وکیل ملکی تضمینی

وکیل ملکی تضمینی

وکیل ملکی تضمینی


با بررسی واژه وکیل ملکی تضمینی همراه شما هستیم.

انتخاب عنوان وکیل ملکی تضمینی، شایع‌ترین راه کلاهبرداری از افرادی است که برای حل مشکلات حقوقی خود، خواهان مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری هستند.

با اقدامات انجام شده در قوه قضاییه تعدادی از وکلای دادگستری و کارکنان دستگاه قضایی که با عنوان وکیل تضمینی، وکالت تضمینی در دادگاه‌های تجدید نظر، وکیل تضمینی اعاده دادرسی دیوان عالی کشور، وکیل تضمینی ماده 477 فعالیت می‌کردند، دست این کلاهبرداران از دستگاه قضا قطع شد.
بنابراین در انتخاب وکیل دقت کنید تا با عناوینی چون وکیل ملکی تضمینی و سایر موارد فریب نخورید؛ چرا که به موجب قوانین وکالت، تضمین نتیجه، از مصادیق کلاهبرداری و در برخی موارد اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات می‌باشد.

البته تضمین وکیل به تلاش، علم، پیگیر بودن،تخصص، تجربه و سابقه نمی‌تواند از موارد کلاهبرداری وکیل باشد.

تعریف دعاوی ملکی به صورت خاص

یکی از مهم‌ترین موارد دعاوی حقوقی، که حوزه فعالیت وکیل ملک است، دعاوی ملکی می‌باشند.
دعاوی که موضوع آنها مال غیر منقول مثل زمین و ساختمان یا هر نوع ملکی است را اصطلاحا دعاوی ملکی می‌گویند.
مال غیر منقول، مالی است که امکان جابجایی و نقل مکان ندارد مانند زمین و خانه.

از قدیم به دلیل اهمیت ملک در بین مردم و به دلیل اینکه  یکی از روش‌های سرمایه گذاری در کشور ما، خرید و فروش ملک می‌باشد؛ اغلب مردم سرمایه زیادی را با بستن قراردادهای ملکی جابجا می‌کنند.
به همین جهت این نوع دعاوی و قراردادها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

وکیل ملکی کیست؟

وکیل ملکی، به‌ صورت تخصصی در زمینه‌ دعاوی حقوقی و کیفری و ثبتی اموال غیرمنقول و پرونده‌هایی از این‌ قبیل فعالیت کرده باشد و با تسلط به آیین‌نامه‌ها و قوانین مربوط به املاک و مستقلات، می‌تواند تمام جوانب موضوع دعوا را سنجیده و از موکل خود به صورت تخصصی دفاع نماید.

یک وکیل ملکی حرفه‌ای و متخصص تمامی قوانین و مقررات حاکم بر دعاوی ملکی را به خوبی می‌داند، لذا از آرای وحدت رویه و رویه قضایی حاکم آگاهی کامل دارد و با استناد به آنها اقدام به تنظیم صحیح دادخواست و دفاع از موکل خود در مراحل بدوی، تجدیدنظر، فرجام خواهی، اعاده دادرسی و… می‌نماید.

برای تنظیم هرگونه قرارداد ملکی حتما نیاز به دریافت مشاوره حقوقی ملکی با وکیل ملکی متخصص و با سابقه در این زمینه است.
گاهی مشاوره حقوقی با وکیلی که در زمینه دعاوی ملکی تخصص و تجربه بالایی دارد، می‌تواند از بسیاری مشکلات و زیان‌هایی که امکان دارد در آینده پیش بیاید، جلوگیری نماید و روند و شیوه رسیدگی به خواسته را تغییر دهد و تسریع بخشد.

بنابراین مراجعه به وکیل ملکی تضمینی، همیشه قبل از انعقاد قرارداد به اشخاص توصیه می‌شود، زیرا هزینه کمتری را برای موکل در بر دارد و هم وی را از طرح دعوا در آینده بی‌نیاز می‌نماید.
وکیل ملکی در انعقاد قراردادشرایط اساسی و صحت قراردادها را رعایت می‌نماید تا در آینده از ورود خدشه به قرارداد جلوگیری شود؛ همچنین با پیش‌بینی از عدم انجام تعهدات اقدام به تعیین ضمانت اجرای قانونی در قرارداد می‌نماید مانند تعیین خسارت و وجه التزام و حق فسخ و…

الزام به تنظیم سند رسمی

وکیل ملکی تضمینی، بر اساس مواد ۴۶ و ۲۲ قانون ثبت اسناد و املاک در خصوص نقل و انتقال املاک بیان داشتند، نقل و انتقال املاک باید به موجب سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.
دولت فقط کسی را مالک ملک می‌شناسد، که نام او به عنوان مالک در دفتر املاک اداره ثبت، به ثبت رسیده باشد.
به همین جهت است که در معاملات املاک، اشخاص ضمن تنظیم مبایعه نامه، در یکی از بندهای آن تاریخ حضور در دفترخانه و تنظیم سند رسمی را معین می‌کنند.

چنانچه قرارداد توسط وکیل ملکی تضمینی تنظیم گردد، حتی برای عدم حضور به موقع مبلغی را به عنوان خسارت تأخیر در انجام تعهد پیش بینی می‌کنند.
ماهیت حقوقی قراردادهایی که اشخاص تحت عنوان مبایعه‌نامه منعقد می‌کنند، تعهد به بیع یا خرید و فروش است.
همانطور که گفته شده بیع یا خرید و فروش املاک در دفترخانه اسناد رسمی واقع میشود.

وکیل تضمینی دیوان عالی کشور

به همین جهت است که تا قبل از تنظیم چنین سندی و پس از مبایعه نامه، فروشنده همچنان مالک است و خریدار یا متعهدله (کسی که تعهد به نفع او شده است) هیچگونه مالکیتی نسبت به ملک ندارد.
به عبارت دیگر در تعهد به بیع (مبایعه نامه)، فروشنده تعهدی در قبال خریدار دارد.
برای خریدار نیز حقوقی متصور است، که بر مبنای آن می‌تواند الزام به انجام تعهدات فروشنده از جمله تحویل ملک و تنظیم سند رسمی را بخواهد.

بنابراین مالکیت در بسیاری از مواقع تنها با وجود سند رسمی ایجاد می‌گردد، تنظیم سند رسمی تعهد عرفی و منطقی فروشنده و مالک اولیه می‌باشد.
چنانچه فروشنده به هر بهانه‌ای اقدام به تنظیم سند رسمی نماید، خریدار می‌تواند الزام وی را به تنظیم سند رسمی از محاکم درخواست نماید.

در خصوص طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی توسط وکیل ملکی تضمینی، در خصوص املاک و اموال غیرمنقول در دادگاه محل وقوع ملک و در خصوص اموال منقول در دادگاه محل اقامت خوانده، مطرح می‌گردد.

بر اساس ماده ۲۱۹ قانون مدنی

قراردادهایی که مطابق قانون تنظیم شده باشند بین طرفین لازم الاتباع است، یعنی باید از آن تبعیت کنند و به توافقات خود عمل نمایند.
این ماده اصل لزوم اجرای توافقات طرفین در قراردادها را بیان می‌نماید؛ بر مبنای مقررات قانونی، دعاوی زیادی تحت عنوان الزام به تنظیم سند رسمی در معاملات املاک از سوی اشخاص طرح و اقامه می‌شود.
وکیل ملکی تضمینی اظهار داشتند، منظور از قراردادهایی که بر طبق قانون تنظیم شده‌اند، این است، که در خصوص قراردادهایی وضع شده که مطابق با قانون منعقد شده یعنی شرایط صحت در آن رعایت شده باشد.

لذا ماده ۲۱۹ قانون مدنی بیانگر دو اصل از اصول مهم حقوقی می‌باشد، که اصل اول اصالة اللزوم (همه عقود لازم هستند و عقود جایز و خیاری استثنا) و اصل دوم، اصل قدرت اجبار کننده عقد (چه عقد لازم یا جایز، طرفین ملزم به اجرای تعهدات ناشی از آن هستند) است.

الزام به تحویل مبیع

در قراداد خرید و فروش ملک توسط وکیل ملکی تضمینی، از تنظیم سند رسمی که بگذریم، یکی از تعهدات فروشنده تحویل مبیع (مورد معامله) و در اینجا همان ملک است.
به عقیده وکیل ملکی تضمینی از مهم‌ترین تعهدات ناشی از عقد بیع، تعهد خریدار به پرداخت ثمن (پول) و تعهد فروشنده به تحویل مبیع (ملک) می‌باشد.

الزام (اجبار) به تحویل ملک نیز نتیجه بیع (معامله) صحیح املاک است.
همچنین در صورت عدم پرداخت ثمن (پرداخت نکردن پول) از سوی خریدار، فروشنده می‌تواند دعوای مطالبه ثمن (دریافت وجه یا پول) را علیه خریدار اقامه نماید.

در صورت خودداری فروشنده از تسلیم مبیع (تحویل دادن ملک مورد)، خریدار می‌تواند ضمن تقدیم دادخواست به خواسته الزام به تحویل ملک، اجبار فروشنده به ایفاء (بر آورده کردن) تعهدات قراردادی را از دادگاه تقاضا نماید.

وکیل مشارکت در ساخت

معمولا در مبایعه‌نامه به طور مثال نوشته می‌شود، که فروشنده مکلف است در تاریخ ۹۸/۱/۱ ملک را به خریدار تحویل دهد.
همچنین ممکن خسارت تاخیر در انجام تعهد برای این تکلیف فروشنده نیز همانند الزام به تنظیم سند رسمی که در بالا توضیح داده شد پیش‌بینی شود.
در صورت تخلف فروشنده از تحویل ملک در موعد معین، کاری که خریدار می‌تواند انجام دهد این است که دعوای الزام به تحویل ملک مطرح نماید.

البته در صورتی که موعد تنظیم سند رسمی نزدیک باشد توصیه وکیل ملکی تضمینی این است که منتظر موعد تنظیم سند رسمی بمانیم و اگر فرشنده به این تعهد خود نیز عمل ننمود دعوای الزام به تنظیم سند رسمی را به همراه الزام به تحویل ملک با هم مطرح شود.
در این صورت از تعدد پرونده و صرف زمان بیشتر خودداری می‌شود و تمام انرژی صرف یک پرونده با دو موضوع می‌گردد.

اخذ پایان کار و تنظیم صورتمجلس تفکیکی

در این گونه معاملات گاهی اوقات ملک موضوع مبایعه نامه نوساز است؛ بنابراین ممکن است فروشنده هنوز اقدام به اخذ پایان کار و تنظیم صورتمجلس تفکیکی ننموده باشد.

منظور از اخذ گواهی پایان کار ساختمان، سندی است که پس از به اتمام رسیدن عملیات ساخت و ساز، با توجه به شناسنامه فنی ملک، توسط شهرداری صادر می‌گردد.

مطابق قانون مالک می‌بایست، پس از تکمیل بنا برای صدور مجوز پایان کار به شهرداری منطقه‌ سکونت خود مراجعه و نسبت به دریافت گواهی پایان کار اقدام نماید، که پایان کار ساختمان پیش‌نیاز صدور سند رسمی و معتبر برای ساختمان می‌باشد.

در واقع پیش از گرفتن پایان کار و ارائه صورتمجلس تفکیکی اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به صدور سند تفکیکی نمی‌کند.

پس باید مراقب باشیم و بررسی کنیم چنانچه فروشنده به این تکالیف خود نیز عمل ننموده باشد، حتما این موارد را نیز در دادخواست خود راجع به تنظیم سند رسمی درخواست نماییم.
در غیر این صورت دعوای الزام به تنظیم سند رسمی به تنهایی و بدون درخواست این مورد رد خواهد شد.

خسارت تأخیر یا عدم انجام تعهد

خسارت عدم انجام تعهد و خسارت تاخیر در انجام تعهد هر یک جداگانه قابل مطالبه می‌باشند و مطابق نظر وکیل ملکی تضمینی و اصول 43 و 49 قانون اساسی و نظریه شورای نگهبان مورخ 1364/4/12، دریافت خسارت تأخیر تأدیه (قرض ربوی) مغایر با موازین شرعی شناخته می‌شود.

در مبایعه‌نامه‌ها گاهی خسارت تأخیر در انجام تعهدات برای فروشنده و خریدار پیش‌بینی می‌شود.
عنوان حقوقی آن وجه التزام تأخیر در انجام تعهد است؛ این تعهد به پرداخت خسارت معمولا زیر عنوان تعهد فروشنده به تنظیم سند رسمی پیش‌بینی می‌شود.

بدین صورت که چنانچه فروشنده در موعد مقرر برای تنظیم سند رسمی در دفترخانه معین حاضر نگردد، باید روزانه مبلغ به طور مثال سیصد هزار تومان به عنوان خسارت تاخیر در انجام تعهد به خریدار پرداخت نماید.

وکیل تضمینی دعاوی بانکی

ممکن است همین نوع خسارت را در خصوص تاخیر در انجام تعهدات خریدار از پرداخت بهای معامله نیز پیش‌بینی نماید.
ممکن است صرفاً یکی از خریدار یا فروشنده در موعد مقرر در دفترخانه حاضر گردد؛ یعنی یکی از خریدار یا فروشنده در موعد مقرر در دفترخانه حضور پیدا نکند.

در این صورت طرفی که در موعد معین حضور پیدا کرده، باید از دفترخانه تقاضای گواهی حضور نماید.
زیرا متقاضی برای اینکه بتواند در دادگاه دعوای خسارت تأخیر در انجام تعهد را مطرح نماید، باید ثابت کند که در موعد مقرر در دفترخانه حاضر گردیده است.
این امر با مطالبه گواهی حضور خود و احراز آماده بودن موضوع تعهدات وی در دفترخانه تعیین شده و برای انجام تعهدات محقق می‌شود.
چرا مطالبه خسارت منوط به اثبات این است، که عدم انجام تعهد صرفا به جهت تخلف طرف مقابل بوده است.

آیا امکان ضمانت نتیجه پرونده ملکی توسط وکیل وجود دارد؟

 ادعای وکالت تضمینی و تضمین نتیجه پرونده علاوه بر قابلیت تعقیب کیفری، قابل تعقیب انتظامی وکیل هم می‌باشد.
چرا که این ادعا مستقیما سلامت دستگاه قضا را نشانه رفته و با تعریف مندرج ذیل ماده یک قانون تشدید مجازات کلاهبرداری، ارتشاء و اختلاس مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام انطباق دارد.

منظور از وکیل ملکی تضمینی، تعهد وکیل صرفا تعهد به انجام کار طبق اصول قانونی است و تضمین و تعهد به نتیجه وکیل را از پایبندی به سوگند وکالت خارج می‌کند.

ممکن است وکیل با مطالعه پرونده و مستندات، درصد موفقیت پرونده موکل را تخمین بزند و بر این اساس تعهد کند، در صورت عدم حصول نتیجه حق الوکاله دریافت نکند و یا درصدی از حق الوکاله دریافتی را مسترد نماید، که این امر ارتباطی به تضمین و تعهد نتیجه پرونده ندارد.
به موکلین عزیز نیز توصیه می‌شود، صرفا حقوق قانونی و حقه خود را مطالبه نمایند و در مراجعه به دفتر وکیل، خواهان برقراری ارتباط ناسالم وکیل به دستگاه قضایی نشوند.

این امر برای تامین امنیت قضایی و حقوقی در کشوری که مدعی ساختن آن هستیم ضرورت دارد؛ مسائل مربوط به امور ملکی علی رغم سادگی آن نکات بسیار پیچیده‌ای دارد.
یک وکیل ملکی تضمینی که تجربیات متعددی در زمینه این پرونده‌ها دارد می‌تواند شما را به خوبی راهنمایی کند.

اگر نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی ملک در ایام تعطیلات هستید.
در صورت نیاز به مشاوره حقوقی غیر حضوری و آنلاین با بهترین وکلای ملکی در ایران دارید.
اگر قصد خرید ملک و سرمایه گذاری در اروپا و ترکیه دارید.

موسسه حقوقی مهر پارسیان با داشتن تجربه بسیار زیاد در زمینه ملکی و پرونده‌های موفق زیاد همیشه در تمامی راه‌های حقوقی و کیفری میتواند راه درست و کوتاه را به شما عزیزان نشان بدهند.

وکیل ملکی کیست؟

وکیلی که به‌ صورت تخصصی در زمینه‌ دعاوی مربوط به املاک و پرونده‌هایی از این‌ قبیل فعالیت کرده باشد و با تسلط به قوانین ومقررات و آیین‌نامه‌های مربوط به املاک و… می‌تواند تمام جوانب موضوع دعوا را سنجیده و علاوه بر ارائه لایحه قوی، از موکل خود به صورت تخصصی در جلسات دادرسی دفاع نماید و موجب رضایتمندی موکل خود گردد.

وکیل تضمینی چیست؟

اگر استفاده از عناوینی مانند وکیل تضمینی برای گرفتن نتیجه رای به نفع موکل باشد از مصادیق کلاهبرداری است زیرا رای را فقط قاضی صادر می‌کند و وکیل تضمینی فقط می‌تواند دانش، تجربه، مهارت و تلاش خود را در راستای دفاع از موکل تضمین نماید.

 

راه های تماس با دفتر بهترین وکیل ملکی تضمینی محمدرضا مهری

 

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی
دفتر وکالت وکیل آنلاین ملک دکتر مهری در تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر.

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
معرفی بهترین وکیل ملکی.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.
معرفی بهترین وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در همه ساعات شبانه روز.
معرفی بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری و حقوقی در تهران
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
معرفی بهترین وکیل دعاوی بانکی و پولی.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل دادسرای جرایم امنیت اخلاقی، اقتصادی و پولشویی
نشانی بهترین وکیل ملک محمد رضا مهری شمال تهران

وکیل ملک کیست؟

‌وکیل ملک تمامی قوانین و مقررات حاکم بر دعاوی ملک را به خوبی میداند، لذا از آرای وحدت رویه و رویه قضایی حاکم آگاهی کامل دارد

آیا امکان ضمانت نتیجه پرونده ملک توسط وکیل وجود دارد؟

ادعای وکالت تضمینی و تضمین نتیجه پرونده علاوه بر قابلیت تعقیب کیفری قابل تعقیب انتظامی وکیل هم هست

آیا خسارت تأخیر یا عدم انجام تعهد مجاز است؟

خسارت عدم انجام تعهد و خسارت تاخیر در انجام تعهد هر یک جداگانه قابل مطالبه می‌باشند و طبق اصول 43 و 49 قانون اساسی دریافت خسارت تأخیر تأدیه (قرض ربوی) مغایر با موازین شرعی شناخته می‌شود

5/5 - (60 امتیاز)

41 دیدگاه

  • سلام
    میشه وکیل تضمینی ملکی به من معرفی کنید که حق الوکاله رو آخر کار از خود ملک درصدی برداره؟

    • سلام و عرض ادب خدمت شما
      وکیل تضمینی ملک به این معنا نیست که نتیجه کار رو برای شما تضمین کنند و وجهی دریافت نکنن.
      امکان تضمین نتیجه کار پرونده ملکی و هیچ پرونده دیگه ای قطعا وجود ندارد.
      هزینه های دادرسی در پرونده ملکی، هزینه های کارشناسی که معمولا در پرونده های ملکی مورد نیاز هست، هزینه تمبر مالیاتی وکیل و تجدیدنظرخواهی، همگی هزینه هایی هستند که در جریان رسیدگی باید توسط موکل پرداخت بشن.
      بنابراین اگر قصد طرح دعوی ملکی دارید و امکان پرداخت حق الوکاله ندارین به شما پیشنهاد می کنیم از طریق اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری مرکز یا کانون وکلای استان محل سکونت خودتون درخواست وکیل معاضدتی بدین.
      یا اینکه صرفا از مشاوره وکیل تخصصی ملک برای تنظیم دادخواست و لوایح استفاده کنید.
      جهت اطلاع شما عرض میکنیم که تعیین بخشی از موضوع وکالت به عنوان حق الوکاله برای وکیل ایه یک دادگستری تخلف انتظامی محسوب میشه، پس هیچ وکیلی حاضر به انجام امر خلاف قانون نخواهد بود و اگر وکیلی این موضوع رو پذیرفت خلاف سوگند و اخلاق حرفه ای عمل گرده است.
      در صورت نیاز به مشاوره حقوقی تخصصی با بهترین وکیل ملکی تهران با شماره همراه زیر تماس بگیرید.
      09120067664
      09120067665

  • سلام. من ملکی دارم می‌خواستم الان بفروشمش ولی در اجاره است. می‌خواستم بدانم آیا فروش ملکی که در اجاره است، مشکل قانونی دارد یا خیر؟

    • سلام. اگر خریدار از اجاره ملک اطلاع داشته باشد و این مورد در قرارداد فروش ذکر شده باشد، خریدار قائم ‌مقام فروشنده در قرارداد اجاره خواهد شد. در غیر این صورت برای خریدار حق فسخ قرارداد فروش به وجود می‌آید.
      جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067661

  • سلام، وقت بخیر. سوال من این است که در صورتی که دو نفر با هم ملک مشترکی داشته باشند و یکی از آن‌ها قصد فروش ملک را داشته باشد، آیا شریک دیگر نسبت به مشتری ارجحیت دارد یا خیر؟ آیا میتواند مبلغی را که مشتری پرداخت نموده به او بدهد و خود مالک تمام ملک شود؟ ممنون از پاسخگویی شما.

    • سلام. مستند به ماده ۸۰۸ قانون مدنی، هر گاه مال غیرمنقول قابل تقسیمی بین دو نفر مشترک باشد و یکی از دو شریک حصه خود را به قصد بیع به شخص ثالثی منتقل کند ‌شریک دیگر حق دارد قیمتی را که مشتری داده به او بدهد و حصه مبیعه را تملک کند.
      ‌این حق را حق شفعه و صاحب آن را شفیع میگویند.
      جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067663

  • سلام وقتتون بخیر، من یک واحد آپارتمان با داشتن حق پارکینگ خریداری کردم. در زمان تحویل مشخص شد که آپارتمان فاقد پارکینگ می‌باشد، میخواستم بدونم امکانش است شکایتی مطرح کنم با عنوان تقدیم دادخواست مطالبه مبلغی بابت حق پارکینگ که تحویل داده نشده است، آیا چنین دعوایی قابلیت پذیرش دارد؟

    • سلام، در صورتی که فرض به این موضوع باشد که وجود پارکینگ در ملک به عنوان وصف یا شرط مبیع مورد توافق قرار گرفته و بهای مورد معامله در مجموع جهت آپارتمان و پارکینگ معین شده باشد، ممکن است چنین تصور شود که خریدار اختیار فسخ معامله را دارد و اختیار او ناشی از خیار تخلف از وصف (شرط صفت )یا تخلف از شرط است. اما وجود آپارتمان نسبت به پارکینگ قابل تجزیه است. یعنی امکان وجود آپارتمان بدون پارکینگ متصور است و بسیاری از آپارتمان‌ها عملا و قانونا ممکن است فاقد پارکینگ باشند. بنابراین شما می‌توانید ما به التفاوت قیمت یعنی ارزش و بهای مستقل پارکینگ را مطالبه نمایید.
      جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067663

  • سلام و خسته نباشید
    من سال ۹۵ یه آپارتمان خریدم و کل ثمن معامله رو عرض یک ماه پرداخت کرده و آپارتمان رو تحویل گرفتم
    در مبعاینامه نوشته شده هریک از طرفین بعد از امضا به هردلیلی خواستار فسخ معامله باشند باید ۳۰ میلیون ضرر زیان پرداخت کنن
    امسال که کارای سند ما تقریبا بعد ۶ سال تموم شده طرف از من ۲۲۵ میلیون پول اضافی میخواد برا سند زدن ندادم رفته اعلام بطلان معامله طبق قانون ۴۰۱ فرستاده آیا امکان فسخ هست؟

    • سلام وقت به خیر
      اطلاعی از مفاد قرارداد بین شما نداریم که بتونیم اظهارنظر کنیم.
      در صورتی که تمایل به مشاوره با وکیل تخصصی قراردادهای ملکی دارید حتما با شماره زیر تماس بگیرید.
      09120067664

  • با سلام و احترام، بنده ملکم رو مورد معامله قرار دادم، بعد قولنامه نوشته شده و مبلغ40میلیون هم دریافت کردم بعد خریدار، منصرف شد، مبلغ 100 میلیون به عنوان خسارت فسخ قرارداد نوشته شده حالا ما می‌تونبم این مبلغ رو به عنوان خسارت برداریم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، امکان مطالبه خسارت وجه التزام قراردادی وجود خواهد داشت، و شما باید دادخواست مطالبه خسارت فسخ بیع را اقامه نمایید. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      فسخ کردن قرارداد میتواند هم با رضایت هر دو طرف صورت گیرد و هم میتواند به صورت یک طرفه، و بدون اطلاع طرف دیگر در مراجع قانونی صورت پذیرد.

  • سلام وقت بخیر
    من یک باغ در میگون خریداری کردم و تمام اقساط پرداخت کردم و طرف مقابل برای سند زدن حاضر نمیشن و ما در قرار داد قید کردیم هرکدوم از طرفین به عهد خود وفا نکنند ملزم به پرداخت مبلغ مشخصی هستندایا من میتونم علاوه بر الزام به تنظیم سند این وجه روهم بابت خسارت بگیرم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله بر اساس ماده ۲۱۹ قانون مدنی عقودی که بر طبق قانون واقع شده باشند بین طرفین لازم الاتباع است. یعنی باید از آن تبعیت کنند و توافقات خود عمل نمایند. شما با استناد به همین ماده میتوانید طرف مقابل را الزام به ایفای تعهد نمایید.

  • سلام. در یکی از روستاهای شمالی نزدیک رشت، چند سال پیش زمینی خریدم که ویلا ساختم و اب برق گاز همه چی داره. الان کمیته امداد میگه زمین جز زمینهای ما بوده. میخوام بدونم باطل میشه؟ گفته مجدد زمین رو از ما بخرید.

  • با سلام و احترام، زمینی به صورت وکالتی خریداری شده که تفکیکی می‌باشد و چندین بار وکالتی فروخته شده، فروشنده فقط وکالتنامه و جواز ساخت آن زمین که به نام صاحب قبلی بوده، دارد. از نظر قانونی نقل و انتقال این گونه زمین ها که سند ندارد چگونه است؟ و آیا وکالت نامه های قبلی و نقشه تفکیکی و سند مادر مورد نیاز در این معامله می‌باشد و اگر فروشنده آن ها نداشته باشد مورد معامله به چه صورت انجام می‌شود؟
    با تشکر

    • سلام وقت شما بخیر
      قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای ثبتی فاقد سند شامل زمینهای ( غیراز کشاورزی و باغات ) نمیشود و فقط ساختمان های احداثی را شامل میشود. ساختمانها و زمینهای کشاورزی و باغات باید دارای سابقه ثبت باشند یعنی برای آنها پلاک ثبتی تعیین شده باشد. در هر معامله ای اصولاً بایستی کلیه مدارک توسط خریداران قبلی به خریداران جدید تحویل داده شود تا از صحت آن معامله مطمئن شوند، چرا که ممکن است در این میان مدارک یکی از خریداران ناقص یا یکی از اسناد جعلی باشد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام ما قرار دادی برای خرید ملک تنظیم کردیم و در اون قید شد اگر طرف مقابل نتون در ۳ قسط ثمن معامله رو پرداخت کنه تمام پرداختی های قبلیش بابت ضرر و زیان به نفع خریدار حساب خواهد شد. و الان طرف مقابل که خریدار شکایت کرده چون قسط سوم نتونست پرداخت کنه و پولش میخواد  آیا من فروشنده محکوم میشم ؟ آیا شما وکالت قبول میکنید؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بر اساس ماده ۲۱۹ قانون مدنی: عقودی که بر طبق قانون واقع شده باشند بین طرفین لازم الاتباع است، یعنی باید از آن تبعیت کنند و توافقات خود عمل نمایند. این ماده اصل لزوم اجرای توافقات طرفین در قراردادها را بیان مینماید. ولیکن نیاز هست با وکیل متخصص ملکی مشاورهای داشته باشید تا قرارداد شما مورد بررسی قرار گیرد. جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • پدربزرگ من دو هکتار زمین در شهریار دارد ولی خودشان به رحمت خدا رفتن و الان پدر و عمو ها همراه با عمه ها توی فروش به مشکل خوردن و با هم به توافق نمی‌ر‌سند در داخل سند متراژ همه مشخص شده ولی روی زمین افراز نشده می‌خواستم بدونم، آیا امکان افراز به قطعات چهار هزار متری و دو هزار متری هست؟ و اینکه برای افراز عادلانه باید پیش چه نوع کارشناسانی رفت؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در املاک مشاع در صورت عدم موافقت همه شرکا بر فروش، هر کدام از شرکا میتوانند به اداره ثبت درخواست افراز ملک مشاع را بدهند، و در صورتی که اداره ثبت، ملک مشاع را غیر قابل افراز بداند، باید به دادگاه حقوقی درخواست فروش مال مشاع را داد. بعد از صدور رای دستور فروش توسط قاضی ملک به مزایده گذاشته خواهد شد و در مزایده به فروش خواهد رفت، و هر کدام از شرکا سهم خود را خواهند گرفت. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام اگر دونفر قول نامه ای تنظیم کنن و طرف دیگه پشیمون بشه بدون هیچ دلیلی میتونه معامله رو بهم بزنه شرایط فسخ در معامله ما پیش بینی نشده

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر. مطابق ماده ۲۱۹ قانون مدنی عقودی که بر طبق قانون واقع شده باشند بین طرفین لازم الاتباع است، یعنی باید از آن تبعیت کنند و به توافقات خود عمل نمایند.

  • سلام. وقت شما بخیر بنده در دادگاه برای اثبات مالکیت دادخواستی مطرح نموده ام ،خوانده پرونده دردادگاه ودرحضور قاضی اقرار به مالکیت اینجانب نموده. وگفته ملک رابه خواهان یعنی(بنده) فروخته وهیچ گونه ادعایی نسبت به ملک فروخته شده ندارم، دادگاه موضوع را ترافعی ندانسته وگفته هیچ گونه اختلافی بین طرفین وجود ندارد ودرآخردادگاه قرار عدم استماع دعوی صادر نموده،آیا به نظر شما این رأی دادگاه درست هست یا خیر؟؟؟؟ خیلی ممنون

    • سلام بدون مطالعه پرونده و ملاحظه مستندات صدور رای امکان اظهارنظر وجود نداره. اما اگر خوانده و فروشنده به مالکیت شما اقرار داره و موضوع از موارد اختلافی نیست بنابراین رای دادگاه هم در این موضوع صحیح است.

  • سلام وقت بخیر بنده به خواسته اثبات مالکیت دادخواستی مطرح نموده ام، خوانده پرونده دردادگاه ودرحضور قاضی پرونده اقرار به مالکیت اینجانب نموده وگفته هیچ گونه ادعایی نسبت به ملک فروخته شده ندارم، دادگاه موضوع را ترافعی ندانسته وگفته هیچ گونه اختلافی بین طرفین دعوی وجود ندارد و در آخر دادگاه قرار عدم استماع صادر نموده، آیا به نظر جنابعالی این رأی درست هست یا خیر؟؟؟خیلی ممنون

  • سلام، من برای فروش ملک مشاع با شریکم به مشکل برخوردیم، آیا می‌توانم پس از اخذ گواهی عدم افراز درخواست مزایده برای کل ملک بدهم یا فقط می‌توانم برای سهم خودم درخواست بدم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      درخواست دستور فروش ملک مشاع، باید نسبت به تمام شش دانگ مال مشاع باشد در غیر این صورت درخواست شما رد خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام جناب وکیل من میخواستم یک ساختمان نوساز خریدم هنوز پایانکار نگرفتن ما میتونیم درخواست سند رسمی بدیم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر، پیش از گرفتن پایان کار و ارائه صورتمجلس تفکیکی اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به صدور سند تفکیکی نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *