وکیل اعمال ماده 477 

وکیل اعمال ماده 477 

وکیل اعمال ماده 477 


با معرفی وکیل اعمال ماده 477 (وکیل متخصص اعمال ماده ۴۷۷) با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری یکی از اساسی‌ ترین مواد قانونی است که امروزه نقش اساسی و بسیار مهمی را در دستگاه قضایی کشور ایفا می‌ کند.
مطابق ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، افرادی همچون؛ رئیس قوه قضائیه، رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، رئیس کل دادگستری استان و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و…
این اختیار قانونی را دارند تا در صورت مشاهده هرگونه تخطی در رای صادره دادگاه‌ ها و دستگاه‌ های قضایی کشور، تقاضای اعاده دادرسی خود را به دیوان عالی کشور ارجاع دهند.

دیوان عالی کشور یکی از مهمترین مراجعی می‌ باشد که معمولا به پرونده‌ های فرجام خواهی رسیدگی می‌ کند.
بنابراین بسیاری از پرونده‌ هایی که باید در آن ها اعاده دادرسی انجام شود نیز به این مرجع قضایی ارجاع داده می‌ شود.
اعاده دادرسی یکی از مسائل بسیار مهم در پرونده‌ های کیفری به حساب می‌ آید و دارای حساسیت‌ های قانونی بسیار زیادی است.
به همین دلیل وکیل ماده ۴۷۷ باید دارای تجربه کافی در این زمینه باشد.

اعتراض به رای داوری ملکی

اعمال ماده 477 نوعی اعاده دادرسی فوق‌ العاده است که در قانون آئین دادرسی کیفری پیش‌ بینی شده و برای تمام آراء قضایی میتوان آن را اعمال نمود.
اعاده دادرسی نوعی اعتراض به رای است که تنها به دلیل مغایرت رای با بین شرع صورت می‌ گیرد.

جهت دریافت مشاوره با وکیل اعمال ماده 477 (وکیل متخصص اعمال ماده ۴۷۷) گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

نمونه دادخواست اعمال ماده 477

در این لایحه از رئیس قوه قضائیه خواسته شده که در خصوص رای صادر شده از دادگاه تجدیدنظر تقاضای اعاده دادرسی به دلیل عدم توجه به دلایل مطرح شده مورد پذیرش قرار گیرید.

ریاست محترم قوه قضائیه

موضوع: درخواست اعمال ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری

با عرض سلام و ادب

احتراما در خصوص پرونده شماره … با عنایت به حكم قطعی صادره از سوی شعبه … دادگاه تجديدنظر استان تهران، با توجه به اختيارات قانونی معظم‌ له، درخواست اعمال موضوع ماده 477 قانون مورد اشاره به جهت، خلاف شرع بين بودن موضوع حكم، مورد استدعاست.

در پرونده مذکور نقاط تاریکی وجود دارد که اگر ذهن پرسشگر مقام محترم قضایی به آن بپردازد قطعا پرده از این رای حیله‌ ای (خلاف بین شرع و قانون) برداشته خواهد شد و حربه شاکی در طرح این شکایت واهی آشکار خواهد شد.

وکیل کیفری در تهران

در جریان دادرسی پرونده پیش رو تخلفات عدیده‌ ای رخ داده است که منتهی به نقض حقوق متهم در امر دفاع گشته است و میتوان به جرات گفت که کلیه طرق دفاع برای اینجانب با سد سهل انگاری مسدود گردید.

علی رغم اینکه دلایل قانونی در دست داشتم هیچگاه فرصت دفاع نیافتم و این حق که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد احترام است از اینجانب سلب گردید.
مطالب ذیل به جهت تنویر اذهان آن عالی مقامان بصیر معروض می‌ گردد.

شرح ماوقع (آنچه اتفاق افتاده)

اینجانب و شاکی به تناسب فعالیت اقتصادی دارای مراودات مالی عدیده بودیم و از این رهگذر ایشان به اینجانب بدهی مالی داشتند، که طی سه فقره چک به شماره ترتیبی از دسته چک واحد 15،16،17 وعده وصول دادند.

متاسفانه مشارالیه (ایشان) که خود فردی دارای سوابق کیفری است (کلاهبردار حرفه‌ ای است که در حال حاضر نیز در زندان در حال تحمل کیفر است) به قصد فرار از ایفای دین (نپرداختن بدهی) با طرح سناریویی حیرت‌ انگیز سعی در آن داشته که اسناد طلب را سند امانی (امانتی) جلوه دهد و به جهت تکمیل کردن آخرین بخش پازل این سناریوی ساختگی، با استناد به اینکه در حال تحمل کیفر حبس بوده است.

اینجانب (دارنده با حسن نیت چک) را امین (معتمد و امانتدار) و میانجی گر میان خویش و وکلای شاکی پرونده‌ ای جلوه می‌ دهد و اینگونه وانمود می‌ کند که اسناد فوق‌ الذکر وسیله‌ ای برای اخذ رضایت از شاکی وی بوده است و یک امانت در دست من می‌ باشد.

حکم خلاف بین شرع و خلاف قانون به شرح ذیل از دادنامه (حکم) معترض عنه (مورد اعتراض) و روند رسیدگی پرونده قابل استنتاج و استخراج است.

1- گواهی عدم پرداخت هر سه فقره چک در سال 1387 صادر گردیده است.
شخص شاکی در اقدامی قابل تامل پس از حدود یک سال در سال 1388 طرح شکایت خیانت در امانت می‌ نماید.
این استدلال و استنباط که ید دارنده چک‌ ها امانی است (امانت است) خلاف اصول اسناد تجاری بوده و اثبات امر خلاف اصل، نیازمند دلیلی است که وجدان قاضی را اقناع نماید.

وکیل دیوان عالی کشور

2- به حکم منطق هر ذهن آگاهی می‌ پذیرد که اگر شخصی امینی جهت کاری انتخاب می‌ نماید.
لااقل از محل سکونت او اطلاعی دارد و با اطمینان قلبی امانت و امور خویش را به وی می‌ سپارد.
حال آنکه مشارالیه (ایشان) در دعوی واهی (ساختگی) خود علیه من، اینجانب را که در یک شرکت با او عضو هیات مدیره بودم (با سابقه آشنایی طولانی مدت) مجهول الامکان معرفی می‌ نماید.

فرض را بدین شکل استوار می‌ نماید که امانتی به دست مجهول‌ الامکانی داده است تا برای او دلسوزانه تحصیل رضایت از شاکی‌ ای نماید…!!! و در دعوی مذکور با اعمال حربه اینجانب را مجهول‌ المکان معرفی می‌ نماید و در دادرسی به نشر آگهی بسنده می‌ شود تا فرصت دفاع از من گرفته شود و در خفا این رای را با حیله اخذ نماید.

جهت دریافت مشاوره با وکیل اعمال ماده 477  گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

3- اثبات خیانت در امانت آن هم در دادرسی کیفری غیابی، صرفا به استناد شهادت شهود به نظر با اصول دادرسی عادلانه در تضاد است.
در خصوص رای دادرسی غیابی، حتی کوچک ترین اثری از احتیاط و کنکاش در محتوای پرونده دیده نمی‌ شود.
هرگز این پرسش به ذهن مقام قضایی خطور نکرده است، که چرا پس از یک سال از تاریخ گواهی عدم پرداخت دعوی به طرفیت شخصی مجهول المکان طرح می‌ گردد؟!… و شهودی که کارمند شاکی هستند به دادگاه تعرفه می‌ گردند.

 4- به لحاظ با عنایت به تجویز قانون مجازات اسلامی، پرونده مذکور مشمول شرایط مرور زمان گردیده است.

وکیل ملکی تضمینی

لذا تصمیم شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران مبنی بر تعلیق مجازات محل ایراد اساسی است.

چرا که به دلیل انقضای زمان طرح شکایت میبایست دادنامه معترض عنه (مورد اعتراض) نقض و حکم برائت صادر می‌ گردد که مع‌الاسف (متاسفانه) بدون هیچگونه تدقیقی (دقتی) در پرونده این مهم از چشم قضات محترم دور مانده است.

5- اقدام حیله‌ گرانه نامبرده از این جهت هویداست که مشارالیه (ایشان) با اینکه اظهارات مکرر خویش که در پرونده مضبوط (موجود) است (دلالت بر آشنایی و آگاهی از نشانی محل سکونت اینجانب دارد و به اقرار وی اینجانب عضویت در هیئت مدیره شرکتش داشته ام) حکم متعرض عنه (مورد اعتراض) را 9 سال مخفی نگه می دارد.

اینجانب را که در دسترس وی بودم و با او مراودات مالی داشتم را جلب نمی‌ نماید

(حتی کوچک‌ ترین تلنگری به اینجانب در طول این سالیان نزد) و عجیب است که حتی علی رغم وجود ظرفیت قانونی اعلام مفقودی این چک‌ ها را نیز نمی‌ نماید.
حتی برای طرح دعوی خیانت در امانت، اظهارنامه نیز به امین (اینجانب) ارسال نمی‌ نماید و برخلاف ضوابط شکلی (تشریفات قانونی مهم) اقدام به طرح دعوی خیانت می‌ نماید.
این حکم را به عنوان شاه کلید اساسی در برابر اقدام حقوقی (مطالبه چک) من، در دست خویش پنهان نگه می‌ دارد تا به محض اجرای گذاشتن دین، مرا با حربه قانونی مواجه سازد.

6- دلیل اصلی‌ ای که حکم معترض عنه (مورد اعتراض) بر آن استوار گشته است استناد به اظهارات شهودی است که در هیچ یک از مراحل دادرسی غیر عادلانه به اینجانب فرصت جرح در برابر شهادت کذب آن ها داده نشده است.
لذا با تدقیق بیشتر مقام قضایی پی به این مهم خواهند برد که فرصت دفاع به هر طریق از اینجانب سلب شده است.

به عنوان مثال

الف: در رسیدگی مرحله واخواهی در روز رسیدگی دادگاه، قاضی محترم حضور نداشت و بدون تشکیل جلسه دادرسی در غیاب اینجانب مجدداً رای صادره تائید می‌ گردد.
یعنی نه تنها فرصت دفاع داده نشده است بلکه در این دادرسی ترافعی (اختلافی) ابلاغی صادر نشد که حتی جلسه‌ ای تشکیل و شهود اینجانب نیز تعرفه شوند و یا امکان جرح شهود مدعی میسر باشد.

ب: با تجدیدنظر خواهی اینجانب از رای دادگاه بدوی (مشخص نیست قرار رد واخواهی بوده است یا حکم هر چند دادگاه تجدیدنظر دادنامه را حکم تلقی کرده است)، پرونده به شعبه دادگاه تجدیدنظر ارسال می‌ گردد و دادگاه وقتی احتیاطی برای سال 1399 تعیین می‌ نماید.

مع‌ الاسف (متاسفانه) بدون تعیین وقت و بدون توجه به اینکه در هیچ مرحله ای از دادرسی به من فرصت دفاع داده نشده است، در غیاب اینجانب محکمه تجدیدنظر در تاریخ 12/12/1398 اقدام به صدور رای می‌ نماید.
لذا هیچگونه توجهی به اظهارات کتبی و شفاهی اینجانب نمی‌ نماید.

وکیل دعاوی بانکی

7- کلید اصلی این پرونده در گرو استطلاع از دو نفر از مطلعین اصلی پرونده است (که اشخاص مورد اطمینان شاکی نیز می‌ باشند) که شهادت به غیر امانی بودن چک ها داده‌ اند و اذعان داشته اند که چک ها بابت طلب به اینجانب داده شده است.

الف: نفر اول به عنوان کاتب متن چک‌ های موصوفه (حکم ما بین اینجانبان) که از هر فرد دیگری آگاه تر به اساس اسناد مذکور است یعنی آقای کاف الف بر این امر صحه می‌ نماید و این موضوع را گواهی محضری نموده است.

ب: شهادت نفر دوم یعنی آقای ف ف وکیل دادگستری که از وکلای شاکی نیز می‌ باشد، موید (تائید کننده) این مدعاست که:
چک‌ های فو‌ق‌ الاشعار بابت طلب به اینجانب داده شده است.

جهت دریافت مشاوره با وکیل اعمال ماده 477 (وکیل متخصص اعمال ماده ۴۷۷) گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

8- همانگونه که در صدر عرایض اشاره گردید:

شاکی کلاهبردار حرفه‌ ای است که هم اکنون نیز در حال تحمل کیفر حبس است.

در زمانی که در شرکت وی حضور داشتم متوجه اعمال بزهکارانه (مجرمانه) وی گردیدم، لذا تصمیم بر این گرفتم که مسیر خود را هر چه سریع‌ تر از وی جدا سازم.
با توجه به استعفا اینجانب در تاریخ 08/02/1387 چک‌های مذکور بابت تسویه حساب به اینجانب داد شد و امانی بودن آن قولی و دلیل دروغینی است که از زبان کارمندان وی نقل شده است.
9- براساس بخشنامه اخیرالصدور مورخ 11/01/1399 قوه قضائیه (در خصوص مسایل مربوط به اعتبار شهادت شهود) که توسط حضرتعالی به مراجع قضایی ابلاغ شده است.
بررسی دقیق عرایض شهود این پرونده و ارزیابی آن را استدعا دارم.

تجدید نظر خواهی در دیوان عدالت اداری

به هر حال با عنایت به جمیع موارد معنونه (عنوان شده)، تقاضای اعمال ماده 477 قانون آئين دادرسی كيفری و تشخيص معظم‌ له جهت تعيين شعبه در ديوان محترم عالی كشور، در جهت احقاق حقوق حقه تضیيعی اینجانب مورد استدعاست.
پیشتر از توجهات حضرتعالی نهايت سپاس و قدردانی را دارد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل اعمال ماده 477 (وکیل متخصص اعمال ماده ۴۷۷) هستید، میتوانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی وکیل ماده ۴۷۷، را معرفی می‌ کنیم که دارای بهترین و با تجربه‌ ترین وکلا در این زمینه می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره با وکیل اعمال ماده 477 (وکیل متخصص اعمال ماده ۴۷۷) گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

مهلت فرجام‌ خواهی چقدر است؟

مهلت فرجام‌ خواهی برای افراد در ایران ۲۰ روز از تاریخ قطعی شدن رای و برای ایرانیان خارج از کشور دو ماه خواهد بود.

در چه مواردی میتوان فرجام‌ خواهی کرد؟

فرجام‌ خواهی در امور حقوقی و کیفری متفاوت است و موارد آن در قانون آئین دادرسی مدنی و کیفری پیش‌ بینی شده‌ اند.

اعمال ماده 477 چیست؟

هرگاه فردی با استناد به ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، حقی برای خود قائل باشد و به رای صادر شده، اعتراض نماید، اعمال ماده 477 می‌گویند که تنها یک دلیل (جهت) دارد آن هم خلاف بین شرع بودن رای صادر شده است.

لایحه ماده 477 چیست؟

تمام دلایل و جهاتی که به موجب آن افراد حق خود را زائل شده می‌دانند و استناد به موارد فقهی و شرعی که توسط اعتراض کننده تنظیم و نوشته می‌شود و برای اعاده دادرسی تقدیم می‌گردد، لایحه ماده 477 گفته می‌شود.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل اعمال ماده 477 در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی وکیل ماده ۴۷۷) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی وکیل ماده ۴۷۷

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
وکیل متخصص ماده ۴۷۷

معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.9/5 - (120 امتیاز)

40 دیدگاه

    • با سلام. خیر به هیچ وجه وکیل تضمینی در نتیجه رای دادگاه نداریم. پیگیری و روند اصولی رسیدگی به امور مربوط به پرونده را تضمین میکنیم ولی نتیجه را خیر.

  • سلام یک سوال از خدمتتون داشتم اینکه یک رای در خصوص اختلاف خانوادگی که موضوع ملک بوده ده سال پیش به ضرر ما صادر شده میخواستم بدونم من میتونم کاری کنم که دوباره این پرونده زنده بشه و رای به نفع ما صادر شده میخواستم بدونم من میتونم کاری کنم که دوباره این پرونده زنده بشه و رای به نفع ما صادر بشه ؟

    • سلام و احترام
      باید موضوع پرونده شما توسط تیم تخصصی پرونده های اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری موضوع اختیارات رئیس قوه قضائیه بررسی بشه تا امکان پاسخگویی دقیق وجود داشته باشه.

  • اگه چک تضمین قرارداد خرید ملکی نزد مشاور املاک باشه و در طول جریان دادرسی آن را به خواهان ندهد و حکم قطعی علیه خواهان صادر شود پس از اینکه سند را با حکم قانون از مشاور املاک پی گرفتیم ،می توانیم اعاده دادرسی بدهیم ؟

    • سلام روزتون به خیر
      بله در صورت آوردن سندی که احتمال دارد حکم صادره را تغییر دهد و در طول دادرسی مکتوم مانده باشد.
      به این معنی که ثابت شود بعد از جریان رسیدگی سند مذکور و یا مدرک مورد ادعای شما پیدا شده باشد.

  • %D8%A7%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-477/
    سلام وقت بخیر من برای جرم فروش مواد مخدر به 18 سال حبس محکوم شدم من در مرحله بدوی طبق نظر وکیل تسلیم به رای زدم چون اشتباها به من اطلاعات دادن بیش از نصف محکومیتم بخشیده میشه مواد مخدر برای برادرم بوده و الان ایشون متواری به تازگی تو سمت کردستان پیداشون کردن ایا من امکان اعمال ماده 477 دارم ؟

    • سلام جعل امضا اثر انگشت کلاهبرداری طرف آمده ملک ما را گرفت میخواست یه خونه بده که مال دیگری بود فروخت به ما دادگاه رفتیم طرف ما را محکوم کرد چهار شاهد دروغین آورده بعد یک مدتی شده شاهدا اومدن اقرار کردن همچنین گواهی ندادیم اینا رفتن تو دفتر خونه وکالت بستن شاکی هستیم این شخص امضا مارا جعل‌کرد بعد توی یک روز مانده بود به وقت دادگاه رفتن امضا پس‌گرفتن پرونده باز یک شاهد مانده قاضی ازطرف حکم‌محکوم کرد بود گرفت الان دادم‌خط‌شناسی نظریه کارشناسی جواب آمده جعل هست الان رای‌صادر شده تبره‌شده ۲۰روز‌وقت داشتم لایحه دفاع دادم وکیل میخواستم تجدید نظر تضمین ملکی

      • سلام وقت به خیر
        در متن نوشتار هم توپضیح دادیم که هر وکیلی مدعی انجام تضمینی پرونده حقوقی باشه قطعا از مصادیق کلاهبرداری محسوب خواهد شد و قابل پیگیری و مجازات است.
        تخمین شانس موفقیت پرونده و امکان سنجی طرح درخواست اعمال ماده 477 بعد از مطالعه پرونده مقدور خواهد بود.
        گروه وکلای مهر و موسسه حقوقی مهر پارسیان به هیچ وجه نتیجه پرونده رو تضمین نخواهد کرد.

  • سلام روز بخیر
    میخواستم از لطف و زحمات مجموعه وکلای مهر به خصوص آقای محمد علی مهری تشکر کنم ما یک پرونده ماده ۴۷۷ داشتیم خداروشکر دیوان با لایحه ارسالی که شما برامون زحمتش کشیدید اعمال ماده رو قبول کردن یک دنیا ممنونم.

  • باسلام و احترام، بابت یک پرونده درمرحله دادسرا متهم به 6 میلیون تومان تحصیل مال نامشروع شدم اما قبول نکردم، حال با بررسی جدید مبلغ 4میلیون دیگر اضافه گردید بابت اتهام اولیه به قرارکفالت محکوم شدم، الان چه اتفاق جدیدی پیش میاد. آیا بنده میتونم از اعمال ماده 477 استفاده کنم

    • سلام وقت شما بخیر
      در جرایم مالی معمولا اگر مبلغ زیاد باشد دادگاه وثیقه اخذ میکند. در جرایم با مبلغ کم تا دو برابر مبلغ کفالت اخذ میکنند، در این مورد اگر وجه الکفاله مثلا سی میلیون تومان به بالا باشد قرار تشدید نمی شود ولی اگر کمتر از این مبلغ باشد قاضی مبلغ کفالت را افزایش می دهد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور اعمال ماده 477 با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام  آیا امکان اینکه بتوان از پرونده ای که در آن با حکم غیابی و تنها با شهادت شهود فرد محکوم به کلاهبرداری شده باشد اعاده دادرسی انجام داد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اثبات کلاهبرداری آن هم در دادرسی کیفری غیابی، صرفا به استناد شهادت شهود به نظر با اصول دادرسی عادلانه در تضاد است. شما می‌توانید جهت هماهنگی زمان مشاوره با وکیل متخصص این امر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقتتون بخیر. یه رای علیه من صادر شد، و من بعدا تونستم ثابت کنم که شاهدها درروغ گفتن و ازشون شکایت کردم . اما به علت اینکه وکیلم درست راهنماییم نکرد، نرفتم از حکم اعاده دادرسی کنم، و مهلت 1 ساله ام هم گذشت. آیا حالا می‌تونم از رییس قوه قضاییه بخوام که این حکم خلاف شرع رو باطل بکنه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      باید توجه داشت که آیا رای صادره صرفا بر مبنای شهادت شهود صادر شده یا سایر دلایل، اگر بر مبنای شهادت شهود صادر شده باشد، موضوع قابل طرح از طریق تقاضای اعمال ماده 477 میباشد. شما میتوانيد برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور اعاده دادرسی با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام آقای مهری من میخوام خودم یک لایحه 477 بنویسم من دانشجوی حقوق هستم میخواستم بدونم چه مواردی رو باید بنویسم

    • سلام وقت شما بخیر
      باید تمام دلایل و جهاتی که به موجب آن فرد حق خود را زائل شده می‌داند را مکتوب کرده و موارد فقهی و شرعی استناد شده آن مورد را درج نماید. لازم به ذکر است نگارش لایحه 477 بسیار تخصصی می‌باشد و بهتر است این مورد را به وکیل دادگستری بسپارید.

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر، اعمال ماده 477 منوط به زمان مشخصی نمی‌باشد و اگر جهات اعمال آن وارد باشد امکان پذیر است.

  • سلام وقت بخیر، آیا اعمال ماده477 هیچ محدودیتی ندارد؟ یعنی اگر شخصی درخواستش رو یکبار رد شده می‌تونه از مرجع دیگه ای درخواست کنه؟ مثلا از طریق دادستانی بجای دادگستری استان

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر دادستان کل کشور تشخیص دهد که خلاف بین شرع رخ داده، اعمال ماده 477 را از ریاست قوه قضاییه درخواست می‌نماید. اگر درخواست مجدد با همان کیفیت درخواست پیشین به ریاست قوه قضاییه و یا ریاست دادگستری کل استان داده شود، رسیدگی مجدد صورت نمی‌گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در زمینه اعمال ماده 477 با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      اصولا می بایست ابتدا تقاضای اعمال ماده 474 طرح گردد و در صورت عدم توفیق موضوع، امکان طرح موضوع 477 وجود دارد.

    • سلام وقت شما بخیر
      هرچند این دو موضوع مجزا هستن لیکن اول می بایست طبق اصول تقاضای ماده 474 طرح گردد که خود جزویی از477 است

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق اصول باید درخواست را به دادگستری کل استان محل صدور بدهید لیکن اگر به تهران سپرده شود برای دادگستری کل ارسال می شود.

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به یکسان بودن موضوع هر دو ماده پیشنهاد می گردد از زاویه دیگر موضوع طرح گردد.

  • سلام و وقت بخیر من یه حکمی از شورا حل اختلاف دارم که به ضرر من حکم صادر شده، میخوام بدونم که نسبت به حکم شورا هم میشه تقاضای اعمال ماده 477 زد ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، میتوانید نسبت به آرای صادره از شورای حل اختلاف هم تقاضای اعمال ماده 477 نمایید.

  • سلام وقت بخیرپدر بزرگ من زمان شاه سال 54 یه حکمی گرفته میخواستم بدونم با گذشت زمان باز هم میشه از طریق اعمال ماده 477 اعتراض خود را ثبت کنیم ؟

  • سلام وعرض ادب، برای موضوع فروش مال غیر 474 زدیم ولی نتیجه نگرفتیم یکی از همکاران گفته که میتونیم 477 هم بزنیم، آیا این موضع درسته نکنه که رد کنن ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله این موضوع قابل اقدام است اما رد یا قبول آن وابسته به دلایل و مستندات شما دارد. در این زمینه می‌‍‌توانید با وکیل متخصص مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *