کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان

کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان

کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان


امروز با موضوع کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان با شما هستیم.

کلاهبرداری از جرایم مالی است که فرد کلاهبردار با استفاده از وسایل متقلبانه و غیرواقعی موجب فریب و اغفال افراد می‌گردد و از این طریق اموال آنها را تصاحب می‌کند و می‌برد.

کلاهبرداری در تمام امور قابل واقع است و کلاهبرداری با قرارداد پیش‌فروش آپارتمان یکی از مصادیق آن است؛ در این مقاله وکیل پایه یک دادگستری و متخصص کلاهبرداری به بررسی این جرم خواهد پرداخت.

سوالاتی که در این مقاله توسط وکیل کلاهبرداری پاسخ داده خواهند شد:

انواع کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان کدامند؟

آیا پیش فروش مسکن و ساختمان، قبل از آغاز عملیات اجرایی بنا، جرم است و مشمول کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان می‌شود؟

وکیل کلاهبرداری ، وکیل کلاهبرداری ملکی

جهت پیشگیری از کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش املاک و مطمئن بودن از رعایت موارد قانونی تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، به وکیل حقوقی و یا وکیل کیفری مراجعه کنیم؟

برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان و ساختمان، از رایج‌ترین دعاوی کیفری ملکی می‌باشد که حجم وسیعی از مراجعات مردم به دادسراها، جهت قرارداد پیش فروش مسکن می‌باشد.

اما در این بین، فقط شخص کلاهبردار، یا پیش فروشنده، مقصر نیست.

تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان

اکثر مردم ترجیح می‌دهند برای مشاوره حقوقی املاک، به مشاورین املاک مراجعه کنند، خصوصا این که بسیاری از این افراد فاقد تحصیلات حقوقی هستند و حتی گاهی اوقات بدون قصد و فقط جهت تنظیم قرارداد پیش فروش مسکن و دریافت درصد دلالی، از اجرا و رعایت قوانین سرباز می‌زنند.

این در حالیست که اگر خریدار با یک وکیل پایه یک دادگستری مشورت نماید هیچگاه دچار خسران نمی‌شود.

مروری کوتاه بر قانون پیش فروش آپارتمان و آیین‌نامه اجرایی قانون پیش فروش آپارتمان و همچنین مقررات و قوانین شهرداری و قانون نظام مهندسی ایران، روشنگر وظایف طرفین، در هنگام تنظیم و امضاء قرارداد پیش فروش مسکن می‌باشد.

مشاوره حقوقی مشارکت در ساخت زمین

از مصادیق آن، فروش واحدهای بیش از سهم یکی از شرکاست عدم رعایت شرایط قانون پیش فروش ساختمان، نیز جرم خاصی است که در ماده ۲۳ قانون مذکور به آن پرداخته شده است.

راه‌های کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان

موضوع رایج در کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان در موضوع مشارکت در ساخت است، تنظیم قرارداد پیش فروش، اضافه بر سهم، سازنده یا مالک است.

در قانون پیش فروش آپارتمان، کسری بنای احداثی در صورت صدور صورت مجلس تفکیکی، تا ۵ درصد مبنا، مورد پذیرش قرار گرفته و بیش از ۵ درصد موجب اختیار فسخ خریدار می‌شود یعنی خریدار حق فسخ معامله را خواهد داشت.

قرارداد پیش فروش آپارتمان

اما اگر پیش فروشنده طبق سند رسمی، مالک ۴ واحد خواهد شد و بیش از ۴ واحد را به اشخاص واگذار نماید، مرتکب فروش مال غیر شده و کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان محقق شده است.

انجمن های صنفی کارگری

موضوع بعدی واگذاری آپارتمان یا مسکن، بدون داشتن مالکیت و یا اجازه از سوی مالک می‌باشد که باز هم در صورت اثبات جرم فروش و انتقال مال غیر محقق شده است و مستوجب محکومیت به مجازات کلاهبرداری می‌باشد.

جرم تنظیم قرارداد پیش فروش مسکن بدون مجوز

در قانون پیش فروش ساختمان، به عنوان قانون خاص، سه نوع جرم، درباره قرارداد پیش فروش ساختمان پیش‌بینی شده است که وکیل کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان به تشریح آن‌ها می‌پردازد:

پیش فروش آپارتمان یا ساختمان بدون تنظیم قرارداد رسمی

هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی که بدون تنظیم قرارداد رسمی در دفتر اسناد رسمی، اقدام به تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان یا ساختمان نماید به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه دریافتی محکوم می‌شود؛ با تغییر قوانین ممکن است در میزان و نوع مجازات تغییر ایجاد شده باشد.

پیش فروش آپارتمان بدون مجوز

همچنین اگر فردی بدون دریافت مجوزهای لازم، اقدام به تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان یا ساختمان نماید به مجازات حبس یا جزای نقدی محکوم می‌شود.

درج یا انتشار آگهی پیش فروش آپارتمان یا ساختمان بدون مجوز

درج یا انتشار آگهی پیش فروش آپارتمان یا ساختمان توسط رسانه‌های جمعی، در صورت عدم مطالبه مجوزهای لازم و دریافت استعلام، موجب محکومیت به مجازات‌های حبس یا جزای نقدی می‌شود.

موسسه حقوقی غرب تهران

مشاورین املاک که بدون اخذ مجوز و یا بدون هدایت طرفین به دفاتر اسناد رسمی اقدام به تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان نمایند علاوه بر محکومیت به حبس یا جزای نقدی به عنوان معاون یا مباشر جرم، برای بار اول تا یک سال تعلیق پروانه کسب و چنانچه برای بار دوم مرتکب جرم شود تا دو سال و در صورت تکرار به ابطال پروانه کسب، محکوم می‌شوند.

پیشگیری

براساس قانون پیش فروش آپارتمان و ساختمان، تنظیم کلیه قراردادهای پیش فروش آپارتمان، پس از توافق اولیه طرفین در دفتر وکیل پایه یک دادگستری، یا هر مکانی که طرفین تعیین نموده‌اند، در دفاتر اسناد رسمی و پس از تقدیم مدارک رسمی جهت عقد قرارداد رسمی پیش فروش مسکن، انجام می‌شود.

وکیل کلاهبرداری در غرب تهران

شرایطی که در قانون پیش فروش ساختمان مقرر شده است، اعم از اخذ مجوزهای لازم، انتشار آگهی رسمی پیش فروش آپارتمان و ساختمان، لزوم مالکیت یا دارا بودن قرارداد رسمی، مانع از به دام افتادن و گرفتاری خواهد شد.

چرا که دفاتر اسناد رسمی بدون شرایط مقرر در قانون، حق انتقال سند و یا تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان و ساختمان را ندارند.

دادسرای صالح برای جرم کلاهبرداری قرارداد پیش فروش آپارتمان

محل وقوع جرم کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان و یا جرم تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، به صورت غیر رسمی، دادسرای محل تنظیم قرارداد می‌باشد.

جهت طرح شکایت کیفری، به همراه داشتن مدارک شناسایی و مدارک و مستندات مورد ادعا، الزامی است و باید برای ثبت شکایت به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه شود و دفتر خدمات الکترونیک قضایی پس از ثبت دادخواست، برای انجام تحقیقات، شکایت را به دادسرا ارجاع می‌دهد.

مشاوره حقوقی پیش فروش آپارتمان

فروش اموال منقول بدهکاران مالیاتی

موسسه حقوقی مهر پارسیان آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی درباره تنظیم قراردادهای پیش فروش ساختمان، جهت جلوگیری از کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان و ساختمان به هم وطنان عزیز می‌باشد.

جهت تنظیم وقت و دریافت مشاوره در خصوص تمام مشکلات حقوقی خود از وکلای متخصص موسسه حقوقی مهر پارسیان با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

 

تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان بدون درج آگهی جرم است؟

بر اساس قانون پیش فروش آپارتمان، بدون دریافت مجوز لازم جهت درج و انتشار آگهی، و تنظیم قرارداد غیر رسمی پیش فروش آپارتمان، جرم است.

مجازات پیش فروش آپارتمان بدون درج آگهی چیست؟

با توجه به قوانین موجود مجازات حبس یا جزای نقدی در پی خواهد داشت.

وکیل در آرژانتین

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (دکتر محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی دکتر محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (18 امتیاز)

7 دیدگاه

  • سلام جناب دکتر مهری
    من یه آپارتمان در استانبول پیش خرید کردم.
    کل مبلغ ملک ۳ میلیون لیر بود که ۵۰۰ هزار لیر موقع قرارداد پرداخت کردم
    به خاطر کرونا نتونستم برای پرداخت قسط های بعدی برم استانبول چون اینترنت بانکی رو نتونستم آپدیت کنم و باید حضوری میرفتم هالک بانک شعبه استانبول.
    حالا سه تا قسط عقب افتاده و منم رفتم که همه اقساط رو نقد پرداخت کنم اما فروشنده معامله رو فسخ کرده و به یکی دیگه فروخته.
    حالا من چیکار باید بکنم که تقصیری نداشتم تو اینکه نتونستم قسط رو پرداخت کنم
    میشه لطفا راهنمایی کنین و وکیل خوب دادگستری در استانبول به من معرفی کنید

    • سلام وقت به خیر
      به کمک وکیل پایه یک دادگستری در ترکیه فورس ماژور بودن و عدم امکان حضورتون رو در دادگاه ثابت کنید و نسبت به موضوع به صورت صحیح در دادگاه طرح دعوی کنید.
      اگر بتونین اثبات کنید که به واسطه عدم تقصیر شما قرارداد فسخ شده امکان احقاق حق خواهید داشت.

  • باسلام عرض خسته نباشید سوالی داشتم
    بنده 1 سال قبل آپارتمانی رو در منطقه چیتگر تهران به صورت پیش فروش خریداری کردم و در قرار داد ذکر شد متراژ اپارتمان 97 متر است و الان بعد از گذشت 1 سال در سند متراژ ملک 92 متر است من میخواهم معامله را فسخ کنم چطور میتونم اینکار را انجام دهم ؟

    • سلام اگر شرط فسخ در قرارداد براتون درج شده باشه قرارداد قابلیت فسخ خواهد داشت. ولی برای کسری 5 متر معمولا دادگاه فسخ رو تنفیذ نمیکنه.
      بهتره که طبق روال و عرف، به نسبت کم شدن متراژ از ثمن معامله کسر کنید و معامله سر جای خودش باقی بمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *