وکیل مال غیر منقول و ملک

وکیل مال غیر منقول و ملک

وکیل مال غیر منقول و ملک


با معرفی وکیل مال غیر منقول و ملک همراه شما هستیم.

مال غیر منقول مالی است که امکان جابجایی و نقل مکان از جایی به جای دیگر را ندارد مانند: زمین و خانه. بنابراین دعاوی غیر منقول تنها مختص به املاک و دعاوی مرتبط با آن ها مانند: خرید و فروش ملک، مشارکت در ساخت، اجاره املاک، سرقفلی املاک و…

وکیل مال غیر منقول و ملک، وکیل پایه یک دادگستری است که به صورت تخصصی و حرفه‌ ای صرفا دعاوی مربوط به املاک را بررسی و قبول پرونده می‌ نماید.

پرونده‌ های ملکی بدون وجود وکیل متخصص در زمینه املاک ممکن است به سر در گم‌ ترین کلاف حقوقی در زندگی شخص تبدیل شود.

اگر شما نیز بر این باورید که پیشگیری بهتر از درمان است میتوانید در زمان تنظیم قراردادهای ملک از مشاوره با دکتر محمدرضا مهری متانکلائی بهترین وکیل امور ملکی بهره‌ مند گردید.

در این مقاله برخی از مواد قانونی مهم و پرکاربرد که در قانون مدنی به امور ملک و املاک  اختصاص یافته، توسط دکتر محمدرضا مهری متانکلائی وکیل ملک بررسی خواهند شد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل مال غیر منقول و ملک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل پایه یک دادگستری که به صورت تخصصی وکیل ملک محسوب می‌ شوند در پاسخ به قوانین مرتبط با املاک توضیح دادند:

در ماده ۸ قانون مدنی اموال غیر منقول که اتباع خارجه در ایران مطابق با عهود یا قراردادها مالک شده‌ اند، از هر جهت تابع قوانین ایران خواهد بود.

توضیح ماده 11 قانون مدنی توسط وکیل مال غیر منقول و ملک

در نوعی تقسیم‌ بندی در قانون مدنی، اموال بر دو قسم است؛ اموال منقول و اموال غیر منقول.

وکیل مال غیر منقول و ملک دکتر محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری توضیح داد در  ماده ۱۲ قانون مدنی

مال غیر منقول آن ست که از محلی به محل دیگر نتوان نقل و جابجایی نمود اعم از اینکه استقرار آن ذاتی باشد یا به واسطه عمل انسان به نحوی که‌ نقل آن مستلزم خرابی یا نقص خود مال یا محل آن شود.

وکیل ملک غیر منقول محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری، در خصوص اموالی که به واسطه عمل انسان به آن ها غیر منقول به واسطه عمل انسان می‌ گویند، بیان داشت:

در  ماده ۱۴ قانون مدنی: آینه و پرده نقاشی و مجسمه و امثال آن ها در صورتی که در بنا یا زمین به کار رفته باشد بطوری که نقل و جابجایی آن‌ ها موجب نقص یا خرابی خود آن‌ یا محل آن شود غیر منقول است.

وکیل مال غیر منقول و ملک در تهران، دکتر محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری توضیح داد در ماده ۱۵ قانون مدنی:

ثمره و حاصل مادام که چیده یا درو نشده است غیر منقول است اگر قسمتی از آن چیده یا درو شده باشد تنها آن قسمت منقول است.

وکیل مال غیر منقول و ملک در توضیح ماده ۱۶ قانون مدنی بیان داشت:

همه اشجار (درختان) و شاخه‌ های آن و نهال و قلمه مادام که بریده یا کنده نشده است غیر منقول است.

وکیل ملک غیر منقول محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری توضیح داد در  ماده ۱۷ قانون مدنی

حیوانات و اشیائی که مالک آن را برای عمل زراعت اختصاص داده باشد از قبیل؛ گاو و گاومیش و ماشین و اسباب و ادوات زراعت و تخم‌ و بطور کلی هر مال منقول که برای استفاده از عمل زراعت لازم و مالک آن را به این امر تخصیص داده باشد از جهت صلاحیت محاکم و‌ توقیف اموال جزو ملک محسوب و در حکم مال غیر منقول است.

همچنین است تلمبه و گاو و یا حیوان دیگری که برای آبیاری زراعت یا خانه و باغ‌ اختصاص داده شده است.

بنابراین وسایلی که برای انجام کار زراعت و… به کار برده می‌ شوند فقط در برای طرح دادخواست در دادگاه و توقیف آن ها جزو اموال غیر منقول هستند و در غیر این موارد، جز اموال منقول محسوب می‌ شوند.

مال منقول مالی است که امکان جابجایی و نقل مکان دارد، مانند: خودرو و صندلی و…

وکیل ملک غیر منقول محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری توضیح داد در  ماده ۱۸ قانون مدنی

حق انتفاع (استفاده) از اشیاء غیر منقول، مثل حق عمری و سکنی و همچنین حق ارتفاق (عبور و مرور) نسبت به ملک غیر از قبیل حق‌ العبور و حق‌ المجری و‌ دعاوی راجعه به اموال غیر منقول، از قبیل؛ تقاضای خلع ید و امثال آن تابع اموال غیر منقول است.

توضیح ماده ۲۰ قانون مدنی توسط بهترین وکیل مال غیر منقول و ملک:

کلیه دیون از قبیل قرض و ثمن مبیع (مبلغ قرارداد) و مال‌ الاجاره عین مستاجره از حیث صلاحیت محاکم در حکم منقول است ولو اینکه مبیع (مورد معامله) یا عین‌ مستاجره از اموال غیر منقول باشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل مال غیر منقول و ملک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل مال غیر منقول و ملک، دکتر محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری توضیح داد در  ماده ۲۶ قانون مدنی

اموال دولتی که معد (فراهم شده) است برای مصالح یا انتفاعات عمومی مثل: استحکامات و قلاع و خندق‌ ها و خاکریزهای نظامی و قورخانه و اسلحه و ذخیره و سفاین جنگی و همچنین اثاثه و ابنیه و عمارات دولتی و سیم‌ های تلگرافی دولتی و موزه‌ ها و کتابخانه‌ های عمومی و آثار تاریخ و امثال آن ها و بالجمله آنچه از اموال منقوله و غیر منقوله که دولت به عنوان مصالح عمومی و منافع ملی در تحت تصرف دارد، قابل تملک خصوصی نیست و همچنین اموالی که موافق مصالح عمومی به ایالت و ولایت یا ناحیه یا شهری اختصاص یافته باشد.

وکیل مال غیر منقول و ملک، دکتر محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری توضیح داد در ماده ۳۲ قانون مدنی:

تمام ثمرات و متعلقات اموال منقول و غیر منقول که بطور طبیعی یا در نتیجه عملی حاصل شده باشد بالتبع مال مالک اموال مزبوره است.

وکیل ملک غیر منقول محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری در این خصوص توضیح دادند که در ماده ۴۶ قانون مدنی:

حق انتفاع ممکن است فقط نسبت به مالی برقرار شود که استفاده از آن با بقاء عین ممکن باشد اعم از اینکه مال مزبور منقول باشد یا‌ غیر منقول و مشاع (مشترک) باشد یا مفروز (جداگانه و تقسیم شده).

در خصوص اموال وقفی، وکیل ملک بیان نمودند: فقط وقف مالی جایز است که با بقاء عین بتوان از آن منتفع شد (استفاده کرد) اعم از اینکه منقول باشد یا غیر منقول مشاع باشد یا مفروز.

ماده ۹۶۶ قانون مدنی

تصرف و مالکیت و سایر حقوق بر اشیاء منقول یا غیر منقول تابع قانون مملکتی خواهد بود که آن اشیاء در آنجا واقع می‌ باشند.

حمل و نقل شدن شیئی منقول از مملکتی به مملکت دیگر نمیتواند به حقوقی که ممکن است اشخاص مطابق قانون محل وقوع اولی شیئی نسبت به آن تحصیل کرده باشند خللی وارد آورد.

ترکه (اموالی که از فرد فوت شده باقی مانده است) منقول یا غیر منقول اتباع خارجه که در ایران واقع است فقط از حیث قوانین اصلیه از قبیل قوانین مربوطه به تعیین وارث و مقدار‌ سهم‌ الارث آن ها و تشخیص قسمتی که متوفی میتوانسته است به موجب وصیت تملیک نماید، تابع قانون دولت متبوع متوفی خواهد بود.

توضیح ماده ۹۸۷ قانون مدنی توسط وکیل مال غیر منقول و ملک:

زن ایرانی که با تبعه خارجه، ازدواج می‌ نماید به تابعیت ایرانی خود باقی خواهد ماند مگر این‌که مطابق قانون مملکت زوج (مرد) تابعیت شوهر به واسطه وقوع عقد ازدواج به زوجه (زن) تحمیل شود.

در هر صورت بعد از وفات شوهر و یا تفریق به صرف تقدیم درخواست به وزارت امور خارجه به انضمام (همراه) ورقه تصدیق فوت شوهر و یا سند تفریق، تابعیت اصلی زن با جمیع حقوق و امتیازات راجعه به آن مجدداً به او تعلق خواهد گرفت.

هرگاه قانون تابعیت مملکت زوج (مرد) زن را بین حفظ تابعیت اصلی و تابعیت زوج (مرد) مخیر (اختیار) بگذارد در این مورد زن ایرانی که بخواهد تابعیت مملکت زوج (مرد) را دارا شود و علل موجهی هم برای تقاضای خود در دست داشته باشد، به شرط تقدیم تقاضانامه کتبی به وزارت امور خارجه ممکن است با تقاضای او موافقت گردد.

زن‌ های ایرانی که بر اثر ازدواج تابعیت خارجی را تحصیل می‌ کنند حق داشتن اموال غیر منقول را در صورتی که موجب سلطه اقتصادی خارجی گردد، ندارند.

تشخیص این امر با کمیسیونی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌ های امور خارجه و کشور و اطلاعات است.

مقررات ماده ۹۸۸ و تبصره آن در قسمت خروج ایرانیانی که تابعیت خود را ترک نموده‌ اند شامل زنان مزبور نخواهد بود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل مال غیر منقول و ملک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل مال غیر منقول و ملک، محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری توضیح داد در  ماده ۹۸۸ قانون مدنی:

اتباع ایران نمیتوانند تبعیت خود را ترک کنند مگر به شرایط ذیل:

۱- به سن ۲۵ سال تمام رسیده باشند.

۲- هیات وزراء خروج از تابعیت آنان را اجازه دهد.

۳- قبلا تعهد نمایند که در ظرف یک سال از تاریخ ترک تابعیت حقوق خود را بر اموال غیر منقول که در ایران دارا می‌ باشند و یا ممکن است‌ بالوراثه دارا شوند ولو قوانین ایران اجازه تملک آن را به اتباع خارجه بدهد به نحوی از انحاء باتباع ایرانی منتقل کنند.

زن و اطفال کسی که بر طبق‌ این ماده ترک تابعیت می‌ نمایند اعم از اینکه اطفال مزبور صغیر (کودک) یا کبیر باشند از تبعیت ایرانی خارج نمی گردد، مگر اینکه اجازه هیات وزراء شامل آن ها‌ هم باشد.

۴- خدمت تحت‌ السلاح خود را انجام داده باشند.

کسانی که بر طبق این ماده مبادرت به تقاضای ترک تابعیت ایران و قبول تابعیت خارجی می‌ نمایند علاوه بر اجرای مقرراتی که ضمن بند (۳) از این ماده درباره آنان مقرر است باید ظرف مدت سه ماه از تاریخ صدور سند ترک تابعیت از ایران خارج شوند.

چنانچه ظرف مدت مزبور خارج نشوند مقامات صالحه امر به اخراج آن ها و فروش اموالشان صادر خواهند نمود و تمدید مهلت مقرره فوق حداکثر تا یکسال موکول به موافقت وزارت امور خارجه می‌ باشد.

هیات وزیران میتواند ضمن تصویب ترک تابعیت زن ایرانی بی شوهر ترک تابعیت فرزندان او را نیز که فاقد پدر و جد پدری (پدربزرگ) هستند و کمتر از ۱۸ سال تمام دارند و یا به جهات دیگری محجورند (نابالغ) اجازه دهد.

فرزندان زن مذکور نیز که به سن ۲۵ سال تمام نرسیده باشند میتوانند به تابعیت از درخواست مادر تقاضای ترک تابعیت نمایند.

وکیل مال غیر منقول و ملک محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری توضیح داد در ماده ۹۸۹ قانون مدنی

هر تبعه ایرانی که بدون رعایت مقررات قانونی بعد از تاریخ ۱۲۸۰ شمسی تابعیت خارجی به دست آورده باشد تبعیت خارجی او‌ کان‌ لم‌ یکن بوده و تبعه ایران شناخته می‌ شود.

ولی در عین حال کلیه اموال غیر منقول او با نظارت مدعی‌ العموم (دادستان) محل به فروش رسیده و پس از وضع‌ مخارج فروش قیمت آن به او داده خواهد شد.

به علاوه از اشتغال به وزارت و معاونت وزارت و عضویت مجالس مقننه (قانونگذاری) و انجمن های ایالتی و ولایتی و ‌بلدی و هرگونه مشاغل دولتی محروم خواهد بود.

هیات وزیران میتواند بنا به مصالحی بپیشنهاد وزارت امور خارجه تابعیت خارجی مشمولین این ماده را به رسمیت بشناسند.

به اینگونه اشخاص با موافقت وزارت امور خارجه اجازه ورود به ایران یا اقامت میتوان داد.

وکیل ملک دکتر محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری توضیح داد در  ماده ۱۲۴۱ قانون مدنی

قیم (سرپرست) نمیتواند اموال غیر منقول مولی‌ علیه (فردی که تحت سرپرستی اوست) را بفروشد و یا رهن (وثیقه و ضمانت) گذارد یا معامله کند.

در نتیجه آن خود مدیون (بدهکار) مولی‌ علیه شود مگر با ‌لحاظ غبطه (مصلحت) مولی‌ علیه و تصویب مدعی‌ العموم در صورت اخیر شرط حتمی تصویب مدعی‌ العموم ملائت قیم می باشد.

همچنین نمیتواند برای مولی‌ علیه‌ بدون ضرورت و احتیاج قرض کند مگر با تصویب مدعی‌ العموم (دادستان).

جهت دریافت مشاوره از وکیل مال غیر منقول و ملک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمدرضا مهری متانکلائی بنا به مقتضیات روز جامعه تصمیم به اجرایی کردن سریع تر پروژه استارت آپ وکیل در ایران نموده است، با توجه به ضرورت کم کردن حجم مراجعین به اماکن عمومی، کم کردن رفت و آمدهای غیر ضروری شهروندان در سطح شهر، کمک به متمرکز شدن امور اداری، حقوقی و مالیاتی شهروندان در سراسر ایران.

سایت جدید دفتر حقوقی محمدرضا مهری متانکلائی با عنوان وکیل آنلاین آغاز به کار نموده است.

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.

عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.

امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تائید هیات مدیره.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

شرایط ترک تابعیت ایران چیست؟

به سن ۲۵ سال تمام رسیده باشند، هیات وزراء خروج از تابعیت آنان را اجازه دهد، خدمت تحت‌ السلاح خود را انجام داده باشند و ظرف یک سال اموال غیر منقول خود را انتقال دهد.

حق انتفاع چیست؟

حق استفاده از منفعت یک مال در مدت معین، بدون اینکه مالک آن مال شوند، مانند: اجاره ملک.

جهت دریافت مشاوره از وکیل مال غیر منقول و ملک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین ملکی در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی ملکی و حقوقی تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص ملکی و حقوقی تهران

09120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده ملکی و حقوقی تهران

جهت دریافت مشاوره از وکیل مال غیر منقول و ملک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.
5/5 - (703 امتیاز)

مقالات حقوقیمقالات کیفریمقالات ملکی

اجاره مال غیر منقول توسط قیماجرت المثل مال غیر منقول چیستاجرت المسمی مال غیر منقولارث زن از مال غیر منقولاسترداد مال غیر منقولاقسام مال غیر منقولانتقال مال غیر منقولانواع مال غير منقولانواع مال غیر منقولباغ ملک وکیل اباد مشهدبهترین وکیل ملک در تبریزبهترین وکیل ملک در تهرانبهترین وکیل ملک در شیرازتسلیط ید بر مال غیر منقولتسلیم مبیع مال غیر منقولتصرف عدوانی مال غیر منقولتعریف مال غیر منقولتعهد به انتقال مال غیر منقولتعهد به تسلیم مال غیر منقولتفاوت مال منقول و غیرمنقولتقسیم ترکه مال غیر منقولتقسیم مال مشاع غیر منقولتملک مال غیر منقول اتباع بیگانهتوقیف مال غیر منقول بدون سابقه ثبتیجرم فروش مال غیر منقولحق شفعه در مال غیر منقولدادگاه محل وقوع مال غیر منقولدستمزد وکیل برای ملکدستور فروش مال غیر منقولدعاوی مربوط به مال غیر منقولدعوای اثبات مالکیت مال غیر منقولدعوای اجرت المثل مال غیر منقولدعوی اثبات مالکیت مال غیر منقولرجوع از هبه مال غیر منقولرد مال غیر منقولساختمان مال غیر منقولسهم زن از مال غیر منقولشراکت در مال غیر منقولشرایط تحقق مال غیر منقول حکمیشرایط فروش مال غیر منقولشرایط هبه مال غیر منقولشماره وکیل ملکصلاحیت دادگاه مال غیر منقولصلاحیت مال غیر منقولصلح مال غیر منقولصلح نامه مال غیر منقولفروش مال غیر اموال منقولفروش مال غیر منقولفروش مال غیر منقول بدون تنظیم سندفروش مال غیر منقول بدون تنظیم سند رسمیفروش مال غیر منقول توسط قیمفروش مال غیر منقول صغیرفروش مال غیر منقول محجور توسط قیمفروش مال غیر منقول مشاعقابل تقسیم بودن مال غیر منقولقانون فروش مال غیر منقولقبض مال غیر منقولکامل ترین نوع مال غیر منقولمال غیر منقولمال غیر منقول به چه معناستمال غیر منقول تبعیمال غیر منقول تبعی چیستمال غیر منقول چیستمال غیر منقول حکمیمال غیر منقول حکمی چیستمال غیر منقول ذاتیمال غیر منقول غیر قابل تقسیممال غیر منقول قابل تقسیممال غیر منقول یعنی چهمال منقول و غیر منقولمال منقول و غیر منقول چیستمال منقول و غیر منقول یعنی چهمال منقول و غیرمنقولمال منقول و غیرمنقول چيستمال منقول و غیرمنقول چیستمال منقول و غیرمنقول یعنی چهمال منقول یا غیر منقولمزایده مال غیر منقولمطالبه ثمن مال غیر منقولمطالبه خسارت مال غیر منقولمطالبه مهریه مال غیر منقولمعنی مال غیر منقول چیستمعنی مال منقول و غیرمنقولملک زاده وکیل مهاجرتملک زاده وکیل یزدملک نیا وکیلنحوه توقیف مال غیر منقولنحوه مزایده مال غیر منقولنمونه دادخواست استرداد مال غیر منقولنمونه قرارداد صلح مال غیر منقولهبه مال غیر منقولهزینه دادرسی مالی غیر منقولهزینه وکیل ملکوعده انتقال مال غیر منقولوكيل الملك بالمغربوكيل الملك بطنجةوكيل الملك بفاسوکالت فروش مال غیر منقولوکیل امور ملکوکیل برای تخلیه ملکوکیل برای خرید ملکوکیل برای ملکوکیل پایه یک ملکوکیل تخصصی ملکوکیل تخلیه ملکوکیل جهت تخلیه ملکوکیل خانم ملک زادهوکیل خرید ملکوکیل خرید ملک در ترکیهوکیل خرید و فروش ملکوکیل خوب برای ملکوکیل خوب ملکوکیل خوب ملک در تهرانوکیل در زمینه ملکوکیل در ملکوکیل رضا عزیزی ملک آبادیوکیل سرافراز ملک محمدیوکیل صدف ملکوکیل فروش مال غیروکیل فروش ملکوکیل مال غیروکیل مال غیر منقول و ملکوکیل ملکوکیل ملک اتوبان امام علیوکیل ملک اصفهانوکیل ملک تهرانوکیل ملک چیستوکیل ملک حقوقیوکیل ملک دبیوکیل ملک در اصفهانوکیل ملک در اهوازوکیل ملک در تبریزوکیل ملک در تهرانوکیل ملک در شیرازوکیل ملک در قموکیل ملک در کرجوکیل ملک در مشهدوکیل ملک در همدانوکیل ملک شهروکیل ملک شیرازوکیل ملک فردوکیل ملک کیستوکیل ملک مشاعیوکیل ملک و املاکوکیل ملک ورثه ایوکیل ملکیوکیل ملکی انلاینوکیل ملکی تهرانوکیل ملکی خوب در تهرانوکیل ملکی در اصفهانوکیل ملکی در اهوازوکیل ملکی در تهرانوکیل ملکی در کرجوکیل ملکی در مشهدوکیل ملکی لاهیجانویکی پدیا مال غیر منقول

5 دیدگاه

  • سلام
    سوالی درباره دعوی الزام به تنظیم سند رسمی دارم

    ✅یکی از خواسته هاي خواهان الزام به تنظیم سند رسمی یک پلاك ثبتی است. دادگاه نسبت به استعلام سوابق ثبتی از اداره ثبت اقدام کرده و پاسخ واصله حکایت از آن دارد که ملک به نام خوانده بوده و هیچ گونه سابقه بازداشت به
    نفع اشخاص ثالث را ندارد. به جهت این که خواهان درخواست صدور دستور موقت مبنی بر منع نقل و انتقال را مطرح نکرده بود، در طول جریان رسیدگی دادگاه از طریق ارسال لایحه اي از خوانده مطلع می شود که پلاك ثبتی مذکور
    توسط تعدادي از اشخاص ثالث به جهت طلب از خوانده بازداشت شده است. با توجه به این که در هنگام طرح دادخواست و نیز استعلام اولیه از اداره ثبت، ملک در بازداشت بوده ولی در جریان دادرسی پلاك ثبتی بازداشت شده است، تکلیف دادگاه چیست؟ آیا بدون توجه به بازداشتی هاي اخیر به خواسته خواهان رسیدگی و حکم به نفع وي صادر می کند؟ یا این که در حالت اخیر نیز باید قرار عدم استماع صادر شود؟

    • سلام وقت به خیر
      در فرض سؤال که بنا به اعلام اداره ثبت املاك و اسناد، ملک متنازعٌ فیه در جریان رسیدگی به نفع یکی از بستانکاران خوانده توقیف شده است، دادگاه منعی براي صدور حکم مبنی بر الزام به تنظیم سند رسمی انتقال با حفظ حقوق توقیف کننده ندارد. بدیهی است محکوم له در این فرض می تواند با اقامه دعوا در مرجع صالح، در خصوص ابطال توقیف به عمل آمده از ناحیه ثالث اقدام لازم را معمول دارد؛ اما تا زمانی که این توقیف ابطال نشده باشد، اجراي حکم فوق الاشعار وفق عمومات، فرع بر رفع توقیف است.
      محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

  • سلام جناب مهری من همسرم در شهرستان زمین زراعی داره و انجا گندم درو میکنه و من برای اجرای مهریه اقدام کردم
    ایا علاوه بر زمین تراکتور و کمباین رو هم میتونم توقیف کنم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق قانون حیوانات و اشیائی که مالک آن را برای عمل زراعت اختصاص داده باشد از قبیل گاو و گاومیش و ماشین و اسباب و ادوات زراعت و تخم‌ و به طور کلی هر مال منقول که برای استفاده از عمل زراعت لازم و مالک آن را به این امر تخصیص داده باشد از جهت صلاحیت محاکم و‌ توقیف اموال جزو ملک محسوب و در حکم مال غیر منقول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *