وکیل تجدیدنظر و اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری

رای وحدت رویه پرداخت جریمه تخلف ساختمانی

رای وحدت رویه پرداخت جریمه تخلف ساختمانی


بهترین وکیل تجدیدنظر و اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری در این نوشتار به بررسی موضوعات؛ نحوه تنظیم دادخواست تجدیدنظر، نحوه اعتراض به رای دیوان عدالت اداری، اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری، تجدیدنظر خواهی از رای دیوان عدالت اداری پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

اعمال ماده 477 در آراء قطعی دیوان عدالت اداری

طرح دادخواست در دیوان عدالت اداری براساس قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری:

با توجه به راه‌ اندازی سامانه خدمات الکترونیکی قوه قضائیه و الکترونیکی شدن طرح دادخواست و شکواییه‌ ها مواردی که ذکر می‌ شوند، دستخوش تغییراتی شده است، اما این موارد در دادخواست‌ های الکترونیکی نیز باید رعایت گردد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تجدیدنظر و اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

برگ دادخواست یا همان خواسته‌ ای که براساس آن خواستار رسیدگی به حق خود در دیوان عدالت اداری می‌ شویم شامل؛

1- بر اساس ماده 16 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، رسیدگی در شعب دیوان مستلزم تقدیم دادخواست می‌ باشد که باید به زبان فارسی بر روی برگه‌ های مخصوص چاپی تنظیم شود.

(تهیه برگ دادخواست مخصوص دیوان از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی میسر است.)

2- درج مشخصات شاکی بر روی برگ دادخواست:

اشخاص حقیقی: نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، کدملی، شغل، تابعیت و اقامتگاه

آدرس پستی شامل: نام استان- نام شهر- میدان-خیابان- کوچه- شماره پلاک و کدپستی و شماره پلاک باید به صورت صحیح درج گردد، بطوری که اعداد (2 و 3) و یا (0 و 5) و (6 و 4) با یکدیگر اشتباه نشوند.

البته با درج کدملی، سامانه ثنا فعال خواهد شد.

اشخاص حقوقی:

نام شرکت، شماره ثبت، نشانی اقامتگاه اصلی، شماره تماس و کدملی دارندگان حق امضاء اوراق و اسناد تعهدآور (بر طبق آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی)

نام و نام خانوادگی و اقامتگاه وکیل یا قائم مقام یا نماینده قانونی شاکی، در صورت تقدیم دادخواست توسط آنان.

3- درج مشخصات طرف شکایت برروی برگ دادخواست:

3-1) نام کامل دستگاه طرف شکایت (دستگاه های موضوع ماده 10 قانون دیوان عدالت اداری).

3-2) نام و نام خانوادگی، سمت و نشانی دقیق محل خدمت مامور دولت (در صورت امکان)

4- درج موضوع شکایت و خواسته بر روی برگ دادخواست:

موضوع شکایت و خواسته میبایست صریح و منجز باشد.

به این معنی که موضوع شکایت متزلزل و دارای هیچ قید خاصی نباشد و صراحتا خواسته خود را بیان نمایند.

از طرح خواسته‌ های متعدد در ضمن یک دادخواست که با یکدیگر ارتباط ندارند و میتواند از موجبات قرار رد دادخواست شود، خودداری شود.

5- درج شرح و متن شکایت بر روی برگ دادخواست:

5-1 از نوشتن متن‌ های طولانی اجتناب شود و مطالب به صورت خلاصه، بدون ابهام و عاری از خط خوردگی و غلط املایی باشد.

پس از (تایپ) ابتدا مطالعه و تصحیح و سپس در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت نهایی و امضاء شود.

5-2 امضاء الکترونیکی شاکی یا وکیل یا قائم مقام یا نماینده قانونی وی یا امضاء و مهر شخص حقوقی ذیل دادخواست الزامی می‌ باشد.

6- ارائه مدارک و دلایل مورد استناد:

6-1 دادخواست و کلیه مدارک و ضمائم پیوستی (مدارک همراه) باید به تعداد طرف شکایت به علاوه یک نسخه باشد که از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اسکن خواهد شد لذا نیازی به تهیه کپی مازاد دیگر نیست.

در ادامه وکیل تجدیدنظر و اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری به بررسی دلایل و مدارک مورد نیاز در طرح دادخواست پرداخته است.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تجدیدنظر و اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

کلیه مدارک و ضمائم قبل از تحویل به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، تفکیک و هر دسته به ترتیب ارائه گردد.

6-2 برابر ماده 20 قانون، رونوشت یا تصویر خوانا و گواهی شده اسناد و مدارک مورد استناد میبایست پیوست (همراه) دادخواست شود.

تصویر مدارک که سابقا مدارک به وسیله دبیرخانه یا دفاتر شعب دیوان یا دفاتر اداری مستقر در مراکز استان‌ ها و یا دفاتر دادگاه‌ های عمومی دفاتر اسناد رسمی یا وکیل شاکی یا واحدهای دولتی و عمومی تصدیق می‌ گردید، اکنون در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌ شود.

به خاطر بسپارید بعد از ثبت الکترونیک قضایی و تعیین شعبه، تصویر خوانا و واضح از دادخواست و مدارک را برای دفتر شعبه از طریق پست نیز به شعبه مرجوع الیه (به آنجا ارجاع شده) با قید کلاسه پرونده، ارسال کنید؛ زیرا گاهی اسکن دفاتر، خوانا نبوده و مشکلاتی به وجود می‌ آورد و میتواند دادخواهی را نیز دچار مشکل کند.

در صورتی که مدارک در خارج از کشور تهیه شده باشد مطابقت آن با اصل باید در دفتر سفارتخانه یا کنسولگری یا دفتر نمایندگی ایران گواهی شود.

در صورتی که تصدیق (تائید) مدارک از سوی شاکی ممکن نباشد یا شاکی نتواند تصویری از آن ها را ارائه نماید ذیل دادخواست ذکر نماید تا برابر تبصره 2 ماده فوق اقدام گردد.

6-3 تصویر شناسنامه و کارت ملی

6-4 ارائه آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی منضم (همراه) به آخرین تغییرات آن برای شرکت ها، پروانه تولیدی معتبر برای کارگاه ها و پروانه کسب معتبر برای کسبه الزامی است.

6-5 در صورت عدم درج آگهی ثبت در روزنامه رسمی ارائه اساسنامه برای موسسات و نهادهای خصوصی الزامی است.

6-6 هرگاه دادخواست توسط وکیل یا قائم مقام یا نماینده قانونی شاکی تقدیم شده باشد باید تصویر مصدق مثبت (اثبات کننده) سمت دادخواست دهنده نیز ضمیمه گردد.

6-7 شاکی میتواند به وکلای پایه یک دادگستری وکالت بدهد.

در این صورت لازم است در وکالتنامه رسمی تنظیمی، حدود اختیارات وکیل، زمان و مدت وکالت، موضوع وکالت مبنی بر طرح شکایت در دیوان عدالت اداری، پیگیری آن و نیز وکالت در پس گرفتن شکایت یا انصراف از شکایت به صراحت درج شده باشد.

کارآموزان وکالت با معرفی وکیل سرپرست (پایه یک دادگستری) میتوانند در دیوان وکالت نمایند.

7- پرداخت هزینه دادرسی

7-1 الصاق ……. ریال تمبر دادگستری بر روی صفحه اول دادخواست اصلی در مرحله بدوی و ……. ریال بر روی دادخواست تجدیدنظر خواهی و نیز دادخواست اعاده دادرسی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، به غیر از هزینه دفتر الزامی است.

7-2 هزینه تصدیق هر یک از مدارک و اوراق پیوستی …. ریال تمبر داد گستری بوده که بایستی بر روی آن ها الصاق گردد.

8- رعایت مهلت تقدیم دادخواست:

8-1 مهلت تقدیم دادخواست راجع به آراء و تصمیمات قطعی مراجع اداری برای اشخاص داخل کشور سه ماه و برای افراد مقیم خارج کشور 6 ماه از تاریخ ابلاغ رای یا تصمیم قطعی مرجع مربوط مطابق قانون آئین دادرسی دادگاه‌ های عمومی و انقلاب در امور مدنی است.

مراجع مزبور مکلف اند در رای یا تصمیم خود تصریح نمایند که رای یا تصمیم آن ها ظرف مدت مزبور در دیوان قابل اعتراض است.

8-2 در مواردی که ابلاغ واقعی نبوده و ذی نفع ادعای عدم اطلاع از آن را بنماید شعبه دیوان در ابتدا به موضوع ابلاغ رسیدگی و در مواردی که به موجب قانون سابق اشخاصی قبلا حق شکایت در مهلت بیشتری را داشته اند مهلت مذکور ملاک محاسبه است.

9- تحویل دادخواست:

9-1 پس از تنظیم دادخواست برگ دادخواست و ضمایم میبایست از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت شود.

9-2 تاریخ ثبت دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، تاریخ تقدیم دادخواست محسوب خواهد شد.

9-3 در صورت ثبت الکترونیک قضایی رسیدی شامل: شماره رهگیری 16رقمی، تاریخ تقدیم دادخواست و نیز شماره رمز به شما ارائه می شود.

9-4 پس از تعیین شعبه، “شماره پرونده 16 رقمی” و “شعبه رسیدگی کننده” از طریق پیامک به شماره همراه درج شده در برگ دادخواست ارسال می‌ شود.

با توجه به غیرحضوری بودن رسیدگی در دیوان نگهداری به منظور پیگیری روند پرونده از طریق سامانه ثبت ثنا اقدام شود.

تا اینجا وکیل تجدیدنظر و اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری به بررسی مقررات مرتبط با تنظیم دادخواست پرداخته و اکنون به بررسی درخواست صدور دستور موقت پرداخته است.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تجدیدنظر و اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

10- درخواست صدور دستور موقت:

10-1 چنانچه شاکی ضمن طرح شکایت خود یا پس از آن مدعی شود که اجرای اقدامات یا تصمیمات یا آراء قطعی یا خودداری از انجام وظیفه توسط اشخاص سبب ورود خسارتی می‌ گردد که جبران آن غیر ممکن یا متعسر (سخت) است، میتواند تقاضای صدور دستور موقت نماید.

10-2 چنانچه تقاضای صدور دستور موقت پس از طرح شکایت اصلی صورت گیرد باید تا قبل از ختم رسیدگی، از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت و به دیوان ارائه شود.

ب: مدارک لازم جهت طرح دادخواست در دیوان بر اساس اهم دستگاه‌ های اجرایی طرف شکایت:

1- مدارک لازم جهت ارائه دادخواست علیه شهرداری‌ ها:

1-1 تصویر آراء کمیسیون ماده صد (بدوی و تجدیدنظر) یا آراء صادره از سایر کمیسیون‌ های شهرداری نظیر کمیسیون ماده 77.

1-2 گواهی قطعیت رای در مورد رای کمیسیون بدوی (اولیه) ماده صد در صورتی که به آن اعتراض نشده باشد.

1- 3 تصویر مصدق (تائید شده) تمام صفحات سند مالکیت (نقل و انتقالات سند).

1- 4 تصویر کلیه صفحات پروانه ساختمان.

2- مدارک لازم جهت ارائه دادخواست علیه آموزش و پرورش:

2-1 موضوع خواسته هزینه سفر: تصویر احکام کارگزینی مربوط به نقل و انتقال شاکی (حکم کارگزینی مبداء و مقصد).

2-2) موضوع اخراج از محل خدمت:

تصویر حکم اخراج به انضمام (همراه) ابلاغیه رای، تصویر حکم کارگزینی، تصویر رای قطعی بدوی (نخستین) یا تجدیدنظر صادره از هیات رسیدگی به تخلفات اداری.

2-3) موضوع خواسته تبدیل وضعیت استخدامی:

تصویر آخرین حکم کارگزینی، گواهی میزان ساعات تدریس در هفته به تفکیک سال، از ابتدای خدمت تا تاریخ جاری.

تذکر: کارکنان غیر ستادی وزارت آموزش و پرورش، میبایست طرف شکایت خود را اداره کل استان محل خدمت یا استانی که آزمون استخدامی برگزار نموده است قرار دهند.

3- مدارک لازم جهت ارائه دادخواست به طرفیت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

3-1 تصویر آراء هیات‌ های تشخیص و حل اختلاف.

3-2 در صورتی که آراء هیات‌ های تشخیص و حل اختلاف علیه شرکت، کارگاه تولیدی یا کسبه صادر شده باشد، ارائه روزنامه رسمی منضم (به همراه) به آخرین تغییرات برای شرکت‌ ها، پروانه اشتغال یا تولیدی معتبر برای کارگاه‌ ها و پروانه کسب معتبر برای کسبه الزامی است.

3-3 در صورتی که رای هیات تشخیص به علت عدم اعتراض قطعی شده باشد ارائه گواهی قطعیت رای مذکور الزامی است.

وکیل تجدیدنظر و اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری، در ادامه مدارک لازم جهت دادخواست علیه سازمان تامین اجتماعی، دستگاه‌ های نظامی پرداخته است.

4) مدارک لازم جهت ارائه دادخواست علیه‌ سازمان تامین اجتماعی:

4-1 موضوع خواسته سنوات بازنشستگی: تصویر حکم بازنشستگی، مدارک پرداخت حق بیمه، تصویر صفحه اول دفترچه بیمه.

4-2 موضوع خواسته احتساب سنوات خدمتی: گواهی اشتغال تمام وقت دولتی، تصویر حکم بازنشستگی (در صورت بازنشستگی)، مدارک پرداخت حق بیمه، تصویر صفحه اول دفترچه بیمه.

4-3 موضوع خواسته احتساب حق بیمه: رای صادره از هیات تشخیص یا حل اختلاف اداره کار، در صورتی که شاکی در شرکت های خصوصی شاغل بوده است.

4-4 موضوع خواسته مستمری از کارافتادگی: تصویر آراء کمیسیون های پزشکی (بدوی و تجدیدنظر)، مدارک پرداخت حق بیمه، مدارک کارگزینی.

4-5 موضوع خواسته برقراری مستمری توسط وراث: گواهی انحصار ورثه، مدارک پرداخت حق بیمه توسط متوفی.

4-6 موضوع خواسته برقراری مستمری قطع شده وراث: مدارک پرداخت حق بیمه، ارائه فیش حقوقی قبل از قطع مستمری، گواهی انحصار ورثه.

5) مدارک لازم جهت ارائه دادخواست علیه دستگاه‌ های نظامی و انتظامی:

5-1 موضوع خواسته احتساب سابقه در مشاغل سخت و زیان آور: حکم کارگزینی که در آن شغل یا تخصص شاکی قید شده باشد، مستندات استحقاق شاکی.

5-2 موضوع خواسته پرداخت فوق العاده حق اشعه: حق اشعه حقی است که به کارکنانی که به اقتضا کار خود با اشعه‌ های مختلفت در ارتباط‌‌ اند، تعلق می‌ گیرد.

5-3 موضوع خواسته اعتراض به آراء کمیسیون های اداری: تصویر آرای قطعی بدوی (نخستین) و تجدیدنظر، تصویر حکم کارگزینی که در آن رای کمیسیون مربوطه قید شده باشد.

5-4 موضوع خواسته اعاده به خدمت: مدارک مربوط به علت قطع رابطه استخدامی، سایر مستندات.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تجدیدنظر و اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

پ_ مدارک لازم جهت ارائه دادخواست بر اساس مهمترین موضوعات مورد شکایت

1-اعتراض به آراء هیات‌ های رسیدگی به تخلفات اداری:

تصویر مصدق (تائید شده) رای قطعی بدوی و تجدیدنظر، مدارک استخدامی (احکام کارگزینی)

2- اعتراض به آراء به سازمان تعزیرات حکومتی: تصویر آراء بدوی و تجدیدنظر

3- درخواست تبدیل وضعیت استخدامی: تصویر حکم کارگزینی، سایر مستندات مربوطه

4- اعتراض به آراء هیات های گزینش: تصویر آراء بدوی و تجدیدنظر

5- اعتراض به عدم پذیرش قبول شدگان در آزمون استخدامی دستگاه های دولتی:

آگهی آزمون استخدامی، مدارک شرکت در آزمون، مدارک قبولی در آزمون

6- موضوعات مربوط به سازمان بازنشستگی کشوری: تصویر حکم بازنشستگی، سایر مستندات

7- اعتراض به اخراج از محل خدمت: مدارک استخدامی، حکم اخراج یا ابلاغیه حکم

8- موضوعات مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور: مدارک استخدامی، تصویر حکم اخراج یا ابلاغیه حکم

9- درخواست فوق العاده حق اشعه: مدارک استخدامی، تصویر حکم اخراج یا ابلاغیه حکم، تصویرحکم کارگزینی

10- اعتراض به آرای کمیسیون‌ های اداری: مدارک استخدامی، تصویرحکم اخراج یا ابلاغیه حکم، تصویرحکم کارگزینی

11- درخواست اعاده به خدمت: مدارک استخدامی، تصویر حکم اخراج یا ابلاغیه حکم، تصویرحکم کارگزینی

12- موضوعات مربوط به گمرک: اظهارنامه، ضمانت‌نامه بانکی، سایر مدارک و مستندات

13- اعتراض به رای کمیسیون تبصره 2 بند 3 ماده 99 قانون شهرداری مستقر در استانداری‌ ها: تصویر رای کمیسیون، سایر مستندات

14- اعتراض به اقدامات سازمان سنجش آموزش کشور: آگهی آزمون، مدارک شرکت در آزمون و قبولی در آن، سایر مستندات

15- اعتراض به آراء کمیسیون‌ های مالیاتی: تصویر آراء قطعی بدوی (نخستین) و تجدیدنظر، سایر مستندات

16- اعتراض به آراء کمیسیون نظارت و هیات عالی نظارت اصناف: تصویر آراء صادره، مدارک مربوط به عضویت، سایر مستندات

17- اعتراض به تصمیمات کمیسیون تغییر کاربری اراضی در طرح هادی روستایی مصوب سال 1371: مصوبه کمیسیون، تصویر مصدق اسناد مالکیت، سایر مستندات

18- اعتراض به نظر کمیسیون موضوع قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در خارج از محدوده قانونی شهر و شهرک‌ ها: تصویر رای کمیسیون، تصویر مصدق (تائید شده) مدارک مالکیت، سایر مستندات

19- اعتراض به رای کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه حفر چاه و قنات و مسائل حریمی: تصویر رای کمیسیون، تصویر مصدق مدارک مالکیت، سایر مستندات

20- اعتراض به رای هیات های سه نفری موضوع مادتین 19 و 20 قانون توزیع عادلانه آب: تصویر رای هیات سه نفری، تصویر رای هیات پنج نفری، تصویر مصدق اسناد مالکیت، مستندات داشتن حق آبه

21- اعتراض به اعلام بستر و حریم رودخانه و نهر (طبیعی و سنتی) و سیل و مرداب و برکه طبیعی: آگهی مربوط، رای کمیسیون ماده 4 آئین نامه، تصویر مصدق مدارک مالکیت و سایر مستندات

22- اعتراض به آراء کمیته فنی موضوع «آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی»: تصویر رای کمیته فنی، پروانه دفتر خدماتی، سایر مستندات

23- اعتراض به نظر کمیسیون «درجه بندی و تغییر درجه تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی»: تصویر مصدق (تائید شده) رای کمیسیون، پروانه مهمانخانه یا مهمانسرا، سایر مستندات

24- اعتراض به رای کمیسیون ماده 16 رسیدگی به شکایات جانبازان: تصویر رای کمیسیون، سایر مستندات

تذکر: در تمام موارد فوق علاوه بر مدارک و مستندات مذکور، رعایت شرایط عمومی جهت تشکیل پرونده ضروری است.

ت) راهنمای طرح دادخواست تجدیدنظر خواهی از آراء شعب بدوی:

1) کلیه آرا شعب بدوی (نخستین) دیوان به درخواست یکی از طرفین یا وکیل یا قایم مقام و یا نماینده قانونی آن ها، قابل تجدیدنظر خواهی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌ باشد.

2) اشخاص مقیم ایران میتوانند ظرف 20 روز و افراد مقیم خارج از ایران ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ با تقدیم دادخواست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، تجدیدنظر خواهی نمایند.

3) دادخواست تجدیدنظر خواهی باید روی برگه‌ های چاپی مخصوص نوشته شود که در آن میبایست مشخصات و اقامتگاه تجدیدنظر خواه، شماره، تاریخ رای تجدیدنظر خواسته، شعبه صادرکننده رای تجدیدنظر خواسته، تاریخ ابلاغ رای، دلایل و جهات تجدیدنظر خواهی و سایر مواردی که در دادخواست بدوی لازم و ضروری است، رعایت و درج شود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تجدیدنظر و اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

ج) راهنمای طرح دادخواست اعاده دادرسی:

دادخواست اعاده دادرسی در خصوص احکام قطعی با رعایت “موارد مربوط به تنظیم دادخواست بدوی” با ذکر جهتی که موجب اعاده دادرسی شده است به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تقدیم می‌ گردد.

جهات (دلایل) اعاده دادرسی به شرح ذیل است:

1. حکم، خارج از موضوع شکایت صادر شده باشد.

2. حکم به میزان بیشتر از خواسته صادر شده باشد.

3. در مفاد (متن و محتوا) حکم، تضاد وجود داشته باشد.

4. حکم صادر شده با حکم دیگری در خصوص همان دعوی و اصحاب آن، که قبلا توسط همان شعبه یا شعبه دیگر صادر شده است، متعارض بوده، بدون آن که سبب قانونی موجب این تعارض باشد.

5. حکم، مستند به اسنادی باشد که پس از صدور، جعلی بودن و یا عدم اعتبار آن ها به موجب حکم مراجع صالح قانونی ثابت شده باشد.

6. پس از صدور حکم، اسناد و دلایلی به دست آید که دلیل حقانیت درخواست ‌کننده اعاده دادرسی باشد و ثابت شود اسناد و دلایل یاد شده در جریان دادرسی در اختیار وی نبوده است.

مهلت تقدیم دادخواست در مورد بندهای 3-1، 3-2 و 3-3، بیست روز از تاریخ ابلاغ رای شعبه و در مورد بندهای 3-4،3-5 و 3-6، بیست روز از زمان حصول سبب (به وجود آمدن دلیل) اعاده دادرسی می‌ باشد.

چ) شرایط جلب ثالث:

هرگاه شاکی، جلب شخص حقیقی (افراد انسان) و یا حقوقی (مانند: شرکت و موسسه) دیگری غیر از طرف شکایت را به دادرسی لازم بداند میتواند به همراه دادخواست اولیه یا دادخواست جداگانه حداکثر ظرف سی روز پس از ثبت دادخواست اصلی، تقاضای خود را تسلیم دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نماید.

طرف شکایت نیز میتواند ضمن پاسخ کتبی دادخواست خود را با موضوع فوق تقدیم نماید.

ح) شرایط ورود ثالث:

هرگاه شخص ثالثی در موضوع پرونده مطروحه در شعب دیوان برای خود حقی قائل باشد یا در محق شدن یکی از طرفین خود را ذی نفع بداند میتواند با تقدیم دادخواست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و با ثبت دادخواست، وارد دعوی شود.

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای تخصصی ملکی در شمال تهران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل تجدیدنظر و اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری

قبول وکالت در پرونده اختلافات ملکی بین مالک و سازنده

قبول وکالت در مطالبه وجه چک و سفته، مطالبات بانکی و اختلافات مالی بین شرکاء

قبول وکالت در پرونده تصرف عدوانی حقوقی، مزاحمت و ممانعت از حق حقوقی، خلع ید

تنظیم دادخواست جهت دعاوی ملکی و حقوقی در تهران

قبول وکالت در پرونده الزام به اخذ پایانکار، صورتمجلس تفکیکی و الزام به تنظیم سند رسمی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه حقوقی و ملکی در تهران

جهت دریافت مشاوره از وکیل تجدیدنظر و اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آیا میتوان در دیوان عدالت اداری، اعاده دادرسی نمود؟

در صورت وجود دلایل و جهات قانونی امکان اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری نیز وجود دارد.

هزینه اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری چقدر است؟

میزان هزینه اعاده دارسی در دیوان عدالت اداری به میزان هزینه تجدیدنظر خواهی در دیوان عدالت اداری خواهد بود.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی ملک و حقوقی در تهران به یکی از راه‌ های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده ملکی و حقوقی تهران

5/5 - (25 امتیاز)

9 دیدگاه

  • با سلام و احترام، بنده کارمند قرارداد وزارت علوم براساس آئین نامه وزارت علوم در سال 1395 اقدام به تحصیل در مقطع ارشد هستم، در بهمن سال 1397 فارغ التحصیل شدم که در شهریور ماه 1397 آئین نامه جدید با قید شروطی از جمله معدل ابلاغ گردید که به هیچ عنوان زمانی جهت اصلاح معدل نداشتم. رئیس دانشگاه پیشنهاد به شکایت کرد که شعبه 43 به دلیل نقص مدرک رای منفی داد و شعبه 25 تجدید نظر رای بدوی را در آبان ماه 1399تایید کرد. در اسفند 1399 رئیس جدید دانشگاه اقدام به استعلام از وزارت کرد و وزارت علوم صریحا اعلام نمود که چون براساس آئین نامه قدیم است باید پذیرش گردد. حال هیات اجرایی دانشگاه اعلام می نماید که چون رای منفی دیوان دارید ما نمی توانیم پذیرش کنیم. لذا باتوجه به ماده یک احکام دائمی کشور که دانشگاهها تابع قوانین وزارت علوم می باشند، دانشگاه می تواند رای دیوان را در نظر نگیرد یا اولویت با رای دیوان است؟ با چه استناد قانونی؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اولویت با رای ماهوی دیوان عدالت میباشد، به شرطی که دیوان عدالت رسیدگی ماهوی انجام داده باشد و رای ماهوی صادر کرده باشد، و نه قرار رد دعوا یا قرار عدم استماع دعوا به علت نقص مدارک. با توجه به گفتههای شما، دیوان اصلا رسیدگی ماهوی نکرده است و فقط قرار رد دعوا، به علت نقص مدارک، صادر کرده پس دیوان هنوز رای ماهوی، صادر نکرده است، پس آییننامه قدیم در مورد شما باید اجرا شود. پس باید مدرک ارشد شما، پذیرش شود. شما در این مورد نیاز به مشورت با وکیل متخصص دارید، برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روز بخیر
    من در خصوص پرونده ای میخوام اعاده دادرسی انجام بدم که حکمش ۱ سال قبل صادر شده  ولی   حکمی که برام صادر شده به موجب یک سندی بوده که من امسال در دادگاه دیگه تونستم جعلی بودنش اثبات کنم من تا کی مهلت دارم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      این فرد علاوه بر تأدیه (پرداخت) خسارات وارده، به مجازات کلاهبرداری محکوم خواهد بود. تبانی هر یک از طرفین دعوای اصلی با اشخاص فوق نیز در حکم کلاهبرداری است و مرتکب به مجازات مذکور محکوم میگردد.

  • سلام من یک مشکلی دارم و یک پرونده ای رو در دیوان عدالت اداری دارم و میخوام اعاده دادرسی انجام بدم ایا این مورد ممکن؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، این مورد امکان پذیر است و در این زمینه شما می‌توانید با آقای محمد علی مهری وکیل متخصص در دعاوی دیوان عدالت اداری مشاوره نمایید. جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقتتون بخیر همسر من ملکم را برای مهریه توقیف کرده، رای هییت نظارت هم به نفع همسرم صادر شد میتونم حالا از رای هییت نظارت در دیوان عدالت اداری شکایت کنم ؟ اگه خونه ام بره زندگیم رفته.

    • سلام وقت شما بخیر
      بله می‌توانید در راستای حقوق فردی مندرج در قانون اساسی که مالکیت اشخاص را محترم شمرده است نسبت رای به هیئت نظارت ثبت در دیوان عدالت اداری اعتراض نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *