نحوه انتخاب وکیل خرید و فروش ملک

نحوه انتخاب وکیل خرید و فروش ملک

نحوه انتخاب وکیل خرید و فروش ملک


با نحوه انتخاب وکیل خرید و فروش ملک، همراهتان هستیم.

حضور وکیل در تمام دعاوی از ارکان اساسی پیروزی در پرونده می‌باشد، در خرید و فروش ملک به دلیل با ارزش بودن املاک امکان وقوع جرایمی همچون کلاهبرداری، فروش ملک غیر و… وجود دارد.

علاوه براین جرایم ممکن است در خرید و فروش ملک، تخلف از تعهداتی که ضمن قرارداد خرید و فروش ملک آمده‌اند، صورت بگیرد در این خصوص می‌توان به تخلفاتی همچون عدم تنظیم سند به نام خریدار، عدم انتقال و تسلیم ملک به خریدار یا تخلف از پرداخت مبلغ قراردادی (ثمن) به فروشنده و… اشاره نمود.

نکات مهم در انتخاب وکیل

در مقاله نحوه انتخاب وکیل خرید و فروش ملک، تیم پژوهشی موسسه حقوقی مهر پاسیان، وکیل ملکی خوب تهران، ضمن ارائه نکاتی که هنگام خرید و فروش ملک باید به آن توجه نمود، به معرفی وکیل برای خرید و فروش ملک پرداخته است تا هنگام معاملات ملکی، در نحوه انتخاب وکیل خرید و فروش ملک، دچار سردرگمی نشوید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و تنظیم وقت مشاوره با وکلای متخصص ملکی، با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان، که در انتهای مقاله درج شده‌اند، تماس برقرار نمایید.

سوالات مهم نحوه انتخاب وکیل خرید و فروش ملک

  • در تنظیم قرارداد خرید و فروش ملک به چه مواردی توجه شود؟
  • کلاهبرداری در خرید و فروش ملک چگونه اتفاق می‌افتد؟
  • نحوه انتخاب وکیل در خرید و فروش ملک چگونه است؟
  • بهترین وکیل تنظیم قرارداد خرید و فروش ملک، کیست؟

تنظیم قرارداد خرید و فروش ملک

در تنظیم قرارداد خرید و فروش ملک باید تمام جوانب با دقت و ترجیحا توسط وکیل ملکی بررسی گردد. در معامله ملک سه رکن باید بررسی شود. فروشنده، خریدار و موضوع معامله که همان ملک می‌باشد.

در خصوص فروشنده باید بررسی شود که آیا فروشنده مالک ملک است یا خیر. یا اگر با نمایندگی از طرف شخص دیگری ملک را می‌فروشد، آیا وکالتنامه دارد یا خیر. اگر وکالتنامه دارد وکالتنامه رسمی است یا خیر.

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی

فروشنده و یا فردی که به فروشنده وکالتنامه داده آیا اهلیت (اختیار قانونی) انجام چنین معامله‌ای را دارد یا خیر، تمام این موارد در خصوص خریدار نیز باید بررسی شوند که این موارد توسط وکیل خوب تنظیم قرارداد خرید و فروش ملک، بررسی خواهد شد.

موضوع معامله که در این معامله ملک می‌باشد از حساسیت بیشتری برخوردار است. باید تمام مشخصات ثبتی ملک از اداره ثبت استعلام گرفته شود. همچنین بررسی شود که ملک در رهن (وثیقه) فردی دیگری یا بانک نباشد. یا ملک در مهریه خانمی نباشد، اگر ملک مهریه خانمی باشد و بدون اطلاع و رضایت او ملک فروخته شود آن معامله قابل فسخ است. در برخی فروض مشمول جرم فروش مال غیر خواهد شد.

کلاهبرداری در خرید و فروش ملک

در ادامه مقاله نحوه انتخاب وکیل خرید و فروش ملک، به بررسی جرم کلاهبرداری ملکی خواهیم پرداخت.

کلاهبرداری جرمی است که در آن کلاهبردار با انجام اعمال (مانور) متقلبانه یا استفاده از وسایل متقلبانه و صوری (غیرواقعی) موجب فریب و اغفال افراد می‌شود و با استفاده از فریب و اغفال افراد، اموال آنها را می‌رباید. (می‌برد)

کلاهبرداری ملکی نیز هنگامی اتفاق می‌افتد که کلاهبردار با اعمال متقلبانه موجب فریب افراد می‌شود و ملک آنها را صاحب می‌شود و… در هر صورت دامنه ارتکاب کلاهبرداری بسیار زیاد است و نمی‌توان تمام صور آن را بیان نمود.

وکیل ملکی تضمینی

برخی جرایم دیگر هستند که مانند کلاهبرداری نیازمند انجام مانورهای متقلبانه نیستند. اما قانون‌گذار آنها را در حکم کلاهبرداری بیان نموده است. یعنی مجازات مرتکبین آنها مجازات کلاهبرداری است. که در قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری آمده است.

از این جرایم که در قراردادهای ملکی نیز کثرت دارند می‌توان به فروش مال (ملک) غیر اشاره نمود.

نحوه انتخاب وکیل خرید و فروش ملک

انتخاب وکیل در دعاوی ملکی امر بسیار مهمی است. چرا که در صورت انتخاب ناصحیح ممکن است خسارات جبران ناپذیری به وجود آید.

وکیل فردی است که در دانشگاه در رشته حقوق تحصیل نموده و پس از دریافت مدرک کارشناسی در آزمون وکالت قبول شده و پس از طی مراحل کارآموزی پروانه وکالت پایه یک دادگستری را کسب نموده است.

وکیل ملکی جنوب تهران

بنابراین می‌توان نام و نام خانوادگی وکیل را در سایت کانون وکلا جستجو نمود. و تمام اطلاعات وکیل مانند شماره پروانه وکالت، تاریخ پروانه وکالت و محل اشتغال و سال‌های فعالیت وی را ملاحظه نمود.

با این توضیحات نحوه انتخاب وکیل خرید و فروش ملک، با سختی مواجه نیست. و با اطمینان بیشتر می‌توان به وکیل مد نظر خود اعتماد نمایید و دعاوی ملکی خود را به وکیل مورد اطمینان بسپارید.

بهترین وکیل خرید و فروش ملک

برای طرح دعاوی ملکی باید با وکیل متخصص ملکی مشاوره نمود چرا که تشخیص اینکه خواسته در چه دادگاهی مطرح گردد با وکیل خوب ملکی تهران است.

به طور مثال فروش مال (ملک) غیر یک جرم است و فرض کنید فروشنده در حال خروج از کشور است، اینکه در این مرحله چه اقدامی انجام شود که فروشنده کلاهبردار ممنوع‌الخروج گردد، را وکیل تشخیص خواهد داد.

اما اگر فروشنده سند ملک را به نام خریدار نزند و خریدار خواستار الزام فروشنده به تنظیم سند به نام خود است، این خواسته، نوعی دعوای حقوقی است که باید در دادگاه حقوقی محل ملک مطرح شود و اگر در دادگاه دیگری مطرح شود، خواسته رد خواهد شد.

وکیل کلاهبرداری ملکی

تخصصی بودن امور و دعاوی مرتبط با ملک لزوم حضور وکیل خرید و فروش ملک را در تمام مراحل معاملات ملکی نمایان می‌کند.

به همین جهت موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری، با دارا بودن وکلای متخصص و با تجربه در حوزه ملک و املاک به شما مخاطبان گرامی معرفی می‌گردد.

جهت تنظیم وقت و دریافت مشاوره برای تنظیم قرارداد خرید و فروش ملک، پذیرش پرونده در دعاوی ملکی در هر مرحله از رسیدگی اعم از بدوی یا تجدیدنظر و یا اعمال ماده 477 در خصوص املاک، با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان، تماس بگیرید.

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

مهمترین معیارهای انتخاب وکیل خرید و فروش ملک چیست؟

معیارهای مختلفی جهت انتخاب وکیل مانند با تجربه بودن و... وجود دارد اما در هر امر وکیل متخصص همان امر مهمترین معیار است به طور مثال در دعاوی ملکی، وکیل متخصص ملک باید انتخاب شود و یا در جرایم مالی مانند پولشویی وکیل متخصص پولشویی انتخاب شود.

برای طرح شکایت ملکی به چه مرجعی باید مراجعه کنیم؟

به طور کلی برای ثبت شکایت باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمود، اما تشخیص اقدام صحیح در حیطه تخصص وکیل ملکی می باشد.

5/5 - (25 امتیاز)

8 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *