کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک

کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک

کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک


کلاهبرداری با موضوع کلاهبرداری با فروش ملک رهنی و فروش ملک در رهن بانک موضوع این نوشتار است.

خرید و فروش املاک رهنی با توجه به اینکه در گرو رهن گیرنده می‌باشند مورد استقبال عموم افراد جامعه نمی‌باشد و به همین جهت جرم کلاهبرداری در فروش ملک رهنی نیز بسیار شایع است.
رهن گیرنده به جهت اینکه سند ملک رهنی در نزد او می‌باشد نسبت به آن ملک حق دارد و فروش ملک رهنی با حقوق او در تعارض می‌باشد.
بیشترین مواردی که سند ملک در رهن قرار می‌گیرد در خصوص ضمانت دریافت وام از بانک‌ها می‌باشد.

وکیل ابطال قرارداد رهنی بانک

یکی از شرایط اعطای تسهیلات یا وام بانکی، دریافت سند ملک جهت رهن (گرو) به بانک با هدف تضمین تعهد فرد تسهیلات گیرنده به انجام تعهد خود یعنی پرداخت اقساط می‌باشد.

به این معنی که اگر تسهیلات گیرنده اقساط خود را نپردازد؛ بانک با فروش ملک، بدهی خود را وصول نماید.
گاهی نیز با توجه به پیدا نشدن مشتری بانک‌ها ابتدا ملک را تملک کرده و سپس با شرایط خاص به فروش می‌رسانند.

به طور کلی خرید و فروش ملک رهنی و بالاخص خرید و فروش ملک در رهن بانک مانند خرید و فروش سایر املاک نیست؛ چرا که در این بین بانک نیز بر اساس قانون به عنوان ذینفع در خصوص ملک دارای حق و حقوق قانونی است.

وکیل ملکی در قیطریه | وکیل در قیطریه

توصیه می‌شود چنانچه قصد خرید یا فروش ملک در رهن بانکی را دارید پیش از هرگونه اقدام، مشاوره با وکیل بانکی و یا وکیل ملکی را در اولویت کار خود قرار دهید؛ چرا که هرگونه اقدام نادرست، موجب بروز خسارات جبران ناپذیری مانند از دست دادن ملک  و زائل شدن حق خواهد شد.

در گروه وکلای حقوقی موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان، توسط وکیل متخصص بانکی به بررسی موضوعات کلاهبرداری با فروش ملک رهنی، کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک، خرید ملک در رهن بانک، وکالت فروش ملک در رهن بانک و… پرداخته‌ایم.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کلاهبرداری با فروش ملک رهنی، نحوه فروش ملک در رهن بانک یا فروش وکالتی ملک در رهن بانک و سایر مباحث حقوقی، با شماره تماس‌های موسسه که در انتهای مقاله درج شده‌اند، تماس حاصل نمایید.

نمونه پرونده های موفق بانکی موسسه مهر پارسیان

سوالات مهم

  1. کلاهبرداری با فروش ملک رهنی چگونه اتفاق می‌افتد؟
  2. کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک چگونه اتفاق می‌افتد؟
  3. شیوه خرید ملک در رهن بانک چگونه است؟
  4. شکایت از کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک، چگونه است؟
  5. بهترین وکیل کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک، کیست؟

کلاهبرداری با فروش ملک رهنی

کلاهبرداری جرمی است که کلاهبردار با قصد و سونیت برای بردن اموال افراد اقدام به انجام اعمال غیرواقعی و متقلبانه‌ای می‌نماید که موجب فریب و اغفال افراد می‌گردد.
ملک رهنی ملکی است که سند آن در رهن یا گرو شخصی باشد بارزترین مثال رهن در خصوص رهن گذاشتن سند ملک در رهن بانک برای دریافت وام می‌باشد.

دادخواست ابطال سند رهنی بانک

چون معامله ملکی که سند آن در رهن می‌باشد به اصطلاح حقوقی غیر نافذ می‌باشد یعنی در صورت تایید رهن گیرنده معامله صحیح خواهد بود با ریسک بالایی همراه است به همین جهت کلاهبرداری با فروش ملک رهنی همواره در کمین افراد بی اطلاع از این موضوع می‌باشد به همین جهت توصیه می‌شود برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی قبل از خرید ملک با وکیل مشورت نمایید.

توجه داشته باشید که صرف نگفتن اینکه ملک در رهن شخص دیگری می‌باشد موجب وقوع جرم کلاهبرداری با فروش ملک رهنی نخواهد شد، بلکه باید اعمالی انجام شود که موجب اغفال و فریب خریدار گردد؛ مثلا با دفتر اسناد رسمی تبانی کنند که اگر استعلام گرفته شد، اعلام کند که سند در رهن هیچ شخصی نیست؛ در این صورت و وجود سایر شرایط، کلاهبرداری با فروش ملک رهنی واقع خواهد شد.

کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک چگونه اتفاق می‌افتد؟

هنگامی که برای دریافت وام، سند ملک خود را در دفاتر اسناد رسمی در رهن (وثیقه) بانک قرار می‌دهید، در واقع به بانک این اختیار را می‌دهید که اگر اقساط خود را پرداخت نکردید با فروش ملک طلب خود را وصول کند.

به تعبیری دیگر یعنی بانک نیز نسبت به آن ملک دارای حق است که وکلا به آن حق عینی تبعی می‌گویند.
حال هرگونه خرید و فروش آن ملک با حقوق بانک مغایر است و با وجود شرایطی می‌توان قرارداد خرید و فروش ملک در رهن بانک را باطل نمود.
به همین جهت می‌توان گفت که فروش ملک در رهن بانک می‌تواند با حصول سایر شرایط، مصداقی از جرم کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک باشد.

با این توضیح که کلاهبرداری جرمی است که در آن کلاهبردار با انجام مانورها و عملیات متقلبانه، موجب اغفال و فریب افراد می‌شود. با سوء استفاده از فریب افراد، اموال آنها را خواهد برد.

وکیل تضمینی دعاوی بانکی

چنانچه فردی در نحوه فروش ملک در رهن بانک خود، به خریدار این موضوع را بیان نکند، موجب تحقق جرم کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک نخواهد شد.
زیرا صرف نگفتن دلیل بر وقوع جرم کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک نخواهد بود. مگر اینکه همراه با انجام اعمال متقلبانه و شرایط دیگر جرم کلاهبرداری باشد.
بحث مهم در وقوع این جرم، احراز قصد و سوء نیت فروشنده ملک است. و باید توسط وکیل متخصص بررسی و با استناد به آن کلاهبرداری اثبات گردد.

شیوه خرید ملک در رهن بانک چگونه است؟

وکلای حقوقی برای خرید یا فروش ملک در رهن بانک و نیفتادن در دام کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک، دو شیوه مورد تایید قانون‌گذار را برای خرید یا فروش ملک در رهن بانک را ارائه می‌دهند:
نخستین شیوه خرید ملک در رهن بانک، فک یا همان آزادسازی ملک در رهن بانک می‌باشد.

وکیل دعاوی بانکی

در این نحوه فروش ملک در رهن بانک، فرد وام گیرنده با پرداخت کلیه بدهی خود، خواستار آزادسازی سند ملک در رهن بانک می‌شود و پس از آزادسازی می‌توان ملک را فروخت.

شیوه دیگر خرید یا فروش ملک در رهن بانک، انتقال وام (تسهیلات) از فروشنده به خریدار می‌باشد.
برای این نوع انتقال باید موافقت بانک در خصوص این انتقال دریافت شود و سپس می‌توان ملک در رهن بانک را فروخت.

شکایت از کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک، چگونه است؟

برای شکایت از جرم کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک، چنانچه وکیل داشته باشید با بررسی دلایل ارتکاب جرم و احراز ارکان جرم کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک، از خود کاربری خود اقدام به ثبت شکایت می‌نماید.
اما اگر وکیل نداشته باشید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ارائه دلایل و مدارک شکایت خود را مبنی بر کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک، ثبت نمایید.

مجازات فروش ملک در رهن بانک

در خصوص مجازات فروش ملک در رهن بانک، وکیل موسسه حقوقی مهر پارسیان بیان داشتند: معامله ملک در رهن به موجب قانون مدنی غیر‌نافذ می‌باشد و منوط به تنفیذ (تایید) رهن گیرنده می‌باشد و در صورت عدم تایید باطل می‌شود.
چنانچه جرم کلاهبرداری با فروش ملک رهنی، واقع شده باشد، باید توسط وکیل متخصص بررسی گردد و ممکن است مشمول مجازات فروش مال غیر و کلاهبرداری شود.

وکیل قرارداد رهنی بانک

در صورت عدم اطلاع فروشنده مبنی بر ممنوعیت معامله کلاهبدرداری محقق نمی شود. بلکه از لحاظ حقوقی معامله غیر نافذ است. البته در شرایطی حتی میتوان دادخواست الزام به فک رهن نیز تقدیم نمود.
در مشاوره با وکیل تخصصی دعاوی بانکی و دعاوی ملکی این موارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بهترین وکیل پرونده کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک

برای خرید یا فروش ملک در رهن بانک می‌توان وکالت فروش ملک در رهن بانک را به وکیل پایه یک دادگستری یا شخص دیگری واگذار نمود؛ همچنین می‌توان به صورت فروش وکالتی ملک در رهن بانک، اقدام نمود.
فروش وکالتی ملک در رهن بانک به این صورت است که فروشنده با تنظیم وکالت‌نامه با خریدار، به خریدار وکالت در خرید و فروش و انتقال سند رسمی ملک را می‌دهد.

مزایده ملک توسط بانک

فروش آپارتمان در رهن بانک نیز به همین شکل که بیان شد، انجام پذیر است.
برای جلوگیری از وقوع جرم کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک می‌توان قبل از خرید از اداره ثبت یا دفاتر اسناد رسمی استعلام گرفت.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص فروش آپارتمان در رهن بانک یا خرید و فروش خانه در رهن بانک مسکن و سایر بانک‌ها و شرایط فروش خانه در رهن بانک و… می‌توانید با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

موسسه حقوقی مهر پارسیان با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، قاضی سابق و وکیل پایه یک دادگستری حال حاضر، با دارا بودن وکلای متخصص و متبحر در حوزه کلاهبرداری با فروش ملک رهنی، املاک و دعاوی بانکی، جهت دریافت مشاوره و پذیرش پرونده در حوزه کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک و فروش خانه در رهن بانک مسکن و… به شما مخاطبان گرامی، معرفی می‌گردد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

آیا می‌توان برای فروش ملک در رهن بانک به وکیل دادگستری وکالت داد؟

بله در خصوص اعطای وکالت برای فروش ملک، محدودیتی وجود ندار.

آیا امکان باطل شدن قرارداد فروش ملک در رهن بانک وجود دارد؟

با احراز وجود برخی شرایط امکان ابطال قرارداد وجود دارد.

5/5 - (20 امتیاز)

11 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر، من می‌خوام بدونم که اگر شخصی ملکی رو که در رهن بانک گذاشته به شخص دیگه‌ای با مبایعه‌نامه بفروشه آیا میشه ازش شکایت کلاهبرداری کرد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، این مورد از مصادیق کلاهبرداری با فروش ملک در رهن بانک می‌باشد و شما می‌توانید از ایشان شکایت نمایید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام خدمت وکیل گرامی، آقای وکیل ببینید ما معامله ای انجام دادیم قرار شد که فروشنده ی محترم پول معامله را کامل بگیره بعد که ما وام سند رهنی را خواستیم بگیریم ایشون بیاد پول وام را بده به ما حالا میگه که من ی وکالت به شما می دم که پول وام را خودتون بتونید بگیرید آیا اینجوری ما به مشکل نمی خوریم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به اینکه بانک چک مبلغ وام را تنها به شما تسلیم می‌نماید جای نگرانی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *