانی و عاطفی و یا سواستفاده‌ی جنسی؛ بهره‌کشی و عدم رسیدگی به نیازهای انسانی افراد زیر ۱۸ سال توسط مادر و پدر، نزدیکان و یا افرادی که با کودک در ارتباط بوده و نسبت به او‌ مسئول هستند و همچنین افراد غریبه کودک آزاری تلقی می‌شود.

کودک آزاری می‌تواند سلامت جسم و روان و یا هر دو را به خطر بیندازد.
براساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان که در سال ۸۱ تصویب شده است هر نوع آزار کودکان و نوجوانان مستوجب تعزیر (مجازات) است.

درخواست اعاده دادرسی کیفری

این طرح حمایت از افراد زیر سن ‌١٨ سال و مجازات متخلفان را مورد نظر دارد؛ بنابراین اشخاصی که به سن ‌١٨ سالگی نرسیده‌اند، از حمایت‌های قانونی بهره‌مند خواهند شد.
همچنین براساس قانون هر نوع آزار و اذیت کودکان که موجب شود به آن‌ها صدمه‌ جسمی یا صدمه روانی و اخلاقی وارد شود و سلامت جسم یا روان آن‌ها را به مخاطره اندازد، ممنوع و دارای مجازات می‌باشد.

براساس قانون کودک آزاری از جرایم عمومی بوده و جنبه خصوصی ندارد؛ بنابراین به اعتقاد مشاوره حقوقی فوری تلفنی با توجه به ضربات جبران ناپذیری که کودک آزاری بر زندگی فرد بر جای می‌گذارد از دیدگاه قانون احتیاج به شکایت شاکی خصوصی در این مورد نبوده و دادستان به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند به پرونده‌های کودک آزاری وارد شود.
مجازات جرم کودک آزاری حبس حداکثر تا شش ماه یا جزای نقدی ده میلیون ریالی تعیین شده است.

اعاده دادرسی چیست؟

پاسخ مطرح شده توسط مشاوره حقوقی فوری تلفنی، اگر برای شما حکمی صادر شود و شما نسبت به آن حکم شکایت داشته باشید یکی از روش‌های پیگیری شکایت شما اعاده دادرسی است.
اعاده دادرسی در موارد ویژه‌ای که در قانون آمده است اعمال می‌شود.

اعاده دادرسی از روش‌های فوق‌العاده شكايت از احكام است كه باعث می‌شود تا حکم به دادگاه صادركننده حكم قبلی برگشت داده شود با این هدف كه دادگاه از رأی قطعی پیشین خود برگردد.
در اعاده دادرسی شاکی که حکم برای او صادر شده است مدعی می‌شود که صدور رأی موردنظر از روی اشتباه بوده و دلايل موجود اجازه نمی‌دهد كه چنين حكمی باقی بماند.

رای عدم تمکین از حکم کمیسیون ماده صد

اعاده دادرسی به استحكام احكام لطمه می‎زند و اعتبار احكام را سست می‎كند، بنابراين استفاده از آن بسيار محدود است و تنها در مواردی كه قانون مقرر كرده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در جلسه دادرسی نيز تنها به جهتی رسيدگی مي‎شود كه در دادخواست اعاده دادرسی قيد شده باشند.
بر اساس ماده ۴۳۲ قانون آيين دادرسی مدنی نیز مرجع صلاحيت‎دار در رسيدگی به درخواست اعاده دادرسی دادگاهی است كه حكم قطعی را صادر كرده است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان در راستای ارائه خدمات حقوقی خود امکان مشاوره حقوقی فوری تلفنی را با وکلای پایه یک و متخصص فراهم نموده است.

مشاوره تلفنی حقوقی به چه صورت است؟

با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید و مشکل حقوقی خود را عنوان نمایید، سپس وقت مشاوره تلفنی تعیین می‌گردد.

تفاوت مشاوره حقوقی تلفنی و حضوری چیست؟

مشاوره‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان به صورت حضوری و تلفنی از یک کیفیت برخوردار می‌باشند و تفاوتی به لحاظ ارائه راهکار ندارند.

 

 

 

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

10 دیدگاه

  • سلام، وقت بخیر. شوهرم دارای بیماری روانی است و گاهی اوقات من و فرزندانم را بدون هیچ دلیلی میزند. آیا میتوانم از او طلاق بگیرم؟

    • سلام. عیوب موجد حق فسخ برای زن در ماده 1122 قانون مدنی احصاء شده‌اند. ابتلا به بیماری‌های روانی بالذات برای زن حق فسخ ایجاد نمی‌کند. ولی زن می‌تواند با استناد به ماده 1130 قانون مدنی، عصر و حرج خود را اثبات و از دادگاه صالح تقاضای طلاق کند. لازم به ذکر است که بندهای 4 و 5 ماده 1130 می‌تواند موضوع ادعای اخیرالذکر گردد. جهت کسب اطلاعات جامع می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.

  • سلام جناب وکیل من همسرم حاضر به تمکین نیستند و خونه رو ترک کردن من میخواستم بدونم مجازات ایشون چی هست چون قصد شکایت دارم.

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق قانون «هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع کند مستحق نفقه نخواهد بود.» همچنین در صورت عدم تمکین از برخی حقوق مالی بعد از طلاق همچون اجرت‌المثل ایام زوجیت و تنصیف اموال و دارایی‌های مرد پس از طلاق محروم می‌گردد. مرد پس از طرح دعوای تمکین و اخذ رای الزام به تمکین از دادگاه خانواده، می‌تواند اجازه ازدواج مجدد از دادگاه اخذ نماید.

  • سلام وقتتون بخیر، من قصد خرید یه ملک اوقافی رو دارم، از شما که وکیل هستید میخوام مشورت بگیرم که خرید این نوع ملک ها چه تفاوتی با خرید بقیه املاک داره؟

    • سلام وقت شما بخیر
      به لحاظ قیمت و ارزش ملک، بین املاک وقفی و سایر املاک تفاوت وجود دارد، سند املاک وقفی و سایر املاک متفاوت است، ملک موقوفه را نمی‌توان فروخت، فقط می‌توان حق استفاده از آن را به شخص دیگر واگذار نمود که این تفاوت‌ها موجب تغییر در آثار بعدی آن مانند ارث و غیره می‌شود. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *