وکیل تخلیه فوری ملک

وکیل تخلیه فوری ملک

وکیل تخلیه فوری ملک


با بررسی موضوع معرفی وکیل تخلیه فوری ملک همراه شما هستیم.

دعوای تخلیه یا تخلیه ید، در خصوص مواردی مطرح می‌شود که فردی با رضایت و اجازه مالک و به صورت قانونی، ملکی را به تصرف خود درآورده است اما از تخلیه و تحویل آن به مالک خودداری می‌کند.

یعنی شروع تصرف متصرف با رضایت مالک بوده است، بارزترین و فراگیرترین مصداق دعوای تخلیه، قرارداد اجاره است.

در این فرض با وجود شرایط لازم صرف نظر از اینکه ملک برای سکونت اجاره داده شده باشد یا برای کسب و پیشه و… مالک می‌تواند، با مراجعه به دادگاه یا شورای حل اختلاف تقاضای تخلیه ید را نماید.

وکیل متخصص ملک ونک

اجاره مانند تمام قراردادها باید دارای شرایط مدنظر قانون‌گذار باشد تا آن قرارداد به موجب قانون قابلیت اجرا داشته باشد؛ شرایطی که برای قرارداد اجاره مدنظر قانون‌گذار است، شرایط عمومی صحت تمام قراردادها و شرایط اختصاصی قرارداد اجاره است.

شرایط عمومی مانند قصد و رضا و اهلیت طرفین قرارداد و… و از شرایط اختصاصی تعیین مدت و… است.

اجاره یک قرارداد موقت است در تنظیم قرارداد اجاره، تعیین زمان یکی از شرایط صحت قرارداد محسوب می‌شود و اگر مدت برای آن تعیین نشده باشد، این قرارداد اعتبار نخواهد داشت.

در فرضی که مالکی خانه خود را به مستأجر تحویل دهد و مستأجر آسیب‌هایی به خانه وارد کند و تعمیرات انجام ندهد، قراردادشان تمام شده و تخلیه نمی‌کند، چه اقدامی باید انجام داد؟

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی، توسط وکیل تخلیه فوری ملک به بررسی قرارداد اجاره پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی، می‌باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در انتهای مقاله درج شده‌اند، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهمی که در این مقاله توسط وکیل تخلیه فوری ملک پاسخ داده خواهند شد:

اگر مستأجر ملک را تخلیه نکرد موجر چه اقدامی باید انجام دهد؟

در صورت انقضای مدت اجاره، تخلیه فوری ملک اجاره‌ای چگونه است؟

بهترین وکیل تخلیه فوری ملک کیست؟

در پاسخ به این سوال که اگر مستاجر ملک را تخلیه نکرد؛ موجر چه اقدامی باید انجام دهد؛ وکیل تخلیه فوری ملک، بیان داشتند، با پایان یافتن مدت معمولا اجاره‌ دهنده از مستاجر می‌خواهد ملک را تخلیه کند.
اگر ملک با رضایت تخلیه شد که مشکلی پیش نمی‌آید، اما اگر در زمان تخلیه ملک اختلافی به وجود بیاید که به دنبال بررسی راه‌ حل قانونی برای تخلیه ملک هستید باید دلیل تخلیه قانونی داشته باشید.

برای اینکه درخواست تخلیه فوری ملک از سوی موجر قانونی باشد؛ باید شرایطی وجود داشته باشد:

  1. مدت اجاره تمام شده باشد.
  2. یا مستاجر بیش از ۳ ماه مبلغ اجاره را پرداخت نکرده باشد.
  3. یا اینکه کاری برخلاف قرارداد اجاره انجام داده باشد.

در این صورت می‌توانید خطاب به شورای حل اختلاف محل ملک خود، درخواست صدور دستور تخلیه را بنویسید.

تخلیه فوری ملک در صورتی که قرارداد اجاره عادی باشد:

ابتدا قبل از روند رسیدگی، به تقاضای تخلیه، وکیل تخلیه فوری ملک به فرضی پرداخته که موجر و مستاجر قرارداد اجاره را به صورت عادی منعقد کرده‌اند.
اگر قرارداد اجاره غیررسمی باشد، یعنی در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم نشده باشد، می‌توانیم برای تخلیه ملک دستور فوری بگیریم.

در خصوص قراردادهای عادی فرقی بین این که قرارداد به صورت دستی و بر روی‌ برگه تنظیم شده باشد و یا در آژانس املاک تهیه شده باشد وجود ندارد اما بهتر است که جهت دریافت کد رهگیری اجاره ملک، در دفاترین مشاورین املاک تنظیم گردد.

مشاوره حقوقی فوری تلفنی

حتی اگر قرارداد در دفاتر مشاورین املاک تنظیم شده باشد یا بین طرفین به صورت غیررسمی تنظیم شده باشد؛ باید دارای شرایط یک قرارداد قابل استناد باشد.

در برگه درخواست برای تخلیه که توسط موجر یا وکیل تخلیه فوری تنظیم می‌گردد؛ باید اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی و محل اقامت مستاجر و مشخصات عین مستاجره و مشخصات و تاریخ سند اجاره قید شود.

مقام قضایی دستور‌ دهنده تخلیه، در اجرای قانون روابط موجر و مستاجر سال ۱۳۷۶ و قانون مدنی، باید با بررسی مدارک رابطه استیجاری را ثابت کند و بعد از آن دستور تخلیه را صادر نماید.

در این حالت دیگر حق اعتراضی برای مستاجر یا شخص ثالث وجود ندارد و در صورت اعتراض یا ادعای هرگونه حق، طبق ماده ۵ قانون روابط موجر و مستاجر، می‌تواند دادخواست دهد که یک مساله جدا است و کاری به دستور تخلیه ندارد.
وکیل تخلیه فوری ملک

تخلیه فوری ملک در صورتی که قرارداد اجاره رسمی باشد.

با توجه به اینکه سند رسمی حق و حقوق بیشتری به دارنده آن می‌دهد؛ وکیل تخلیه فوری ملک بیان داشتند که تخلیه فوری ملک در صورتی که قرارداد اجاره رسمی باشد؛ مدت زمان بیشتری را طی خواهد کرد زیرا در این صورت با صدور حکم مستأجر حق تجدید‌ نظر‌خواهی پیدا می‌کند.

بعد از طی این مدت اگر حکم به نفع موجر (مالک) صادر شود، تازه باید از دفترخانه‌ای که قرارداد اجاره را تنظیم کرده تقاضای صدور اجراییه نمود، در آن صورت نیز باز مدت ۱۰ روز اعتراض برای مستأجر به وجود می‌آید.

بعد از مدت مذکور اگر اعتراضی به اجراییه نشود، می‌توانید مستاجر را به تخلیه مجبور کنید.

مشاوره حقوقی آنلاین فوری با وکیل ثبتی

در صورتی که مدعی ورود خسارت به مورد اجاره از سوی مستاجر باشیم یا او اجاره‌ بها یا پول شارژ و… را پرداخت نکرده باشد، نمی‌توانیم خودمان شخصا این مبلغ را که از ودیعه‌ (پول پیش) او کم کنیم.

بلکه برای رسیدن به حق خود باید با مراجعه به دادگاه دادخواست مطالبه ضرر و زیان به میزان مبلغ مورد ادعای خود را به دایره اجرای دستور تخلیه تقدیم کنیم.

در این صورت دایره اجرای دستور تخلیه، تمام مبلغ ودیعه را به مستاجر تسلیم نمی‌کند، تا پس از صدور رای دادگاه، مطالبات شما را از آن کسر نماید و باقیمانده را به مستاجر برگرداند.

انقضای مدت اجاره

چنانچه مدت اجاره تمام شده باشد و مستأجر، ملک مورد اجاره را تخلیه نکند با چند حالت مواجه خواهیم شد که وکیل تخلیه فوری ملک به بررسی آنها خواهند پرداخت:

باید دقت داشت که قرارداد اجاره تابع مقررات کدام‌ قوانین اماکن استیجاری می‌باشد، به عنوان مثال چنانچه ملک تجاری مشمول قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۵۶ باشد.

دادگاه در خصوص صدور حکم فسخ اجاره و تخلیه عین مستاجره باید مقررات مواد ۱۲ تا ۱۷ قانون روابط موجر و مستاجر سال 56 را در نظر بگیرد.

کاربرد چک ضمانت تخلیه

چنانچه ملک مورد اجاره مسکونی و مشمول قانون مذکور یا قانون مدنی و یا قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۱۳۶۲ یا فاقد شرایط شکلی تنظیم قرارداد اجاره مطرح در قانون روابط موجر و مستاجر سال ۷۶ (فقدان گواهی ۲ نفر شاهد در قرارداد اجاره) باشد، موجر باید مبادرت به تقدیم دادخواست تخلیه کند و رسیدگی به آن نیز تابع تشریفات قانون آیین دادرسی مدنی خواهد بود.

اما چنانچه قرارداد اجاره تنظیمی تابع مقررات قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۱۳۷۶ وفق مقررات مواد ۲، ۳ و ۴ قانون مذکور، ظرف مدت یک هفته پس از تقاضای تخلیه از سوی موجر، دستور تخلیه پس از تودیع (سپردن) ودیعه (پول پیش) و مبلغ قرض‌الحسنه مندرج در قرارداد توسط موجر به صندوق سپرده دادگاه یا دایره اجرای ثبت صادر و توسط ضابطان قوه قضاییه دستور اجرا انجام خواهد گرفت.

نکته مهم و وجه تمایز قانون روابط موجر و مستاجر سال 1356 و 1376 و قوانین مربوط به اجاره در قانون مدنی؛ حق سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت است که در قوانین این سال‌ها پیش‌بینی شده است اما در قانون مدنی به آن اشاره‌ای نشده است.

در خصوص حق سرقفلی و حق کسب و پیشه باید بیان نمود که این دو حق صرفا در خصوص املاکی که برای انجام اعمال تجاری اجاره داده می‌شوند؛ وجود دارد و در خصوص املاک مسکونی وجود ندارند.

در ادامه وکیل تخلیه فوری ملک، به بررسی نمونه دادخواست تخلیه فوری ملک، خواهند پرداخت.

نمونه دادخواست تخلیه فوری ملک

دادخواست تخلیه فوری ملک (دستور تخلیه یا تخلیه فوری)

خواهان: ………..
خوانده: ……….
وکیل: محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری
تعیین خواسته و بهای آن: تقاضای صدور دستور تخلیه عین مستاجره به جهت انقضای مدت اجاره و مطالبه کلیه خسارات دادرسی

دلایل و منضمات:
1- وکالت‌نامه
2- کپی مصدق (تایید شده) قرارداد اجاره
3- کپی مصدق سند مالکیت

شرح دادخواست

ریاست محترم شورای حل اختلاف

ضمن عرض ادب و احترام در خصوص دادخواهی موکل مراتب را به شرح ذیل به استحضار عالی می‌رساند؛

1- به موجب قرارداد اجاره منعقده بین موکل و خوانده محترم منافع شش دانگ یک واحد آپارتمان واقع در تهران………….. از تاریخ 1398/10/01 لغایت 1398/11/01 (یک ماه کامل) در ازای یک میلیون و پانصد هزار تومان به ایشان واگذار گردید.
2-متأسفانه علی رغم انقضای مدت قرارداد اجاره، مستاجر از تحویل عین مستاجره خودداری نمودند.

لذا با عنایت به مطالب معنونه (عنوان شده) تقاضای صدور دستور تخلیه به انضمام (همراه) مطالبه کلیه خسارات دادرسی مورد استدعا می‌باشد.
با تجدید احترام

چنانچه شرح دادخواست بیش از یک صفحه باشد از صفحات مخصوص ادامه شرح دادخواست استفاده شود.

بهترین وکیل تخلیه فوری ملک

بهترین وکیل تخلیه فوری ملک، شخصی است که علاوه بر آنکه دارای دانش و مهارت کافی حقوقی می‌باشد، به طور تخصصی و دقیق از روند دادرسی و میانبرهای حقوقی مربوط به پرونده‌های روابط موجر و مستاجر اطلاع دارد.

یک وکیل می‌تواند با توجه به مواد قانونی مختلف و راه‌هایی که قانون پیش‌بینی نموده، زمان صدور حکم را بسیار کم نماید.

مشاوره حقوقی روابط موجر و مستاجر

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اجاره و خرید و فروش املاک هستید و نیازمند دریافت مشاوره از وکیل تخلیه فوری ملک هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه تخلیه فوری ملک، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

مرجع رسیدگی به دعوای تخلیه ملک کجاست؟

با توجه به عادی یا رسمی بودن قرارداد، ممکن است در شورای حل اختلاف، دادگاه عمومی حقوقی یا اداره اجرای ثبت رسیدگی شود.

چه مدارکی برای دستور تخلیه فوری قرارداد لازم است؟

حداقل 2 شاهد،کتبی بودن قرارداد،امضای طرفین قرارداد، ذکر مدت در قرارداد، ذکر مبلغ در قرارداد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

مرجع رسیدگی به دعوای تخلیه ملک کجاست؟

با توجه به عادی یا رسمی بودن قرارداد، ممکن است در شورای حل اختلاف، دادگاه عمومی حقوقی یا اداره اجرای ثبت رسیدگی شود.

چه مدارکی برای دستور تخلیه فوری قرارداد لازم است؟

حداقل 2 شاهد،کتبی بودن قرارداد،امضای طرفین قرارداد، ذکر مدت در قرارداد، ذکر مبلغ در قرارداد.

4.8/5 - (25 امتیاز)

8 دیدگاه

  • سلام، وقت بخیر. بنده مستاجری دارم که حدود چهار ماه است که اجاره بها را پرداخت نمیکند. میخواهم بدانم چگونه میتوانم فورا ملکم را که در تصرف مستاجر است تخلیه کنم؟

    • سلام. جهت تخلیه فوری ملک با توجه به بند 9 ماده 14 قانون روابط موجر و مستاجر به شرایط زیر توجه نمایید:
      در صورتی که مدت اجاره منقضی شده باشد و یا مستاجر بیش از سه ماه از پرداخت مبلغ اجاره بها امتناع ورزد و یا در صورت شرط عدم انتقال به غیر، اجاره داده باشد یا محل مورد اجاره را مورد استفاده غیر مشروع کرده باشد، موجر می‌تواند به شورای حل اختلاف محل وقوع ملک مراجعه کند و دادخواست دستور تخلیه ارائه دهد.
      جهت دریافت اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067662

  • سلام وقتتون بخیر، می‌خواستم بدونم اگر ملک را به کسی اجاره بدهیم اما او پس از پایان مدت اجاره هنوز تخلیه نکرده باشد، چه کاری می‌تونیم بکنیم؟

    • سلام، تخلیه زمانی انجام خواهد شد که مدت زمان اجاره تمام شده باشد و زمانی که پس از پایان مدت اجاره مستاجر نمی‌خواهد ملک را تخلیه کند در این صورت تحت شرایطی می‌توان دستور تخلیه ملک را گرفت.
      در صورتی که اجاره نامه عادی باشد و دارای دو شاهد باشد و در دو نسخه باشد می‎توان با رجوع به شورای حل اختلاف دستور فوری تخلیه گرفت.
      در این صورت دستور تخلیه صادر خواهد شد، دستور تخلیه این ویژگی را دارد که دادگاه بدون تشکیل جلسه دادرسی با بررسی بدون حضور طرفین فوری دستور تخلیه می‌دهد.
      اما در صورتی که یکی از این شرایط نباشد شخص باید حکم تخلیه بگیرد که در اینجا برخلاف دستور تخلیه نیازمند تشکیل جلسه دادرسی هستیم و حکم صادره هم قابل اعتراض می‌باشد.
      جهت دریافت اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067663

    • سلام وقت شما بخیر
      مدت اجاره منقضی شده باشد.
      یا مستاجر بیش از ۳ ماه مبلغ اجاره را پرداخت نکرده باشد.
      یا اینکه کاری برخلاف قرارداد اجاره انجام داده باشد.
      البته شرط عدم پرداخت بیشتر از سه ماه در اجاره نامه بصورت چاپی درج شده است و امکان تغییر با توافق طرفین دارد.

  • سلام، حکم تخلیه گلخانه‌ام را گرفته‌ام از آنجا که حکم تخلیه زمان‌بر است آیا می‌توانم در این فرصت دادخواست الزام به تعمیرات اساسی، مطالبه اجرت المثل اجاره و الزام به بردن مشتری را بنمایم و نیز درخواست مبلغ چک‌های برگشتی که از بابت اجاره داده بودند؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      اجرای دستور تخلیه اماکنی مانند گلخانه که بر اساس قانون روابط مؤجر و مستأجر سال 1376 اجاره شده‌اند معمولاً ظرف یک هفته انجام می‌پذیرد واصلاً زمان‌بر نیست. تعمیرات اساسی بر اساس قانون اجاره و قرارداد‌های تنظیمی اجاره برعهده مؤجر می‌باشد. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در زمینه تخلیه ملک با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *