نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند


با نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند همراهتان هستیم.

در مواردی که شخصی ملکی را به موجب مبایعه‌نامه خریداری می‌نماید ولی فروشنده به دلایلی از انتقال سند رسمی ملک به نام خریدار خودداری می‌کند، خریدار باید برای احقاق حق خود، الزام به تنظیم سند رسمی را از دادگاه بخواهد.

هنگام چنین مواردی خریدار می‌تواند خود یا توسط وکیل الزام به تنظیم سند با تقدیم دادخواست، الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی انتقال ملک به نام خود را از دادگاه خواستار شود.

در ادامه این مقاله وکیل ملک به بررسی نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند ملک پرداخته است.

در قراردادهای مبایعنامه‌‌ای، طرفین قرارداد، مشخصات آن‌ها، موضوع مورد معامله، ثمن (مبلغ) معامله، تعهدات طرفین، تاریخ انجام تعهدات و… به ‌صورت صریح باید مشخص گردد.

بعد از تنظیم مبایعه‌نامه طرفین موظف‌اند در تاریخ معین در دفترخانه حاضر شده و با رعایت تشریفات مورد نیاز، اقدام به انتقال مالکیت یا تنظیم سند رسمی مالکیت به نام خریدار نمایند.

ممکن است فروشنده از حضور در دفترخانه و تنظیم سند رسمی انتقال به نام خریدار خودداری کند، این نقض تعهد فروشنده در حالی است که غالبا درصد بالایی از مبلغ معامله را دریافت کرده و ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.
در این مقاله می‌خواهیم به بررسی ساختار یک دادخواست حقوقی تحت عنوان نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند بپردازیم.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی توسط بهترین وکیل ملک در تهران به بررسی نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به مخاطبان گرامی می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در انتهای مقاله درج شده‌اند؛ تماس حاصل نمایید.

شرایط دادخواست طبق ماده 51 قانون آیین دادرسی مدنی

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی مانند سایر دادخواست‌ها باید شرایط ماده 51 قانون آیین دادرسی مدنی را داشته باشد در ادامه به بررسی شرایط ماده 51 خواهیم پرداخت:

دادخواست باید به زبان فارسی در روی برگ‌های چاپی مخصوص نوشته شده و حاوی نکات زیر باشد:

  • نام، نام خانوادگی، نام پدر، سن، اقامتگاه و حتی‌الامکان شغل خواهان.
    در صورتی که دادخواست توسط وکیل تقدیم شود مشخصات وکیل نیز باید درج گردد.
  • نام و نام خانوادگی، اقامتگاه و شغل خوانده.
  • تعیین خواسته و بهای آن مگر آنکه تعیین بها ممکن نبوده و یا خواسته، مالی نباشد.
  • تعهدات و دلایلی که به موجب آن خواهان خود را مستحق مطالبه می‌داند، به طوری که مقصود واضح و روشن باشد.
  • آنچه که خواهان از دادگاه درخواست دارد.
  • ذکر دلایل و وسایلی که خواهان برای اثبات ادعای خود دارد، از اسناد و نوشتجات و اطلاع مطلعین و غیره، دلایل اثبات کننده به ترتیب و واضح نوشته می‌شود و اگر دلیل، گواهی گواه باشد، خواهان باید اسامی و مشخصات و محل اقامت آنان را به طور صحیح معین کند.
  • امضای دادخواست دهنده و در صورت عجز از امضاء، اثر انگشت او.
    اقامتگاه باید با تمام خصوصیات از قبیل شهر و روستا و دهستان و خیابان به نحوی نوشته شود که ابلاغ به سهولت ممکن باشد.

وکیل اجرای تامین خواسته

چنانچه خواهان یا خوانده شخص حقوقی باشد، در دادخواست نام و اقامتگاه شخص حقوقی نوشته خواهد شد.
دادخواست در اصل سندی عادی می‌باشد.
یکی از شرایط و نحوه نوشتن دادخواست حقوقی این است، که باید به تعداد خواندگان به علاوه یک نسخه دیگر دادخواست تنظیم شود.
مثلا اگر تعداد خوانده‌های یک پرورنده 3 نفر بودند، باید تعداد دادخواست را 4 برگ تنظیم نمایید.
زمانی که برگه دادخواست به دفتر دادگاه می‌رسد، تاریخ اقامه دعوا شروع می‌شود.
این مسئله را به خاطر بسپارید که محاکم تنها در صورتی می‌توانند به دعوای خواهان رسیدگی کنند، که تمامی شرایط و نحوه نگارش دادخواست حقوقی در آن رعایت شده باشد.نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی

رعایت تشریفات خاص همچون اصول شکلی و قانونی در نحوه نوشتن دادخواست بسیار مهم است.
باید بدانید که دادخواست شما قرار است به دادگاه، شورای حل اختلاف، یا دیگر مراکز قانونی ارسال شود، که در هر یک از این موارد شرایط تنظیم دادخواست متفاوت است.

بهترین روشی که می‌توانید در خصوص نحوه نوشتن دادخواست اطلاعات لازم را بدست آورید، مراجعه به مشاوره حقوقی یا وکیل پایه یک دادگستری است چرا که اگر دادخواست به شکل نادرست تنظیم گردد؛ ممکن است خواسته شما رد شود.

این مسئله را همیشه به خاطر داشته باشید که بدون تقدیم دادخواست هیچ دعوایی اقامه نمی‌شود.

از همه مهم‌تر شرایط و نحوه نگارش دادخواست حقوقی بر حسب اصول شکلی و قانونی باید به دقت صورت پذیرد، زیرا تمامی تصمیمات دادگاه به نکاتی بستگی دارد،که در دادخواست بیان می‌شود.

تعیین خواسته و بهای آن

یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین مواردی که در نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی باید توسط وکیل تعیین گردد؛ تعیین خواسته است چرا که دادگاه و قاضی رسیدگی کننده فقط به خواسته تعیین شده در دادخواست رسیدگی می‌نماید.

خواهان باید حتما در دادخواست خود، میزان خواسته خود را برای دادگاه روشن نماید.
اگر تعیین خواسته در دادخواست مشخص نباشد، منجر می‌شود تا دادخواست توقیف شده و اخطار رفع نقص به خواهان ارسال گردد.

پس از آن اگر خواهان خواسته خود را مشخص نمود، که دادگاه دعوا را ادامه می‌دهد، در غیر اینصورت دادخواست رد شده و تمامی هزینه‌هایی که خواهان برای اقامه دعوا پرداخت کرده است باز گردانده نمی‌شود.
پس شخص مدعی مجبور می‌شود، مجددا دادخواست تنظیم کند.نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند

بهای خواسته

وکیل متخصص الزام به تنظیم سند رسمی، این نکته را بیان نمودند که تعیین خواسته در نحوه تنظیم دادخواست حقوقی از الزام برخوردار است؛ اما تعیین تقویم یا همان بهای خواسته، تنها در دعاوی مالی الزامی می‌باشد.

دعواهایی که اصل موضوع آنها مال می‌باشد در انتها نیز باید بگوییم می‌توانید در یک دادخواست چند خواسته را مطرح نمایید، اما دادگاه در حالتی به این تعدد خواسته‌ها رسیدگی می‌کند، که خواسته‌ها به یکدیگر مرتبط باشند.

باید به این نکته توجه شود که در دعاوی ملکی خواسته بر مبنای ارزش منطقه‌ایی ملک مقوم (قیمت گذاری) می‌گردد.

پس در نحوه تنظیم دادخواست حقوقی به این نکته نیز توجه داشته باشید، این مسئله زمانی ممکن است که دادگاه صلاحیت رسیدگی به تمامی خواسته‌ها را داشته باشد.

در غیر این صورت باید آنها را از یکدیگر تفکیک نموده و در دادگاه‌های صلاحیت‌دار خود رسیدگی شوند و تمامی این موارد به صراحت در قانون برای نحوه نگارش دادخواست حقوقی بیان شده است.

سند رسمی چیست؟

اسناد مالکیت در ایران به دو دسته سند عادی و سند رسمی تقسیم می‌شوند، که هر یک با هم متفاوت بوده و آثار حقوقی متفاوتی نیز بر جای می‌گذارند.
نظر به اهمیت این امر یعنی تشخیص عادی یا رسمی بودن سند و استناد به آن در دادگاه، قانون مدنی به تعریف سند رسمی پرداخته است.

اسناد رسمی از جانب سه دسته اداره ثبت، دفاتر اسناد رسمی و سایر مامورین رسمی تنظیم می‌شود و هر کدام این سه دسته باید در حدود صلاحیت خود و بر طبق مقررات قانونی اقدام نمایند، والا معتبر نخواهد بود.

ماده ١٢٨٧ قانون مدنی

اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک و یا دفتر اسناد رسمی یا در نزد سایر مامورین رسمی در حدود صلاحیت آنها و بر طبق مقررات قانونی تنظیم شده باشند رسمی است.

مطابق با توضیحات فوق مشخص می‌گردد، زمانی‌که یک نفر اقدام به خرید یک مال اعم از منقول یا غیرمنقول می‌نماید و طرف مقابل یعنی فروشنده در موعد مقرر اقدام به انتقال سند رسمی به نام خریدار نمی‌نماید.
می‌بایست خریدار، دادخواستی را تحت عنوان “الزام به تنظیم سند رسمی” به طرفیت فروشنده که خوانده دعوا است، در دادگاه حقوقی صالح مطرح نماید.

تجدید نظر خواسته کیست

با توجه به اینکه موضوع دعوای ذکر شده، یک مال است، الزام به تنظیم سند رسمی بابت آن نیز یک دعوای مالی است. هزینه دادرسی این دعوا برای اموال غیرمنقول بر اساس ارزش قیمت منطقه‌ای مشخص می‌شود، که پس از مشخص شدن ارزش قیمت منطقه‌ای، سه و نیم درصد آن مبلغ به عنوان هزینه دادرسی بایستی پرداخت شود.

در اموال منقول نیز می‌توان، خواسته را تقویم نمود که تا بیست میلیون تومان در صلاحیت شورای حل اختلاف و بیشتر از آن در صلاحیت دادگاه حقوقی می‌باشد یعنی تا بیست میلیون در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شوند و بالای بیست میلیون در دادگاه رسیدگی خواهند شد.

توصیه می‌گردد برای رفع هرگونه شبهه و ابهام در جهت اخذ رای به نفع خواهان، قبل از طرح دعوا، یک اظهارنامه به خوانده (فروشنده) مبنی بر تخلف او بدلیل عدم حضور به موقع در دفترخانه اسناد رسمی داده شود.

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی

  • مشخصات طرفين
  • نام
  • نام خانوادگي
  • نام پدر
  • شغل
  • محل اقامت دهستان – خيابان – كوچه – شماره – پلاك
  • خواهان مشخصات خریدار
  • خوانده مشخصات فروشنده
  • وكيل يا نماينده قانونی مشخصات وکیل دادگستری خواهان
  • تعيين خواسته و بهای آن
  1. الزام خوانده به تنظیم سند رسمی انتقال مالکیت شش دانگ یک دستگاه آپارتمان به پلاک ثبتی —- واقع در——
  2. پرداخت هزینه‌های دادرسی صورت گرفته
  3. در صورتی که بندی در سند عادی مبنی بر تعهد خوانده به تنظیم سند رسمی تصریح شده باشد و برای تاخیر در آن وجه التزامی درنظر گرفته شده باشد: پرداخت خسارات ناشی از تاخیر در انجام تعهد به میزان مقرر در مبایعه نامه
  4. درخواست صدور قرار دستور موقت مبنی بر ممنوعیت انجام هرگونه معامله از جانب خوانده، نسبت به ملک مقرر در ردیف یک خواسته

دلايل و منضمات دادخواست

دلايل و منضمات دادخواست را وکیل نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند شرح داده:

  • تصویر مصدق مبایعه‌نامه منعقده ما بین خواهان و خوانده مورخ … (سند عادی)
  • استعلام ثبتی
  • تصویر مصدق گواهی عدم حضور دفتر اسناد رسمی… تهران
  • وکالتنامه

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند

ریاست محترم مجتمع قضایی…
با سلام، احتراما اینجانب ———– به وکالت از خواهان دعوی موارد زیر را به استحضار می‌رساند:
نخست، با توجه به اینکه آقا/خانم———- خوانده محترم، مالک رسمی شش دانگ عرصه و اعیان پلاک ثبتی … مفروز از پلاک ثبتی … فرعی از اصلی مذکور، به شماره ثبت … صفحه … دفتر املاک … بخش … تهران، به نشانی … می‌باشد.
دوم، با عنایت به اینکه خوانده نام‌برده، رقبه مورد ترافع را با کلیه متعلقات آن، مستند مبایعه‌نامه عادی به شماره … مورخ … به موکل، در ازاء ثمن به مبلغ … ریال می‌فروشد و مبلغ … ریال از ثمن معامله را از موکل اینجانب در تاریخ —– مطابق با شرایط مقرر در مبایعه نامه دریافت نموده است و مبیع را به تصرف موکل داده است و مستند به بند … همان مبایعه‌نامه، طرفین متعهد گردیده‌اند که در روز … مورخ … در دفتر اسناد رسمی … تهران، جهت انتقال رسمی مورد معامله، حضور به هم رسانند.

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی ملک

سوم، با نظر به مستند به تصویر مصدق گواهی عدم حضور دفتر اسناد رسمی … تهران، مشاهده می‌شود که خوانده محترم بدون ارائه دلیل موجه در تاریخ مقرر در دفتر اسناد رسمی تعیین شده در مبایعه نامه حاضر نشده است و به این وسیله از انجام تعهد خود مبنی بر تنظیم سند رسمی انتقال مالکیت مبیع (مورد معامله) (مذکور در بند—- مبایعه نامه منعقده ما بین طرفین) استنکاف کرده است.

چهارم، با تاکید بر اینکه وقوع بیع به نحو صحیح وفق قوانین موضوعه مسلم و مشروع است.
پنجم، بانظر به این که نقل و انتقال مورد معامله قویاً محتمل است.
ششم، با ملاحظه اینکه در خصوص ابطال نقش تمبر هزینه دادرسی، بر حسب محاسبه دفتر دادگاه، وفق دفترچه

محاسباتی املاک، بند 12 ماده 3 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت مصوب 1373 و نیز در خصوص تودیع خسارت
احتمالی به‌ منظور صدور دستور موقت فوق‌الذکر، وفق ماده 319 قانون آیین دادرسی مدنی، پس از تعیین، اقدام خواهد شد.نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند

نحوه تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی

لذا موارد ذیل، مورد استدعاست:

  1. به جهت تداخل آشکار نقل و انتقال احتمالی مورد معامله یا رهن و اجاره آن با حقوق مالکانه خواهان بر ملک مورد معامله و به لحاظ فوریت امر: صدور دستور موقت مبنی بر منع نقل و انتقالات و یا هرگونه معامله بر ملک مورد معامله، بدون حضور خوانده و اجرای قرار، قبل از ابلاغ به خوانده، وفق مواد 310 به بعد قانون آیین دادرسی مدنی.
  2. پیش از حلول جلسه رسیدگی، صدور دستور مبنی بر استعلام ثبتی، به منظور احراز مالکیت خوانده، وفق ماده212 قانون آیین دادرسی مدنی.
  3. ماهیتا: صدور حکم مبنی بر الزام خوانده به تنظیم سند رسمی پلاک ثبتی مورد ترافع، در یکی از دفاتر اسناد رسمی تهران، توام با پرداخت هزینه دادرسی و حق‌الوکاله
  4. ماهیتا: الزام خوانده به تادیه وجه (پرداخت پول) مربوط به خسارات به نحو مقرر در بند ———- مبایعه‌نامه منعقده، شماره و تاريخ ثبت دادخواست شماره ……

بهترین وکیل دادخواست الزام به تنظیم سند چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین وکیل دادخواست الزام به تنظیم سند، وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه تنظیم دعاوی سند رسمی و رویه‌های ملکی و ثبتی به صورت دقیق تخصص داشته باشد و در چنین پرونده‌هایی فعالیت دارد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل دادخواست الزام به تنظیم سند هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه دخواست الزام به تنظیم سند، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند

_

 

نشانی دفتر وکالت وکیل نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

مبایعه‌نامه چیست؟

قرارداد غیر رسمی است که بر طبق آن، مالی از فروشنده به خریدار داده شده و در عوض آن پول یا مال دیگری دریافت می‌شود.

الزام تنظیم سند رسمی ملک مرهونه چگونه است؟

پس از آزادسازی ملک مورد رهن می‌توان الزام فروشنده را به الزام تنظیم سند، خواستار شد.

5/5 - (35 امتیاز)

12 دیدگاه

    • سلام بر شما
      بله یکی از خدمات موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان قرارداد مشاوره حقوقی پرونده از ابتدا تا انتهاست.
      در این روش نیازی به پرداخت حق الوکاله نیست.
      دادخواست و لوایح مورد نیاز شما بر اساس تعرفه اعلامی قوه قضاییه تنظیم و خدمتتون ارسال میشه.
      در صورت تمایل به انعقاد قرارداد مشاوره حقوقی و تنظیم لایحه و دادخواست با گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

      • سلام میخواستم از آقای دکتر مهری و تیم وکلای مهر تشکر کنم.
        یه کار جالبی که موسسه حقوقی مهر پارسیان برای موکلین انجام میدن تشکیل گروه ت واتس آپ هست.
        تو هر ساعت شبانه روز که بخوای میتونی پیام بدی و آخرین نتیجه پرونده رو وکلا آنلاین بهت اعلام میکنن‌.
        برای هر موکل یه پروفایل باز میکنن که هر ۲۴ ساعت یکبار آپدیت و به روز میشه.
        من واقعا از پاسخگویی این موسسه راضی هستم.
        تنها نکته بد درباره موسسه مهر پارسیان قسمت های بالای خدمات هست و اینکه خیلی سخت میشه مدیر موسسه دکتر مهری رو ملاقات کرد

  • سلام آقای وکیل محمدرضا مهری گرامی خدا قوت وقتتون بخیر؛ ما فروردین سال 1400 ی در شهرستان آمل قراردادی منعقد کردیم با یک شخصی و خسارت تاخیر تادیه پرداخت وجه را رقم بزرگی در نظر گرفتیم چون وکیلمون گفت که اگر وجه التزام را هر چقدر بالا بنویسید باید دادگاه عین همون مبلغ وجه التزام را حکم بده و گفتم دیگه اینجوری طرف خلف وعده نمیکنه حالا طرف پول با هزار منت داده میگه وجه التزام نمیدم خودتون را بکشید نهایتا به قدر تورم دادگاه حکم میده و وجه التزام را هرچی نوشتید برا خودتون نوشتید وکیلمون میگه نه دادگاه وجه التزام را حکم میده خواستیم از شما بپرسیم مطمئن بشیم ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • باسلام خریدار زمین کشاورزی خریداری نموده و با توجه به اینگه ایشان علاوه بر مساحت خریداری شده حدود 1400 متر مربع زمین مازاد در حدود اربعه وسایر مشاعات مالک را نیز تصرف عدوانی وبه افراد غیر واگذار نموده در دادگاه کیفری طی حکم قطعی به تصرف عدوانی و فروش مالغیر محکوم گردیده و 17 سال قبل با تغیر کاربری غیر قانونی زمین کشاورزی را قطعه بندی و به افراد غیر واگذار نموده .اخیرا دادخواست تسلیم مبیع و تنفیذ قرار داد و الزام به سند رسمی علیه ورثه ارائه نموده ایا با توجه به واگذاری زمین به افراد ثالث دادخواست ارائه شده با ایراد مواجه میباشد یا خیر با تشکر

    • سلام وقت به خیر…بدون دیدن دادخواست و سایر مستنداتی که ذکر کردین امکان اظهارنظر وجود نداره.
      پیشنهاد میکنم موضوع رو با وکیل تخصصی این موضوع در میون بزارین.

  • سلام جناب وکیل میخواستم بدونم آیا در یک دادخواست امکان اینکه چند خواسته به دادگاه ارائه شود وجود دارد ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. ولیکن این مسئله زمانی ممکن است که دادگاه صلاحیت رسیدگی به تمامی خواستهها را داشته باشد.

  • با سلام ووقت بخیر، من سه سال پیش یه ماشین پژو خریدم که مبلغی از آن باقیماند، که طی چک به خریدار پرداخت گردی. حالا پس از پرداخت کامل وجه، بنگاه دار نه قولنامه ای به من داده نه نسبت به سند خودرو اقدام می‌کنه، و طی مراجعه به صنف مربوطه، رئیس صنف ظاهرا با ایشان همدست بوده و هیچگونه همکاری با ما نکردند، حالا با توضیحاتی که داده شد، آیا می‌تونم نسبت به درخواست سند اقدام کنم؟ لازم به ذکر است فقط کارت ماشین در اختیار من است.

    • سلام وقت شما بخیر
      نظر به اینکه قولنامه ای در دست ندارید، بهتر است برای الزام فروشنده به تنظیم سند ابتدا اظهارنامه ای را تنظیم و از طریق مجتمع قضایی و یا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به آدرس فروشنده ارسال نمایید. اظهارنامه به خوانده مبنی بر تخلف ایشان به خاطر عدم حضور به موقع در دفترخانه اسناد رسمی و پرداخت کامل وجه با توجه به اسناد پرداختی شما میتواند در این موضوع به شما کمک نماید. در اظهارنامه اخیر تاریخی برای حضور فروشنده در دفترخانه اسناد رسمی برای تنظیم سند رسمی اتومبیل موضوع دعوا تعیین نموده و در پایان اظهارنامه به این موضوع اشاره کنید، که در صورت عدم حضور در دفترخانه اسناد رسمی، علیه فروشنده اقدام قانونی مینمایید. ضمنا در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی خودرو، مالکیت خوانده و وقوع عقد بیع میان خواهان و خوانده باید اثبات شود. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور الزام به تنظیم سند رسمی با شماره 02188663926 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام، من یه واحدی رو خریدم که فروشنده مدعی شده ملک هیچ مشکلی نداره. حالا بعد از یک سال که موعد تنظیم سندش رسیده، فروشنده اعلام کرده که ملک 190 میلیون بدهی دارایی داره که نه خودش و نه ورثه مالک ماقبل از ایشان پرداخت نمی‌کنند. آیا دادخواست تنظیم سند، الزامی برای فروشنده ایجاد می‌کنه یا نه؟ البته که سند بنام خودشان هم نیست. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • با سلام
      خیر، شما باید دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی به طرفیت فروشنده و ورثه شخصی که سند مالکیت به نام ایشان است مطرح نمایید. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *