نمونه شکایت از بانک

نمونه شکایت از بانک

نمونه شکایت از بانک


با موضوع نمونه شکایت از بانک با شما هستیم.

 

وکیل شکایت از بانک، در خصوص شکایت از بانک بیان داشتند، متاسفانه افکار عمومی در جامعه به سمتی جهت یافته است، که بانک‌ها را مبری (دور و خالی) از خطا می‌دانند و حتی فکر شکایت از بانک به ذهن کمتر کسی خطور خواهد کرد.

بنابراین باید این آگاهی در جامعه توسعه یابد که بانک یک شخصیت حقوقی است، که توسط اشخاص حقیقی اداره و امکان دارد مرتکب تخلف و یا حتی اشتباه نیز شوند و سرنوشت یک عملیات بانکی را بر خلاف قوانین پیش ببرند.

شکایت از بانک دولتی

بانکداری شرعی و  اسلامی نقش تعیین کننده‌ای، در فرایند توسعه اقتصاد اسلامی در جهت راه خدمات بانکی بدون ربا در کشور عزیزمان ایران ایفا می‌نماید.

در این راستا  تلاش شده است، در سایه قوانین بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار بانک‌ها در حدود ظرفیت‌های قانونی موجود اقدام به فعالیت در عرصه پولی و بانکی نمایند.

اما سوء برداشت و تخلف از قواعد حاکم بر عملکرد بانک‌ها موجب دور شدن از مسیر مذکور گردیده و در عمل شرایطی را ایجاد نموده که موجب تضرر (ضرر کردن) افراد حقیقی و حقوقی طرف قراردادهای بانکی می‌شود.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل شکایت از بانک پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

مشاوره حقوقی تسهیلات بانکی

گاهی با صدور اجراییه‌های غیر منصفانه اخلال در فعالیت‌های شغلی و حتی امرار معاش افراد جامعه رخ می‌دهد، به همین جهت نیز از چندی پیش تا کنون در رسانه‌ها و جراید مراجع تقلید در فرمایشات خود به برخی اقدامات غیرشرعی بانک‌ها اشاره نموده‌اند.

به طورکلی امروزه نظام صحیح بانک‌داری در یک کشور، تاثیر به سزایی در رشد و شکوفایی اقتصاد آن کشور و جامعه خواهد داشت و در هر محدوده حداقل یک بانک یا موسسه مالی وجود دارد، که همه افراد به نوعی با آن‌ها در ارتباط هستند و احتمال وقوع مشکلات حقوقی بین آن‌ها وجود دارد اما اغلب افراد نمی‌دانند، در چه مواردی حق با خودشان و در کدام موارد حق با بانک است و چگونه می‌توانند جهت مطالبه حقوق خود از بانک شکایت نمایند.

در خصوص نحوه رسیدگی و شکایت مطابق ماده 44 قانون پولی و بانکی و ماده 10 قانون دستورالعمل‌های بانک و موسسات، عمل می‌گردد.

در گروه وکلای کیفری مهر پارسیان، تیم پژوهشی توسط  وکیل شکایت از بانک، به بررسی موضوع شکایت از بانک پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید

نکات مهم نمونه شکایت از بانک

راهکار شکایت کیفری از بانک در دادگاه چیست؟
بهترین وکیل برای شکایت از بانک چگونه قابل دسترسی است؟
راه کار اثبات حق در دعاوی بانکی چیست؟

نحوه شکایت کیفری از بانک

وکیل شکایت از بانک در خصوص نحوه شکایت از بانک اظهار داشتند، اگر بانک‌ها در عملیات بانکی و تسهیلاتی (وام) که به مشتریان خود ارائه می‌دهد، علاوه بر حفظ منافع بانک، منافع مشتریان را نیز در نظر بگیرند، که تاثیرات مثبت چنین اقداماتی متوجه نظام مالی و اقتصادی آن جامعه خواهد بود.

البته در فرضی که بانک‌ها با انعقاد قراردادهای صوری و دریافت سود و جریمه‌های کلان (بسیار بالا)،  تنها به فکر کسب سود و جبران کاهش ارزش تسهیلات اعطایی به مشتریان خود هستند، روز به روز باید شاهد ورشکستگی و بسته شدن واحد‌های تولید و بنگاه‌های اقتصادی در کشور باشیم.

بانک‌های ایرانی دارای شخصیت حقوقی مستقل می‌باشند، پس در صورت ارتکاب جرم، شخص حقوقی بانک قابل تعقیب و مجازات است.

وکیل بانکی چیست؟

به گفته وکیل شکایت از بانک، شکایت کیفری از بانک در صورتی امکان‌پذیر است، که شخصیت حقوقی بانک در قبال مشتریان خود مرتکب اعمال مجرمانه مانند تخلف از قوانین و مقررات بانکی شود، می‌توان از شخص حقوقی بانک شکایت کیفری نمود.

مقررات ماده ۱۴۲ قانون مجازات اسلامی در این خصوص بیان می‌دارد:
در مسئولیت کیفری اصل بر مسئولیت شخص حقیقی (انسان) است و شخص حقوقی (مانند موسسات و شرکت‌ها) در صورتی دارای مسئولیت کیفری است، که نماینده قانونی شخص حقوقی (شرکت و موسسه) به نام یا در راستای منافع آن مرتکب جرمی شود.

مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی (شرکت و موسسه) مانع مسئولیت اشخاص حقیقی مرتکب جرم نیست.
همانطور که ملاحظه می‌فرمایید نظام حقوقی ایران، برای اشخاص حقوقی مسئولیت کیفری قائل شده است.

چنانچه شخص حقوقی مرتکب جرم شود، طبق قانون قابل تعقیب و مجازات خواهد بود.
البته باید بدانید، شخص حقوقی در صورتی قابل تعقیب و مجازات است، که ارتکاب جرم از سوی نمایندگان شخص حقوقی و در راستای منافع شخص حقوقی انجام شود.

وکیل رفع سوء اثر چک

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای، دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان مسسات اعتباری را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ نمود.

با صدور این دستورالعمل، مشتریان بانک‌ها و موسسات اعتباری در صورت اعتراض به عملکرد نهادهای مزبور در زمینه انجام عملیات بانکی یا ارائه خدمات بانکی باید درخواست خود مبنی بر رسیدگی به موضوع را ابتدا به بانک یا موسسه اعتباری مربوطه ارائه کنند و نهادهای مورد نظر نیز موظف هستند، ظرف مدت حداکثر سی روز کاری از تاریخ وصول نامه نسبت به رسیدگی به موضوع و ارائه پاسخ مکتوب به مشتری اقدام نمایند.

موارد مورد تاکید در بخشنامه شکایت از بانک 

وکیل شکایت از بانک اذعان نمودند، موضوع رسیدگی به شکایت مشتریان از بانک‌ها و موسسات اعتباری توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امری است، که از سالیان پیش مطرح بوده و مدیریت‌کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری این بانک نسبت به رسیدگی به شکایات یاد شده اقدام می‌کرده است.

لیکن با وجود تمام اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته، به دلیل افزایش تعداد بانک‌ها و موسسات اعتباری تحت نظارت این بانک و تنوع عملیات انجام شده و خدمات ارائه شده توسط نهادهای مذکور، بازنگری در فرآیند رسیدگی به این قبیل شکایات اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

مشاوره حقوق بانکی

بر این مبنا، اهمیت رسیدگی شایسته، چه از لحاظ ماهوی (ماهیت) و چه از جنبه شکلی، به این‌گونه شکایات که از یک سو اکنون به یک مطالبه عمومی از سوی آحاد جامعه تبدیل شده و از سوی دیگر، موجبات ارتقای کیفیت عملکرد مؤسسات مزبور و افزایش سطح رضایتمندی اقشار مختلف مردم را فراهم می‌کند، بانک را بر آن داشت تا در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های نوین مدنظر و با طراحی یک مدل نظارتی در زمینه رسیدگی به شکایات مشتریان مؤسسات اعتباری، نسبت به تدوین مجموعه ضوابطی برای تعیین ساختار و نحوه رسیدگی به این قبیل شکایات اقدام کند.

تجارب شکایت از بانک

تجارب سال‌های پیشین وکیل متخصص بانکی نشان می‌دهد به منظور افزایش کیفیت رسیدگی به شکایات مشتریان مؤسسات اعتباری، ضرورت دارد برخی نکات مدنظر قرار گیرد که مهم‌ترین آن‌ها از نظر وکیل شکایت از بانک به شرح زیر می‌باشند:

1- لزوم تسریع و تسهیل در امر رسیدگی به شکایات.
2- لزوم وجود مقررات مشروح و فرآیند تعریف شده در بانک مرکزی و ساختار بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، در خصوص نحوه رسیدگی به شکایات.
3- لزوم اتخاذ تصمیم نهایی و قطعی از سوی بانک مرکزی در خصوص شکایات و اطمینان از اجرای تصمیمات اتخاذ شده.
4- لزوم وجود وحدت رویه در سطح بانک‌ها و مؤسسات اعتباری برای رسیدگی به شکایات و به تبع آن، ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای مشتریان.

شکایت آنلاین از پزشکی قانونی

بر این اساس، وکیل نمونه شکایت از بانک در نظر داشت، نکات مذکور و تجارب و دغدغه‌های موجود در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به منظور تهیه مقررات مشروح و ترسیم فرآیند مشخص برای رسیدگی به این‌گونه شکایات، نسبت به تدوین «دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان مؤسسات اعتباری» اقدام نماید.

دستورالعمل مزبور پس از تدوین، به منظور اخذ نقطه نظرات صاحب‌نظران و کارشناسان امر، برای بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ارسال شد و پس از اخذ نقطه نظرات مطرح شده و انجام بررسی‌های لازم در این بانک، نسخه نهایی آن برای تصویب، تقدیم شورای پول و اعتبار شد.

در نهایت، دستورالعمل یاد شده در یک هزار و یکصد و نود و سومین جلسه مورخ 1393/11/07 آن شورا مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

دستورالعمل نحوه شکایت از بانک‌ها و موسسات اعتباری

دستورالعمل نحوه شکایت از بانک‌ها و موسسات اعتباری به گفته وکیل شکایت از بانک به شکل ذیل می‌باشد:

۱- مشتریان بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در صورت اعتراض به عملکرد نهادهای مزبور در زمینه انجام عملیات بانکی یا ارائه خدمات بانکی باید درخواست خود مبنی بر رسیدگی به موضوع را ابتدا به بانک یا مؤسسه اعتباری مربوطه ارائه نمایند.

نهاد مورد نظر موظف است ظرف مدت حداکثر سی روز کاری از تاریخ وصول نامه، نسبت به رسیدگی به موضوع و ارائه پاسخ مکتوب به مشتری اقدام نماید.

۲- چنانچه مشتری نسبت به پاسخ دریافتی از بانک یا مؤسسه اعتباری اعتراض داشته باشد، می‌تواند تقاضای خود مبنی بر رسیدگی مجدد به موضوع را همراه با پاسخ دریافتی از بانک یا مؤسسه اعتباری و مستندات مربوط، به معاونت نظارتی بانک مرکزی ارائه نماید و معاونت مزبور نسبت به رسیدگی اقدام می‌نماید.

وکیل دعاوی بانکی شمال تهران

۳- بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف‌اند دستورات معاونت نظارتی بانک مرکزی در رابطه با نتیجه بررسی شکواییه از سوی این بانک را ظرف مدت حداکثر ده روز کاری از تاریخ وصول‌نامه به مرحله اجرا گذارند.

در صورتی که به دستور آن معاونت اعتراض داشته باشند، مدیرعامل بانک یا مؤسسه اعتباری یا قائم‌ مقام وی می‌توانند مراتب را ظرف مدت ده روز کاری از تاریخ ابلاغ دستور، جهت بررسی مجدد به معاونت نظارتی این بانک ارسال نماید.

نظر معاون نظارتی بانک مرکزی در این زمینه قطعی و برای بانک یا مؤسسه اعتباری لازم‌الاجرا می‌باشد.

اوصاف قرارداد بانکی 

طبق اظهارات وکیل شکایت از بانک، لازم‌ الاجرا بودن بدون قید و شرط قراردادهای بانکی در ماده ۷ «قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی و کاهش هزینه‌های طرح و تسریع در اجرای طرح‌های تولیدی و افزایش منابع مالی و کارآیی بانک‌ها» تصریح شده است.

در واقع، قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی، همزمان قرارداد بانکی را در حکم اسناد رسمی و در حکم اسناد تجاری محسوب کرده است.

در شکایت از بانک، مقایسه قرارداد بانکی با اسناد تجاری در  ماده ۷ قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی هیچ منطقی ندارد، چرا که قرارداد بانکی هرگز در زمره (گروه یا دسته) اوراق بهادار نیست و صرف اینکه اجرای یک قرارداد با تضمین‌ها یا وثیقه‌هایی همراه باشد، آن را دارای تمامی مزایای اسناد تجاری نمی‌کند.

بهترین وکیل متخصص در زمینه شکایت از بانک کیست و دارای چه ویژ‌گی‌هایی می‌باشد:

بهترین وکیل شکایت از بانک، باید تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد و از تمام قوانین پولی و بانکی و قانون تجارت و دستورالعمل بانک‌ها آگاه باشد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع شکایت از بانک هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.

اسناد تجاری، چه اسنادی هستند؟

هر سندی که در مبادلات تجاری یعنی مبادلات ناشی از اعمال تجاری مورد استفاده قرار گیرد، مثل چک، سفته، اوراق قرضه و… سند تجاری می‌باشد.

باتوجه به قانون جدید می‌توان چک سفید امضا صادر نمود؟

خیر، در قانون جدید چک، صدور چک سفید امضا غیر قانونی می‌باشد.

 

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی
دفتر وکالت وکیل آنلاین ملک دکتر مهری در تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر.

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
معرفی بهترین وکیل ملکی.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.
معرفی بهترین وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در همه ساعات شبانه روز.
معرفی بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری و حقوقی در تهران
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
معرفی بهترین وکیل دعاوی بانکی و پولی.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل دادسرای جرایم امنیت اخلاقی، اقتصادی و پولشویی
نشانی بهترین وکیل ملک محمد رضا مهری شمال تهران

وظایف وکیل متخصص بانکی چیست؟

‌مهمترین وظیفه وکیل دعاوی بانکی این است که علاوه بر طرح دعاوی بانکی قضایی علیه اشخاص، در دادگاه‌های حقوقی یا در مراجع انتظامی حاضر شود و از حقوق موکل خود دفاع کند.

انواع دعاوی بانکی چیست؟

مطالبه وجوه نقد، الزام به انجام تعهدات، الزام به تنظیم سند رسمی، دعوای ورود ثالث، جلب ثالث یا دعوای متقابل و ...

مشاوره با وکیل بانکی قبل و بعد از قراردادهای بانکی چه تاثیری دارد؟

مشاوره با وکیل متخصص بانکی قبل از انعقاد قرارداد بانکی موجب می‌شود اشخاص آگاهی لازم جهت بازپرداخت تعهدات بانکی را داشته باشند و از ضرر و زیان‌های ناخواسته جلوگیری خواهد شد.

4.9/5 - (123 امتیاز)

53 دیدگاه

  • سلام خدمت جناب وکیل مهری

    آیا بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی نیز ملزم به رعایت قوانین و مقررات آمره بانک مرکزی می باشند؟

    • سلام وقت به خیر

      مطابق ضوابط تاسیس بانک غیر دولتی مصوب ۱۳۷۹/۰۹/۲۰ شورای پول و اعتبار، بانک غیر دولتی می تواند با مجوز بانک مرکزی و در چارچوب قانون پولی بانکی مصوب ۱۳۵۱، قانون عملیات بانکی بدون ربا و همچنین #اساسنامه خود، به کلیه عملیات بانکی مجاز مبادرت ورزد.

      موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان

      • با سلام خدمت استاد گرامی جناب آقای مهری
        سوالی داشتم آیا اگر موسسه و بانکی تسهیلات با سود خلاف و بسیار بیشتر از مصوبه شورای پول و اعتبار به اینجانب داده و منهم با مشقت تسویه کرده ام الان میتوانم به کمک شما برای احقاق حقم شکایت کنم آیا به نتیجه میرسد؟

  • سلام . ایا بانک میتواند بیشتر از آنچه در چهارچوب قوانین تصویب شده در خصوص اعطای تسهیلات به مشتری حقیقی میباُشد در خواست های دیگری که نیاز نیست داشته باشد مثال :بجای ۳ ضامن معتبر ۴ ضامن و بجای ۱ فقره چک ۲ فقره درخواست کند و مُشتری را در مضیقه قراردهد؟با تشکر

    • سلام قطعا بانکهای فعال در کشور باید بر اساس دستورالعملها و بخشنامه های ابلاغی بانک مرکزی در اجرای سیاست های شورای پول و اعتبار حرکت کنند و هر مطلبی خلاف این جهت قابل شکایت خواهد بود.

  • سلام وقت به خیر خدمت جناب دکتر مهری عزیز
    آیا امکان صدور اجرائیه بر روی سند رهنی فاقد امضای تسهیلات گیرنده وجود دارد؟

    • سلام

      اساسا در شبکه بانکی، ضمانت به صورت ضم ذمه صورت می گیرد و لذا برای پرداخت بدهی، ذمه راهن به ذمه بدهکار اصلی ضمیمه می‌گردد و به صورت کلی بانک در مراجعه به بدهکار اصلی یا راهن برای وصول طلب مختار است. در عین حال مفهوم رهن مستعار نیز دقیقا همین است. 

      عقد رهن به تبع قرارداد داخلی تسهیلات با مشتری صورت گرفته و رابطه داین و مدیونی ایجاد شده و در سند رهنی صرفا در مقام اشتغال ذمه راهن مستعار می‌باشیم، نه مدیون اصلی! لذا عدم امضای قرارداد توسط تسهیلات گیرنده نباید خللی در روند وصول مطالبات از محل سند رهنی ایجاد نماید. 

      در مقابل برخی ادارات ثبت به استناد ماده 107 آیین نامه اجرا که “بر صدور اجرائیه علیه راهن علاوه بر بدهکار اصلی” تاکید دارد، اعتقاد دارند که امکان صدور اجرائیه بر روی سند رهنی فاقد امضای تسهیلات گیرنده وجود ندارد که این استدلال خالی از وجه به نظر می رسد چراکه به ماده مزبور صرفا در مقام بیان لزوم صدور اجرائیه علیه راهن یا راهنین می باشد و در مقام بیان لزوم صدور اجرائیه علیه بدهکار اصلی نیست.

        • سلام بستگی داره که اگر قصور یا تقصیری داشته باشه ممکنه تخلف و یا حتی جرم باشه.
          باید موضوع بررسی بشه تا بتونیم جواب درست بهتون بدیم.

  • اینجانب چندین سال پیش ضامن وام فردی در بانک خصوصی شدم ،بعد از گذشت چندین سال ( به علت عدم عودت اقساط وام به توسط وام گیرنده ) بانک بنده را ملزم به عودت اصل وام یا کل اقساط + سود و دیرکرداعلام و در نهایت به توسط اینجانب تسویه شد. آیا می توانم بر علیه بانک مربوطه شکایت کنم ، از چه طریق و کدام اداره و غیره خواهشمندم مرا راهنمایی فرمائید. باتشکر نوری شماره تماس 09142252241-09148371754

    • سلام ارتباطی به بانک نداره شما میتونین علیه کسی که بدهیش رو پرداخت کردین در دادگاه حقوقی طرح دعوی کننید و وجه پرداختی رو از ایشون مطالبه بفرمایید

  • سلام ضامن دوپسرم شدم یه 50میلیون و30میلیون وام گرفتن ولی در کارشان شکست خوردند دریک مرحله 30میلیون پرداخت کردیم وضع فرزندانم بکلی بهم خورد زندگییشان از هم پاشید من ماندم وبانک هرچه خواستم کمکی کنند گفتن بانک خصوصی است کاری نمیشود کرد الان 50تومانی شده 120 میلیون و30میلیونی شده 110 با سود 30یا بالاتر میباشد ایا راه نجاتی هست لطفا راهنمایی فرماءید

    • با سلام

      با مراجعه به مرجع تقلید و گرفتن استفتا در مورد ربا از ایشان و ارائه در دادگاه تمامی جرائم دیرکرد و سودهای مرکب یخشیده خواهد شد و فقط مبلغ واقعی وام قید شده در قرارداد مثلا 50 میلیون در انتهای قرارداد میشود 75 میلیون را باید پرداخت نمایید

  • سلام
    اينجانب از بانك سپه ١٣٩٩/٦/٢٨ براي فرزندم مبلغ يكصد ميليون تومان وام ازدواج گرفته ام .
    تاريخ سررسيد اقساط ٢٨ هر ماه است اما من وقتي حقوق مي گيرم اقساط پرداخت مي كنم يعني نهايتا سه روز با تاخير
    اما الان متوجه شدم كه بانك به دليل اين چند روز تاخير حدودا ٤٩٠ هزارتومان جريمه ي تاخير كم كرده و به ضامنچند بار اخطار فرستاده
    با توجه به اينكه وام ازدواج ٤ درصد كارمزد دارد آيا اين مقدار جريمه تاخير براي اين مدت يكسال و اندي طبيعي است ؟
    لطفا اگر زحمتي نيست راهنمايي فرماييد
    باسپاس از بذل محبت شما

    • سلام دوست عزیز
      در این مورد نیاز به توضیح بیشتر می‌باشد، تا مشخص شود که مدت بازپرداخت وام چندسال است و مبلغ اقساط در هرماه حدودا چقدر است. معمولا حدود ۸ درصد جریمه تاخیر پرداخت اقساط در هر ماه لحاظ می‌شود، که با ۴ درصد سود اصل وام در مجموع ۱۲ درصد می‌شود. البته چون آیین‌ نامه بانکها متفاوت است، بهتر برای کسب اطلاعات دقیق‌تر به بازرسی بانک مربوطه مراجعه نمایید.

    • سلام
      جهت گرفتن وام، سند خانه را بعنوان وثیقه در رهن بانک گذاشتم. حال که کل اقساط را پرداخت و تسویه کردم. دستور فک رهن سند ملکی را منوط به تسویه یا پاسخ بانکی که برای همکارم ضامن شدم و نامه کسر از حقوق و چک براش دادم، قرار دادند.در صورتی که سند ملکی ضمانت وام خودم بوده.
      از نظر قانونی این کار درست است.ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • با سلام
    من واسه وام ازدواج ثبت نام کردم مدارک و ضامن بردم بعد پول رو به حساب نریختن بعد چند روز زنگ زدن که شما از سامانه حذف شدید!!!!این جوابش چه میشه..ادم ضامن میبره که وام رو بدن

    • سلام وقت بخیر
      بنده قبل از اسفند ۱۴۰۰ از بانک ۲۰۰ م وام گرفتم که حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیون مسدودی داشته و از آنجایی که بخشنامه ممنوعیت مسددی در اسفند ۱۴۰۰ تصویب شده آیا رفع مسدودی با این بخشنامه برای وام های قبل از این تاریخ امکان پذیر است؟

      • سلام وقت شما بخیر
        اثر قانون نسبت به آینده است و در صورتی که بانک‌ها بخشی از تسهیلات را بلوکه کرده باشند؛ می‌بایست به آن بخش از پول بلوکه شده، علی الحساب تعلق بگیرد.

  • بادرود
    موسسه کاسپین جهت وامی که قبلا از “تعاونی منحله فرشتگان” گرفته بودم ومدتها بلاتکلیف بود،چک و سفته های من رو به اجراگذاشت ،دادگاه هم پس از کارشناسی حسابرسی پرونده علاوه براینکه رای به “بی حقی موسسه” داده اعلام کرده که من نزدیک به* 5 میلیون تومن هم پول اضافه پرداخت کردم (چون سود وام 21%بوده ولی تعاونی فرشتگان برای من32% محاسبه کرده بود)،موسسه کاسپین هم به نظر کارشناس و رای صادره از دادگاه اعتراضی نداشته!

    حالا سوالم اینه که:آیا میشه برای این رای صادره، دادخواست صدور اجراییه داد و اون پول اضافی که پرداخت کردم بعلاوه چک و سفته ها رو پس بگیرم؟؟

    • سلام و احترام
      اگر موسسه اعتباری یا بانک محکوم به پرداخت شده باشه بله میتونین درخواست صدور اجرائیه کنید.
      اما با توجه به اینکه از روند پرونده و همچنین حکم دادگاه علیه بانک اطلاعی نداریم نمیتونیم دقیق راهنمائیتون کنیم.

      • آیا دادخواست استرداداسنادضمانت (چک وسفته)و استرداد اقساط مازاد پرداختی رو باهم “یکجا در یک دادخواست” علیه موسسه بانکی میشه مطرح کرد؟یا نه جدا جدا باید دادخواست مالی وغیرمالی تنظیم کرد؟
        ممنون میشم این سوال آخر هم پاسخ بدید.

  • فردی با کلاهبرداری از من چند تا کارت بانکی گرفته که متاسفانه اقدام به سوء استفاده کرد. وقتی فهمیدم که شاکی داشت و پلیس فتا خودش حساب رو بسته، بقیه حساب ها رو هم خودم رفتم درخواست دادم. الان بعد دو ماه متوجه شدم که بانک فراموش کرده مسدود کنه و متهم مبلغ 35 میلیون دیگر کلاهبرداری کرده. الان چطور از بانک شکایت کنم چون برگه ای که امضا کردم تک برگ هست و مدرکی ندارم.

    • سلام وقت شما بخیر
      شما باید درخواست یا شکوائیه خود را مطابق “دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان مؤسسات اعتباری” مصوب شورای پول و اعتبار که طی بخشنامه ای به کلیه بانکها و مؤسسات اعتباری ابلاغ گردیده؛ به واحدهای بازرسی و یا سامانه رسیدگی به شکایت بانک یا مؤسسه اعتباری مربوطه منعکس نمایید. در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب و یا اعتراض به پاسخ بانک عامل، مراتب را به همراه مستندات درسامانه این بانک ثبت فرمایید. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات لازم و مشاوره با وکیل متخصص در امور بانکی با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام. 4 سال پیش مبلغ 54 میلیون از حساب بانکی من به صورت اینترنتی دزدی شده که در 5 مرحله به 4 حساب مختلف واریز شده. نمیدونم گوشیم هک شده یا حسابم. الانم پرونده ام بدون مشخص شدن بسته شده. باید از بانک شکایت کنم. برای شکایت از بانک توانایی مالی ندارم میخواستم بدونم راهی داره چیکار میشه کرد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر توانایی مالی برای پرداخت هزینه دادرسی ندارید، میتوانید همزمان با تقدیم دادخواست اصلی، دادخواست اعسار از هزینه دادرسی را طرح نمایید و جهت اثبات حداقل دو شاهد عادل را معرفی نمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      مشتریان بانکها و موسسات اعتباری در صورت اعتراض به عملکرد نهادهای مزبور در زمینه انجام عملیات بانکی یا ارایه خدمات بانکی باید درخواست خود مبنی بر رسیدگی به موضوع را ابتدا به بانک یا موسسه اعتباری مربوطه ارایه کنند و نهاد موردنظر موظف می باشند ظرف مدت حداکثر سی روز کاری از تاریخ وصول نامه نسبت به رسیدگی به موضوع و ارایه پاسخ مکتوب به مشتری اقدام نمایند.

  • سلام جناب من دیروز رفتم بانک حساب من مسدود کردن جواب من نمیدن اصلا ۴۰۰ میلیون پول من مسدود شده من با معاون بانک درگیر شدم من میتونم از بانک شکایت کنم ؟ 

    • سلام وقت شما بخیر
      امکان شکایت برای شما وجود دارد. ولیکن به دلیل عدم اطلاع ما از شرح ماجرا امکان اظهار نظر دقیق وجود ندارد. شما میتوانید جهت هماهنگی تایم مشاوره با وکیل متخصص امور بانکی با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و وقت بخیر، بانک از من بابت ضمانت از وام گیرنده، چک تضمینی گرفته و در متن چک هم نوشته ام که بابت ضمانت وام …. سوالم این است که آیا بانک می‌تواند چک ضامن را حتی وقتی روی آن نوشته بابت ضمانت وام ، برگشت بزند؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. بانک میتواند برابر قراردادی که ضامن آن را امضا کرده یا بر اساس اسناد ضمانتی که ضامن مستقلا به بانک داده است، برای وصول طلب خود درباره وام، اقدامات قانونی علیه ضامن را نیز انجام دهد. ضمانتی بودن چک ضامن مانع اقدام بانک برای وصول اقساط معوقه از بدهکار اصلی یا ضامن نمیباشد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بانکی با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • باسلام
    اگریک موسسه یا تعاونی اعتباری رسما “منحل و دریک موسسه دیگر ادغام بشه
    برای دریافت طلبی که ازجهت مازاد اقساط پرداختی وام به موسسه منحل شده داریم باید از موسسه جدید شکایت کرد یا از هیئت تصفیه موسسه سابق ؟

    • سلام روز به خیر
      در صورتی که ادغام شده باشن موسسه یا بانک جدید پاسخگو خواهد بود.
      اما در صورتی که منحل شده باشه باید به هیئت تصفیه مراجعه کنید.

  • آیا امکان این وجود دارد که از بانک شکایت انجام شود من امسال متوجه شدم یک بانک خصوصی با استفاده از ۳ حساب من دارن مبالغ کلان انتقال میدن و پولشویی میکنن

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. مطابق ماده ۱۴۲ قانون مجازات اسلامی از شخص حقوقی نیز میتوان شکایت نمود. شما میتوانید علاوه بر شکایت در مراجع قضایی به حراست بانک نیز اعلام جرم نمایید.

  • با سلام و احترام، یکی از آشنایان از من چند تا کارت بانکی گرفت و گفت میخواد باهاشون کار کنه و در ماه مبلغی رو هم به من میده، متوجه شدم که داره از این روش کلاهبرداری میکنه، وقتی فهمیدم که شاکی داشت و پلیس فتا خودش حساب رو بسته بود، بقیه حساب ها رو هم خودم رفتم و درخواست دادم. الان بعد دو ماه متوجه شدم که بانک فراموش کرده مسدود کنه و متهم مبلغ 50 میلیون کلاهبرداری کرده. الان چطور از بانک شکایت کنم چون برگ که امضا کردم تک برگ هست و مدرکی ندارم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بهتر است موضوع مورد درخواست، یا شکوائیه خود را مطابق دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان مؤسسات اعتباری، به واحد های بازرسی و یا سامانه رسیدگی به شکایت بانک یا مؤسسه اعتباری مربوطه منعکس نمایید. در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب و یا اعتراض به پاسخ بانک عامل ، مراتب را به همراه مستندات درسامانه این بانک ثبت فرمایید. میتوانید شماره نامه را پیگیری کنید و امکان شکایت وجود دارد چون نامه تاریخ و شماره ثبت دارد. میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکلای متخصص در امور بانکی و شکایت از بانک با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام – وقت عالی بخیر
    با تشکر از وقتی که قرار می دهید
    کارگاهی داشتم که در رهن بانک بود وبانک بابت تسهیلات معوق آنرا تملیک نمود(البته چند سال پیش) وچون حدود ارزش کارگاه طبق کارشناسی خود بانک ۳۰میلیون بیشتر از طلبش بود اما بانک وجه اضافی را نداده است و تاکنون بعلت گرفتاری وجهل در قانون دادخواستی ندادم اگر الان شکایت کنم آیا میتوانم طلب خودم را از بانک به همراه خسارت تاخیر از آن زمان تاکنون را دریافت کنم ؟
    به نظر حضرتعالی با توجه به تملیک بانک بیش از طلب خود آیا امکان ابطال سند کارگاه هم وجود دارد؟

    (البته طلب من آن موقع حدود دو دانگ کارگاه بود که الان خیلی خیلی زیاد شده است )
    ممنون میشوم راهنمایی فرمائید.

    • سلام روزتون خوش
      با توجه به اینکه تملیک ملک از سوی بانک انجام شده امکان ابطال سند تقریبا منتفی شده و شما فعلا باید بابت اضافه دریافتی و استرداد وجه دادخواست بدین.
      اما امکان مطالبات دیگری مانند ابطال شرط سود مازاد، ابطال اجرائیه و ابطال محاسبات بانکی هم وجود داره.
      در هر صورت باید لطف کنید و با پرداخت هزینه مقرر شده با بهترین وکیل و تخصصی ترین وکیل پولی و بانکی کشور دکتر مهری مشاوره بفرمائید تا بهترین راه حل بهتون ارائه بشه.

  • درود خداوند برشما جناب دکتر مهری
    پرسش حقوقی :
    پرونده ای درشعبه۲۶۲مجتمع شماره ۶شورای حل اختلاف تهران (میدان ونک) علیه یک موسسه اعتباری تشکیل ودرنهایت حکم به محکومیت موسسه جهت پرداخت وجه مازاد دریافتی صادر شد وطی مدت ۲۰روز پس از صدوررای هم اعتراضی ازسوی موسسه صورت نگرفته،
    حالا جهت اجرای حکم باید درخواست صدوراجراییه رو به همون شعبه در شورای حل اختلاف بفرستیم یا جای دیگه؟لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • سلام و عرض احترام خدمت شما
      شعبه ای که رای بدوی رو صادر کرده مرجع درخواست صدور اجرائیه هست.
      درخواست صدور اجرائیه رو میتونین از طریق دفتر خدمات قضائی الکترونیک خطاب به شعبه بفرستین و بعد حضوری پیگیری کنید.

  • با عرض سلام چند وقت پیش برای گرفتن وام به بانکی مراجعه کردم اعلام نمودند که شما وهمسرتان در سال ۸۶ ضامن فردی که ما اصلا نمیشناسیمش شده اید واین فرد حتی یک قسط پرداخت نکرده….وبانک متاسفانه اعلام کرده پرونده فیزیکی وجود ندارد وتنها اسم شما در سیستم است…ماهم شکایت خود را مطرح نمودیم وحالا گرفتار شدیم به احتمال قوی از مدارک ما وتوسط خود بانکی ها سواستفاده شده چطور میتونیم از حق خودمون دفاع کنیم هردوی ما شاغل دولتی بودیم چرا حتی یک بار به ما اطلاعی داده نشده….ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • سلام وقت به خیر
      از مرجعی که شکایت مطرح کردین پیگیری کنید تا به نتیجه برسین.
      گروه وکلای مهر با توجه به عدم شناخت از پرونده شما و یا مطالعه مستندات و نتیجه پیگیری های شما قادر به اظهارنظر در این مورد نیست.

  • با سلام
    یکی از کارمندان بانک که از بستگان است در حساب‌های شخصی بنده و خانواده ام کاوش نموده بود که بنا به صحبت‌های ایشان بنده سپرده و تسهیلات خودم را زود هنگام تسویه و از آن بانک کوچ نمودم عالم رقم زمانی که از این موضوع گذشته ایشان در اختلافات خانوادگی به کار خود اقرار نمودند با حراست بانک مکاتبه نمودم اعلام نمودند که نرم افزار بانک تغییر کرده و ما به عملکرد این شخص دسترسی نداریم لازم به ذکر است وجوه حسابها انتقال داده شده و حسابها بسته نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *